aka_stian Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Blir ikke så mye updates for tiden, men jobber stille i kulissene :angelsmili: Her er siste nye: Bestemte meg for å begynne å kle på bilen innvendig igjen. Fikk orden på instrumentpanelet igjen også. Var en kontakt bak sikringsboksen som ikke var satt i. Så var det igang med å legge alt av kabler på riktig plass, trekke de resterende ledningene gjennom til dørene og så har jeg også fått lagt på plass alt av ledninger til stereoen som snart kommer på plass. La strømkabelen i kanalen på venstre side og signalkabeler (2stk) på høyre siden, samt remote kabel og alle høyttalerledninger. Så nå skal alt være klart for å bare sette på plass høyttalerne som forresten er bestilt. Kommer sikkert denne uken en gang. Forsterkeren er også kommet på plass og koblet til. Planen var å gjemme den under baksetet, men etter å ha sjekket hvor mye (lite) plass det var der, ble den planen rask forkastet. Kunne gjemt den i reservehjulsbrønnen, men jeg velger heller å beholde reservehjulet. Da ble eneste alternativ å la forsterkeren ligge i bagasjerommet. Syns det var artig at fargen på forsterkeren er omtrent helt lik som det grå interiøret i bilen. Passet godt. Siste to dagene i garasjen har gått med til å få på plass mye av interiøret. Som dere ser så begynner det å ta form. Kabler og slikt blir vel nesten usynlig når jeg får på plass baksetene. Limer noe borrelås under forsterkeren for å holde den på plass. Trodde jeg hadde fått orden på alt det elektriske før jeg begynte å lukke igjen i dashbordet, men nei. Har nå fått den merkeligste feilen jeg har vært borti så langt. Jeg kan skru på tenningen på bilen ved å skru på parklysene :confused: :wonder: Mangler jo bare at den starter når jeg svitsjer over til nærlys :D Aner ikke hvordan noe sånt kan skje. Nøkkelen står ikke engang i. Jordingsfeil skaper jo mye uforklarlige problemer så får vel begynne å lete litt igjen. Eller så har motoren fått nye tennplugger (grisepris = 1042,- inkl 15% rabatt), men den ble ikke noe lettere å starte allikevel. Vet ikke om jeg har skrevet det tidligere, men motoren er litt tungstartet. Må dra den et par sekunder på starteren før den fyrer. Uansett så hadde den vel bare godt av noen nye plugger. Må bare få tak i noe skinnrens og gi stolene og dørtrekkene en god omgang, så får jeg satt de inn om ikke så lenge. God natt... Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Dagens arbeid: Gnikking og skrubbing av skinnseter med rens og fuktighetskrem. Holdt på i 5 timer. Før jeg begynte: Her ser man slitasjen på førersete: Her har jeg begynt å skrubbe: Så var det på med krem, som forøvrig ligner veldig på en viss annen kroppsvæske. Kanskje ekte vare funker også? :wonder: Ferdig behandlet sete til venstre og ubehandlet til høyre: Omvendt, ubehandlet til høyre: Resutatet ble jo omtrent upåklagelig. Setene ble utrolig mye renere, lysere og mykere. Dvs, skinnet ble mye mykere og elastisk. Sprekker og sår ble mye mindre skjenerende. Men setene ble noe glattere å sitte i så det anbefales nok ikke å gjøre det dagen før man drar på banekjøring. :) Satser på å sette de inn i morgen, om jeg får tak i antennekabel. Bare dørtrekkene igjen nå... Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 fuktighetskrem? er det bra? brukte noe skinnrens jeg.. er crem bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 fuktighetskrem? er det bra? brukte noe skinnrens jeg.. er crem bedre? Hehe...aner ikke! Er helt blank på dette området. Det meste fungerer sikkert. Møbelbutikker har jo ofte erfaring med skinnmøbler så jeg gikk på en møbelforretning og spurte hva de hadde og hva de anbefalte. Fuktighetskrem for skinn er vel som olje for motoren? Mykner i allefall opp skinnet. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 det må jeg prøve:) skal jeg kjøpe antirynke krem eller vanlig spenol? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zzyber Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 har sitti i en og en halv time og lest, helt rått det du har gjort her : ) stor respekt i dette, virkelig, blir sikkert helt hærlig og bruke bilen litt til sommren. hva skjer med den nå om dagen da? lykke til videre : ) Mvh. Joachim Siter [v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 har sitti i en og en halv time og lest, helt rått det du har gjort her : )stor respekt i dette, virkelig, blir sikkert helt hærlig og bruke bilen litt til sommren. hva skjer med den nå om dagen da? lykke til videre : ) Mvh. Joachim Takker så meget for en hyggelig kommentar! Er slik kommentarer som dette som gjør det artig å vise fram hva man bygger. Det varmer godt :) Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Skrur stadig videre på interiøret. Går litt frem og tilbake innimmellom. Jeg er en ekspert til å skru fast deler som må tas av igjen for å få på noe annet :) Bagasjerommet er helt ferdig. Ble ikke så gale med forsterkeren der igrunn. Ikke tar den allverden med plass heller Baksetene er på plass Og midtkonsollen/dashbordet er så godt som ferdig montert. Fikk også lys i klimadisplayet etter å ha skiftet et par pærer som var gåen. Har faktisk lys i alle bryterne mine! Det er ikke gale for å være en 14 år gammel VAG Mangler igrunn bare dørtrekkene, kanallistene, setene foran og litt under dashbordet så er den ferdig på innsiden. Må bare få sjekket den for lekkasjer før jeg setter i kanallistene og forsetene. Fikk også tips om å sette på frontlyktene for å se om problemet med lysbryteren fikset seg men det hjalp ikke. Kan fremdeles skru på tenningen med lysbryteren. Har også litt småproblemer med nødblinken som henger seg opp så må åpne opp rundt rattet der og se om jeg finner noen feil. Har også jobbet litt med bakfangeren. Måtte jo gjøre et lite inngrep i stålet også for å få på fangeren. Kappet ut skiltgropformen i stålfangeren og har sveiset inn forsterkninger slik at den ikke skal bli så veldig svak. Skal bare pusse vekk litt rust fra den så tenkte jeg å "lakke" den med hammerite. Har bilde av fangeren på mobilen. Legger det ut en annen gang. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 er det bare jeg eller har du droppa skinnrattet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 er det bare jeg eller har du droppa skinnrattet? Hehe...det skal selfølgelig tilbake. Men venter med det til det meste er på plass. Må unngå slitasje vet du ;) Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Hehe...det skal selfølgelig tilbake. Men venter med det til det meste er på plass. Må unngå slitasje vet du ;) hehe.. jeg har øynene åpne! :) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Desember 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Jobbet videre med interiøret. Gidder ikke skrive så mye akkurat nå så bare legger ut noen bilder av det som er gjort. Lagt på dobbelsidig teip. Kjøpt på clas ohlson. Skal ikke si at den henger som faen, men tror det vil fungere fint. Henger godt nok på metall. Så var det på med ny plast/skumgummi for å holde vannet ute. Har prøvd vanlig plastikk før, men det fungerte dårlig så jeg kjøpte heller nye trekk på møller. Koster ca 100kr pr dør. Virker nesten som noe blanding av myk plast og skumgummi. Er i allefall vanntett. Og til slutt dørtrekket. Og ca 5 sek etter bildet var tatt kom jeg på at jeg hadde glemt å legge i skumgummi-isolasjonen som ligger bak dørtrekket. På og av og på med deler hele tiden. Så var det bare å gjenta det med de resterende dørene. Har bare førerdøren igjen. Når den er ferdig montert skal bilen trilles ut i bergensregnet så får vi se om det nye trekket bak dørene gjør jobben sin. Hvis ikke skal jeg kunne se at det renner vann inn i bunn av dørene, på innsiden av pakningene og ned langs innsiden av kanalen. Derfor har jeg ventet med å ta på kanallistene. Hadde store problemer med vannlekkasje i bilen før, men satser på at det er historie nå. Vi får se... Speilene er tilbake på bilen: Jobbet en sjelden gang i dagslys idag så benyttet sjansen til å trille den ut av garasjen og ta et par bilder. Jada, den er ganske lilla... :rolleyes: :cool: Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 dette blir bedre og bedre:) tar kontakt med deg anngående de vannbeskyttelses trekkene inni dørene, trenger nye jeg også tror jeg. men nå står jo min aldri i regnet uansett men.. er nok greit med nye uansett tipper jeg, må jo finne ut av det med sentrallåsen så, må vel rive av de gamle.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furix Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Hvor har du fått climatronicen fra? Siter 1996 VW Passat 2.0 1997 VW Caddy 1989 VW Golf 1.6 (Prosjekt) Selges i deler. ___________________________________ 1987 VW Jetta GL 1.8 Solgt, 1997 Opel Vectra Solgt, 1992 VW Golf GTI Solgt, 1987 VW Golf GL 1.8 Vraket, 1985 VW Golf sport 1.8 Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Hvor har du fått climatronicen fra? Fra donorbilen ;) Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg