Gå til innhold

Nitrofish: - Sierra 2.0iS - Prosjekt Budget Boyracer

Ranger emnet


Nitrofish

Anbefalte innlegg

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

technophobia:- Hehe, bilen blir nok seende ut som den gjør nå utvendig:D

 

Olsen_nissan:- De har vel sånn lakk på biltema også, aner ikke hvor denne her kom fra, men den het vel firecoat 1200F eller no sånt... Aner ikke hva som er bra og dårlig av de forskjellige typene, men de færreste av dem varer lenge tror jeg...

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

axxept: Helt riktig! Budget er ordet! Har kosta for mye penger allerede....

 

technophobia:

min personlige mening er at det mønsteret på panseret ser helt sykt ille ut

 

:D At folk har slike meninger om dekoren er litt av grunnen til at jeg lar den sitte der :D:D:D

 

Her er det som har skjedd i det siste:

 

Har sveist ferdig kassa til fuelcellen, og den har fått litt grunning på seg, har slipt og grunnet litt rustflekker under bilen, slipt sveisepunkter på kanalene og sveist igjen hullet til bensinpåfyllinga, plukka av igjen dørene og tatt ut dashbordet, begynt å vaske bort det værste av limet fra asfaltmattene, blitt kvitt ledninger og kontakt til hengerfestet..

 

Hadde store forhåpninger forrige uke om å leie prøveskilter og dra med bilen på Dokka den 17., men når en ligger med feber hele helga (i 30 grader, blæh), så sprekker fort planene... jaja...kommer flere treff.... nok blablabla...

 

 

Her er tankhullet:

 

DSCN5765.jpg

 

 

Hadde først tenkt å fjerne det som var på baksida, men det gikk i ett med innerskjermen, så ble for mye jobb. Slipte rein kanten der jeg skulle sveise:

 

DSCN5768.jpg

 

 

Så gjelder det å være passe møkkete på fingra, finne ei papplate (Juletilbud fra Expert i dette tilfellet), legge plata over hullet og gnu pappen inntil kanten, og vips, perfekt avtrykk å klippe etter:

 

DSCN5769.jpg

 

 

Bare å legge pappmalen på ei stålplate og klippe med platesaks eller no, banke litt på den for å få riktig krumning, og så ferdig. Her er den punkta fast:

 

DSCN5770.jpg

 

Så helsveiste jeg den, enten kan du sveise punktvis med lite strøm og kjøle med trykkluft til stålet er så kaldt at du kan ta på det, da er det ganske liten sjangs for at det slår seg kraftig, eller som jeg prøvde her, punktene bør være maks 2-3 cm fra hverandre, skrudde opp apparatet og sveiste veldig fort mellom punktene slik at du nesten brenner hull i plata, kjøle umiddelbart med trykkluft til du kan ta på sveisen, så fortsette videre, se bilde:

 

DSCN5771.jpg

 

Vanskelig å se på bildene, men skjermen slo seg i overkant og ned mot hjulbua, hadde jeg fjernet alt som satt på baksiden hadde jeg kommet til å få strekt ut igjen sveisen, og fått skjermen nesten rett tror jeg, får prøve det neste gang;)...

 

 

Slipt:

 

DSCN5772.jpg

 

 

Kassa til fuelcellen med grunning:

 

DSCN5774.jpg

 

 

Deler av bakstillinga (de som er fine;) :

 

DSCN5779.jpg

 

 

Uff, ser mindre ferdig ut uten dører:

 

DSCN5778.jpg

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

På høy tid med en liten oppdatering nå kanskje...:)

 

Har vaska bort limet fra asfaltmattene for å få det litt penere inni bilen, og få lakken til å sitte litt bedre, har også kitta og kosta sveiseskjøter under bilen...

 

Stolpene i buret kunne flyttes på ca 1cm i forhold til karrosseriet på bilen, skummelt mykt... Derfor laget jeg noen plater for å feste buret i karrosseriet der spennene i buret ble lengst:

 

Først nederst på a-stolpen:

 

DSCN6020.jpg

 

DSCN6018.jpg

 

 

 

Opp i taket øverst på a-stolpen:

 

DSCN6023.jpg

 

 

Og opp i taket mellom b-stolpen og hovedbøyla:

 

DSCN6112.jpg

 

 

 

Her synes de fremre platene:

 

DSCN6029.jpg

 

 

Nå ble det ikke flex i det hele tatt...:)

 

 

Bort med limet på golvet:

 

DSCN6027.jpg

 

DSCN6015.jpg

 

 

 

Kassa til fuelcellen er sveist inn, og har laget innfestinger til den; to bånd ligger over, og kassa ligger mellom aluminiumsprofiler poppet i bunnen på kassa:

 

DSCN6117.jpg

 

 

 

Mesteparten av bakstillinga er på plass igjen, har nå fått tak i riktige fjører (hadde fått til stasjonsvogn) så nå er det bare bremseslangene som mangler, og å få sandblåst og lakkert bremseskjold og tromler:

(ignorer rustfargen på bildene;))

 

DSCN6110.jpg

 

 

 

Her er innfestinga til bensinpumpa, den havner nå mellom fuelcellekassa og diffen, mer beskyttet enn den har vært før... eksosklemmer, tynnvegga alurør og trekantprofiler i alu fungerte fint:

 

DSCN6111.jpg

 

 

 

Har fått i litt gitter i fronten også:

 

DSCN6025.jpg

 

 

Pedersen sendte to rørlengder i posten, så det blir kryss bakerst. Er veldig spent på vekta på bilen, såvidt jeg kan regne meg fram til må buret med plater veie i området rundt 50kg, og jeg er rimelig sikker på å ha kasta ut vesentlig mer kg interiør enn jeg har putta rør inn... Vektfordelinga kan og bli litt artig å finne ut av; nå står bilen på bukker på jekkfestene ca 70cm bak dempertårna foran, og det er ikke noe problem å løfte bilen bak, heldigvis skal bilen stå på hjula, og 1,4m rør, drivakslinger, bremser og hjul skal på bak...:D

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takk takk for hyggelige tilbakemeldinger!

 

Står litt stille for tia, er på jobb fra 10 til 1830ca, og en blir sigen av å gå hele dagen....

Litt småtteri har imidlertid skjedd:

 

Har laget til krysset, er bare igjen å sveise det, så er buret (så godt som) ferdig:

 

Holder på med nedre delen:

 

DSCN6128.jpg

 

 

Der var det klart til sveising:

 

DSCN6175.jpg

 

 

Har også festet karbonplata som skal i dashen, mangler å lage hull til brytere og sånn:

 

DSCN6127.jpg

 

 

Fjærer og dempere er på igjen, bremseslanger ligger klare, må få sandblåst og lakkert bremsetromler og skjold så jeg får det sammen igjen nå snart...

 

(Er muligens på utkikk etter å ha mer bremser hvis jeg finner på å bygge litt videre (;)) på bilen i vinter (er redd det ikke spoler nok på asfalt med iSmaskinen, det finner jeg forhåpentligvis ut på Dokka den 23. september), så hvis noen har noe eller vet om noe, gjerne komplette fjørbein til 2,8/2,9 hvis det passer, og muligens det som trengs av bakstillingsdeler for å få skiver bak, send en PM eller no`:))

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har ikke hatt tid til noen oppdatering før nå, har jobba mer eller mindre hele døgnet de siste ukene, enten på bilen eller med å tjene penger.... men nå må det til med noen bilder igjen!

 

Krysset jeg holdt på med er ferdigsveist:

 

DSCN6545.jpg

 

 

Fattern gikk på med glassfibersparkel der det var sveist og skjøtt:

 

DSCN6547.jpg

 

DSCN6548.jpg

 

DSCN6549.jpg

 

 

Jeg fant ut at stolene satt for høyt, var for nærme buret i taket med hjelm på hodet, så måtte senke stolene, ble lave nok ihvertfall, senka ca 10cm på passasjersida, og ca 7 tipper jeg på førersida, måtte kappe hull i golvet for å få passasjerstolen langt nok ned:D :

 

DSCN6545.jpg

 

DSCN6550.jpg

 

 

På førersida var det nok å splitte opp litt og massere det:

 

DSCN6554.jpg

 

DSCN6556.jpg

 

 

Etter litt mer sparkling og sliping var det på tide å maskere og gjøre klar til lakkering (dette var vel på søndagen tror jeg, lakk på mandag):

 

DSCN6934.jpg

 

DSCN6935.jpg

 

DSCN6937.jpg

 

DSCN6939.jpg

 

Da ble det svart:

 

DSCN6942.jpg

 

Innvendig ble det helt supert, men bakskjermene er ikke pene, de ble fulle av støv og dritt, men kan jo ikke regne med noe serlig mer når en lakkerer i et støvete rom uten avsug... får se om vi tar opp igjen bare skjermene senere.

 

Montering for harde livet i går og i dag:

 

DSCN6952.jpg

 

DSCN6953.jpg

 

Status kl.2243 i dag:

 

DSCN6954.jpg

 

DSCN6955.jpg

 

DSCN6956.jpg

 

DSCN6957.jpg

 

Hadde besøk av Gran Turismo 3 og Myhra`n, som skulle være med å starte greiene i kveld, men vi slutta av da vi ikke fikk liv i pumpa, ingen som vet om pumpa er styrt av hjernen slik at motoren må startes før pumpa går? Var ikke spenning inn på den heller nemlig... Ser mer på det imorra tenker jeg...:)

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det henrik! Bilen ser kanskje fin ut på bildene, men er nok langt fra strøken IRL; bygget for å brukes... "no show, bittelitt go";)

bra blir det ikke, men det blir ikke så ille axxept;)

KajKnoz: hehe, gjør ikke noe det;)

-------

It is ALIVE!!

hehe...bilen starta på torsdag, når vi fikk btta sikring på bensinpumpa, og til slutt fant "noen" ut at "noen" hadde bytta plass på trykk og retur bakved pumpa, så kom null bensin på fuelrailen,,,:hide :roll:

 

Men nå går den!:

 

Her sitter noen (meg) og er happy, (ryker grådig av lakken på grenrøret, derfor bildet er så grått):

 

DSCN6960.jpg

 

DSCN6959.jpg

 

 

Ute av garasjen for første gang på nærmere ett år:

 

DSCN6965.jpg

 

 

Fattern tester sperra: (den funka;))

 

DSCN6964.jpg

 

ER bilen høy bak? Ja. får håpe den synker sammen litt etterhvert, ellers må jeg finne på noe å senke med....

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår