Gå til innhold

antirust midler.. rust bullet o.l.. hvilket anb. dere?

Ranger emnet


e321

Anbefalte innlegg

Hva er det som skiller dette produktet ifra andre produkter???

 

hvorfor er det noe bedre en f.eks POR-15 rustmaling på

 

http://new.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=23&products_id=158&zenid=9b11f3c1d6e6d0a50695492a3bcbf55b

 

eller FerroPrimer EXP som kan kjøpes på http://www.mamut.com/controls/shop/shops/4/default.asp?wwwalias=nettkurven&gid=1&subgid=6

 

???

 

Alle sier jo sitt produkt er det beste.

 

Jeg bare lurer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Por15 er kun for bruk på rust, fungerer ikke på bart metall. Hvis det først går hull på dekket man har lagt på med POR15 vil jo også rusten spise seg videre utover, noe det ikke vil gjøre med Rust Bullet.

 

Rust Bullet tåler dessuten større fysiske påkjenninger enn POR 15.

 

Min far prøvde POR 15 på sin Nissan X-trail. De har en svakhet ved at gummilistene ved dørene er litt for harde, de gnisser av lakken ved kjøring og åpning/lukking av dør. Her startet det og ruste, og vi påførte POR 15, det så fint ut i noen måneder, men nå, 8mnd etterpå, er all POR 15 borte.

 

 

Por 15 tåler heller ikke UV stråling, så man må legge på noe uv-bestandig over.

 

Når det gjelder ferromax så er de såvidt meg bekjent syrebasert, ihvertfall rust fjerningsproduktene.

 

Det er jo også relativt mange forskjellige ting du må påføre da, mens Rust Bullet kun har ett. Hvordan disse primerene fungere med billakk vet jeg ikke noe om, men det kan kanskje noen andre opplyse om?

 

Som sagt vet jeg heller ikke noe særlig om ferromax, men jeg vil heller ikke tro at slitestyrken kan måle seg med Rust Bullet.

 

Rust Bullet er jo en ett-komponent, hvor man påfører to strøk. Utrolig enkelt, og det er vanskelig å gjøre ting feil. Enkelheten, kombinert med et resultat som i mine øyne overgår alt annet på markedet er ihvertfall grunnen til at jeg begynte å importere det. Leste og prøvde det meste annet som var å få tak i her i Norge, men ble aldri helt fornøyd. Rust Bullet trenger ikke noe metal prep eller lignende. Som begge disse andre nevnte gjør.

 

Pluss at Rust Bullet jo ser lekkert ut når det er påført!

 

For meg var ihvertfall valget enkelt!

 

 

MVH

Dag Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Jeg er fornøyd med det. Følger man bruksanvisningen helt og fjerner rust og påfører på et tørt sted så holder det nok lenge.

Jeg sandblåste en bmw 316 touring og hadde på det middelet.

Det er 1,5 år sia og han har ikke lakkert over. Så den har fått testet seg skikkeli i østfold saltet. Kun komme noe smått tilbake som bare var og pusse lett over.

På kadetten min har det stått i over 2 år under tak og kommet noe smått noen steder. På de stedene jeg ikke var fult så nøye ser det ut som.

 

Nå har jeg begynt og bruke Würth sin rustomvandler under dette igjen. Vet ikke om det er noe vits, men.

På de mest synlige stedene bruker jeg wurth sin og så syregrunning og så lakk fordi jeg kjøpte den tykkeste rustbulleten som skal pensles på og da får man penslestriper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg frihet til å spør i min egen tråd hehe;

Hva er bra til å lakke/male understells deler med? Tenker på diverse stag, bærebru og kanskje diff'en?

hehe litt farge gjør vel ingenting(rød kanskje?) ;)

 

Noen tips til fremgangsmåte og hva jeg skal smøre på?

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukt rustbullet en stund nå, og ser resultatene etter 1 år.

 

som alt annet er forarbeid alfa omega. gjør du ike forarbeidet skikkelig, ikke forvent godt resultat. bruker du derimot rust bullet slik det skal brukes, har jeg ikke annet en lovord om gugga. automotive utgaven er også en drøm å sprøyte med.

-86 golf2 gti, mye drømmer lite planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

tenkte å kjøpe rust bullit å kline på bmw'n min.. steder det er rust på understellet å sånn, og hjulbuer, men har ikke lakksprøyte, og heller ikke tilgang på det.. men med det tjukkeste, funker vel fint å pusse bort pensel stripene? blir fint å glatt da?

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøv "rustkiller" det er ett gammalt preparat som jeg hadde store forventninger til men resultatet var ikke noe og skryte av.

 

etter noen mn var det jaggu meg rust der igjenn selv om jeg sandblåst og vaska godt før jeg spraya det på.

 

HOLD DEG UNNA!

 

nå prøver jeg Quick grunning som også skal virke som rust piser, er spent på hvordan det blir med dette. kommer tilbake ettervært om dette.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøv "rustkiller" det er ett gammalt preparat som jeg hadde store forventninger til men resultatet var ikke noe og skryte av.

 

etter noen mn var det jaggu meg rust der igjenn selv om jeg sandblåst og vaska godt før jeg spraya det på.

 

HOLD DEG UNNA!

 

nå prøver jeg Quick grunning som også skal virke som rust piser, er spent på hvordan det blir med dette. kommer tilbake ettervært om dette.

 

 

 

Rustkiller virker vel ikke så veldig godt på sandblåst og rent metall, står vel på boksen det om jeg husker rett

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rustkiller virker vel ikke så veldig godt på sandblåst og rent metall, står vel på boksen det om jeg husker rett

 

Er det corroless det er snakk om ? Isåfall må det lakkes 3strøk elns. iallefall... Har ikke noe negativt å si om det, jeg ;) Har hatt det på bilen siden sist vinter og ikke noe rust enda !

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår