Gå til innhold

Nitrofish: - Sierra 2.0iS - Prosjekt Budget Boyracer

Ranger emnet


Nitrofish

Anbefalte innlegg

Kjempebra jobbet med bilen:) Har selv en sierra 86 stående som skal bli lekebil :P bilen er heldigvis i god stand karosserimessig så blir minimalt med rustsveising.

 

Planen er is turbomotor, Stivere foringer i understell, diff m/sperre fra 4x4 sierra og muligens kraftigere bremser m skiver bak. Men, som vanlig er det økonomien som foreløpig holder planene tilbake:/

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hi evelybody!

Ikke lest her på en stund nå gitt....

 

Tikkeproblemet er foreløpig borte ja, KajKnoz:)

Tazzen: :)

 

Gulbrandsen_Racing: Var vel såpass nærme kløfta som Olavsgaard for ei stund sia, var en tur på lillestrøm, men er vel ikke så mange å skylde på;)....

 

Potato: 85-86 er gode årgangen sierra, så få det igang! Lite rust er hvertfall ingen ulempe.... Penger ja, hørt den før.....

 

dinge2: Er billig-bruk-opp-på-banebil, så altfor ille blir den ikke... Jobber på Raufoss ja...?

 

MrFord: Surt å stå fast i Det Store Norske Forbruket? ;)

 

-----------

 

 

Bilen fungerer stort sett som bruksbil for tiden, den sveiste diffen fungerer og gjør nytta si, er ikke helt umulig å kjøre heller, selv om en må ha i bakhodet at det går sidelengs hvis det begynner å spinne.

 

Justerte kammen tilbake til standardtiming, og justerte opp igjen tenninga, noe som gjorde at det ble et helt annet tak i maskinisten. Fungerer mye bedre, spesielt i mellomregisteret.

 

Bilen har også fått krommede wokpanner foran, pent eller ikke veit jeg ikke helt, men lys ble det!

Her er den plassert i uthuset sitt, der den holder seg fri for is på rutene:

 

DSCN7147.jpg

 

--------------------------

 

 

Var innom vekta på stryken i går, spent på hvor mye vogna hadde gått ned i vekt: 1080kg med full fuelcell og 7-8liter på reservekanne baki, foran veide den 580, altså 500kg bak (54%F/46%R), vesentlig bedre enn jeg fryktet!:)

Originalvekt er 1170kg, 610kg foran, 560 bak (dvs 52/48) altså har bilen slanket seg 30kg foran (det hadde jeg aldri trodd!) og 60kg bak! :)

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi evelybody!

 

Var innom vekta på stryken i går, spent på hvor mye vogna hadde gått ned i vekt: 1080kg med full fuelcell og 7-8liter på reservekanne baki, foran veide den 580, altså 500kg bak (54%F/46%R), vesentlig bedre enn jeg fryktet!:)

Originalvekt er 1170kg, 610kg foran, 560 bak (dvs 52/48) altså har bilen slanket seg 30kg foran (det hadde jeg aldri trodd!) og 60kg bak! :)

 

Ikke værst det med tanke på buret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår