ghostdogg Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Tenker du på den flaprelyden man får om man har fri eksos fra wastegaten kanskje? Kul lyd ;) That's what I'm talking about! Eller evt. eget rør fra WG, separat fra eksosanl. Siter - '00 Audi A6 2.7tt - '96 Nissan 200SX S14 x '92 Nissan 200SX S13 x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V x '95 Volvo 460 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Bunnpanna og manifold passer ja... men turboen er liten. Det funker, men jeg mener du vil få et bedre utbytte med en T3. (jeg kjørte på likt som dette i par mnd mens en kompis kjørte på egenmekk med T3 og SNS chip)BLT kit`et er vel egentlig beregnet for golf 8v gti. Finner det i katalogen hos GIK turbo. Hvordan ble bilen med denne turboen sammenliknet med g60 og t3? Har litt lyst til og turbo konvertere isteden for og kjøre med glader... hva er grei pris på men t3 i brukbar stand?! Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 grunnen til jeg lurer på alt dette er pga at jeg så denne karen solgte noen deler relativt billig :http://www.bilforumet.net/kjopsalg/showproduct.php?product=4504 Noen som har noen formeninger om hvor mye styr i tillegg jeg vil få hvis jeg kjøper disse turbogreiene ? Var og så på disse delene i går og de var ikke noe og satse på... turboen må overhales for iallefall 6000, må balansere akselen også for bladene subbet i kompresor huset... men veldig interisert i T3 manifoil i første omgang og T3 Turbo etter hvert! Så bare og si ifra hvis noen har! :D Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Santa Cruz har manifold med t3 flens Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Santa Cruz har manifold med t3 flens har sendt han pm om at jeg kjøper den jeg :D Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 hehe, ja men da er saken grei ;) Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 har sendt han pm om at jeg kjøper den jeg :D Sendte han pm i går jeg også... hehe vel vel... flere som har? Uansett har vi en for lite! :D hehe Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigwindow Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Var og så på disse delene i går og de var ikke noe og satse på...turboen må overhales for iallefall 6000, må balansere akselen også for bladene subbet i kompresor huset... men veldig interisert i T3 manifoil i første omgang og T3 Turbo etter hvert! Så bare og si ifra hvis noen har! :D Bytteturbo hos Gik Turbo på Kongsberg er ca 6000kr, så det blir da iallefall ikke dyrere enn det! Har forhørt meg med de også om overhaling og de regna med at det ikke kom på mer enn 5000kr. Uansett så har jeg senka prisen til 2000kr. Da er det allikevel et billig turbokit. Enten om det er godt egnet for G60 motoren eller ikke. Må også være klar over at det er levert to RHB5 turboer i dette kitet, ene var laget for 1,6l GTI motoren og det andre for 1,8l. Så at det var en som prøvd dette oppsettet, men VET du at du hadde RHB5 turboen for 1,8l kitet? Jonus, (som de fleste sikkert vet hvem er), har brukt akkurat dette turbokitet på en G60 motor selv, og han hevdet at han hadde ca 230hk ved 0,9bar. Jeg personlig synes det er vel for optimistisk, men det er da potensiale i dette kitet. Jeg har en K04 turbo som jeg skal bruke på min G60 motor, og eksoshuset på den er mindre enn på IHI turboen.. Har også hørt med Turbopower på Kongsberg og han mente at det gikk fint å lade iallefall 1bar med IHI turboen. Så jeg tror dette kan være fint på en G60 jeg.. :) Men... er det noen som tør å prøve? ;) Siter 1991 Golf cabriolet G60 1991 Passat syncro G60 1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigwindow Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Det funker, ja.. hadde samme snurre og manifold på min en gang i tiden. Men det blir varmt og jeg ville gått for en større snurre.. Sats heller på deler fra ATP.. :iconsm Ang IC så burde du nok ha en større, siden den originale er liten og sitter på et dumt sted. Dessuten har den plast endetanker som heller ikke er noe særlig. Golf Rallye IC er mer å satse på :thumb Litt forskjell på et turbokit til 2000kr pluss turbooverhaling, enn et kit fra ATP til 20.000kr.... Den orginale G60 intercooleren fungerer greit opp til ca 210hk eller 1-1,2bar. At det er plast-endetanker på den har ingenting å si, med mindre du lader veldig mye! Skal litt til før de sprekker.. Siter 1991 Golf cabriolet G60 1991 Passat syncro G60 1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Bytteturbo hos Gik Turbo på Kongsberg er ca 6000kr, så det blir da iallefall ikke dyrere enn det! Har forhørt meg med de også om overhaling og de regna med at det ikke kom på mer enn 5000kr.Uansett så har jeg senka prisen til 2000kr. Da er det allikevel et billig turbokit. Enten om det er godt egnet for G60 motoren eller ikke. Må også være klar over at det er levert to RHB5 turboer i dette kitet, ene var laget for 1,6l GTI motoren og det andre for 1,8l. Så at det var en som prøvd dette oppsettet, men VET du at du hadde RHB5 turboen for 1,8l kitet? Jonus, (som de fleste sikkert vet hvem er), har brukt akkurat dette turbokitet på en G60 motor selv, og han hevdet at han hadde ca 230hk ved 0,9bar. Jeg personlig synes det er vel for optimistisk, men det er da potensiale i dette kitet. Jeg har en K04 turbo som jeg skal bruke på min G60 motor, og eksoshuset på den er mindre enn på IHI turboen.. Har også hørt med Turbopower på Kongsberg og han mente at det gikk fint å lade iallefall 1bar med IHI turboen. Så jeg tror dette kan være fint på en G60 jeg.. :) Men... er det noen som tør å prøve? ;) Må si du frister meg litt nå :D Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigwindow Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Jeg hadde samme turbo på min gamle golf. Funker som bare det.Den manifoilen der vet jeg ikke om passer på G60. Turboen står helt inn mot gir kassen så gir overføringen kommer borti. Spør han som selger d om det passer for sikkerhets skyld. Ligner på en caravelle manifoil det derre. Fikk du målt noe effekt med det oppsettet du hadde? manifolden passer på G60. Den er egentlig laget for biler med stag-overføring til girkassa, så på en G60 med vaier-overføring så går det bra. Manifolden er laget av BLT, det står støpt i manifolden og downpipen. Siter 1991 Golf cabriolet G60 1991 Passat syncro G60 1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Gå for dette acoupe.. Blir det for lite power, så får du bygge videre. Man må begynne en plass :) Og om du skal kjøpe deler her og der, osv.. Så blir det fort en del penger.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaja_marlene Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Litt forskjell på et turbokit til 2000kr pluss turbooverhaling, enn et kit fra ATP til 20.000kr.... Den orginale G60 intercooleren fungerer greit opp til ca 210hk eller 1-1,2bar. At det er plast-endetanker på den har ingenting å si, med mindre du lader veldig mye! Skal litt til før de sprekker.. Når jeg regnet på det i sommer, så kostet turbokit fra ATP ca 16.000kr ferdig momset og inkl frakt til Norge. Billigste kitet jeg fant hvertfall Siter Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Gå for dette acoupe.. Blir det for lite power, så får du bygge videre. Man må begynne en plass :) Og om du skal kjøpe deler her og der, osv.. Så blir det fort en del penger.. Tror jeg kommer til å gå for dette, men må undersøke litt ang overhaling av turbo osv. Men det er da t3 flens på den manifolden så kan jo se om jeg får tak i en t3 turbo og ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Tror jeg kommer til å gå for dette, men må undersøke litt ang overhaling av turbo osv.Men det er da t3 flens på den manifolden så kan jo se om jeg får tak i en t3 turbo og ? Om det er t3 flens så passer nok t3, og mye andre typer turboer på.. du får høre litt rundt.. men, hva gjør du med bensin/tenning? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.