B230ft Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 sliter med at venstre bakdør ikke vil låse seg opp! tenkte jeg skulle dirke døra, men uten resultat..tok av dørtrekket på høyre side for å se åssen det så ut, og med litt lytting fant jeg ut at overføringen i døra er helt fin, men det er bak i selve låsen den ikke vil.. når jeg drar i låsopppinnen går den helt opp, men drar seg selv rett ned igjen rett etterpå! håper noen kan komme med tips til hva jeg kan gjøre..dette er MEGET irriterende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 samme problem som meg ;) ta og rist litt opp og ned på pinnen du åpner med. eller rett og slett ta og dra i dør åpneren. du må egentlig ta å skru opp mekanismen i døra for å smøre den opp.. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 jeg har holdt på å lirka å lurt i timesvis uten hell!!! må jeg bryte opp døra på den harde måten da? eller kansje jeg skulle levert den til volvo å fått proffer til å gjort det..eller noen andre.. ser seriøst MØRKT på detta her!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apoc_ Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Jeg var plaget med det samme på min bil. Tok av dørtrekket, sprayet hele låsemekanismen med store mengder 5-56. Aldri vært plaget siden. Den "låseflipp" tingen sklir som faen nå. Siter 1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt 1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen 1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt 1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 tingen er bare det at det er "litt" vrient å få av dørtrekket mens døra er igjen! uten å ødelegge det da..eller har du triks for det og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Hadde samma problemet jeg også, men hos meg hadde noe av overføringa gått, etter bytte av den fikk jeg det problemet du snakker om... Da sprøyet jeg inn sånn teflonspray og da blei den helt fin... Best å bruke noe som sitter litt noe som er litt mer langtidssmørende... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 hvor sprøyta du? bare drylte inn i sprekken!? (hmm av en eler merelig grunn, var det der rimelig tolkbart:D) fysj! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Saken er jo at han ikke får opp døra. Er litt vanskelig og ta opp og skru ut mekanismen når man ikke får åpnet døra og tatt av dørtrekket. Eneste jeg kan komme på er og ta av plastikken der hvor man åpner døra og prøve å skru av alt for så og komme til videre inn. For så og skru av hele låsen på en slags måte. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 litt mye jobb kanskje, men bare en tanke, hvis du fjerner den dør lista under døra som skjuler kablene, muligens også baksetet så kommer du vel til de klipsa under dørtrekket får lirket det ut. hvis du skjønte noe av det jeg skrev :P Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Har motsatt problem jeg. får ikke låst dørene bak ,den klarer ikke trekke ned skikkelig. Noen som har vært borti det? samt det at man altid må trekke i håndtaket på innsidenfor at døren skal kunne lukkes. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 kan høres ut som du må ta en liten overhaling/oppsmøring på låsemekanisme-klossen i bakkant av døra.. samme som jeg skulle gjort, bare jeg ikke kommer til sålenge døra er igjen!!! fittedør! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 jeg og en kompis har samme problemet på venstre bakdør :) hehe... Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 prøvet å sprute CRC inn bak døren? sånn at du ca treffer der låsen sitter? får du tatt av høytaler grillen? Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 jeg og en kompis har samme problemet på venstre bakdør :) hehe... faen er venstre jeg også sliter med! (om jeg ikke har skrevet det tidligere) nja om jeg kjører på med godstoff veit jeg ikke helt om det kommer til..men er vel nesten eneste løsning:( har fri på jobb i morgen så tenker jeg får prøve å ringe til volvo og spørre om å få snakke med noen som har peil på 740 om de har noen tips..men kjangsen der er vel liten..får vel bare _Nei, eller _De har ikke tid..men får ihvertfall spørre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pana Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 jeg og en kompis har samme problemet på venstre bakdør :) hehe... Gjetter bare... en som heter Daniel? Siter 07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack 65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18 x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE Selger: B28E kam (ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg