Bjune Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 skal snart kjøpe meg en 240 turbo og lurer¨på hvilken motor jeg burde satse på.. hvem har mest trim potensiale? hvem holder best? og hva er fordeler og ulemper med de forskjellige? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Sats på en 230fk, 95- 98 mod. Det er en motor med godt bunndrag. Kjempegod motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Eller evt b230FT, er akkurat samme motor som b230fk, bare at fk er lavtrykksversjon med 136hk orginalt, kontra FT som har 165hk orginalt. Men begge er akkurat lik, bortsett fra wg-klokka, da ft har mere ladetrykk. Men FT/FK er absolutt den grommeste motoren med mest potensiale om du skal ha b230turbomotor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Eller evt b230FT, er akkurat samme motor som b230fk, bare at fk er lavtrykksversjon med 136hk orginalt, kontra FT som har 165hk orginalt. Men begge er akkurat lik, bortsett fra wg-klokka, da ft har mere ladetrykk. Men FT/FK er absolutt den grommeste motoren med mest potensiale om du skal ha b230turbomotor... Men hvis du skal trimme så mye at du må gjøre noe med blokka så er vel b230et å foretrekke.. da den har bedre innsprut.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 så jeg har en ok motor vist jeg har en FT med ET insprut da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 så jeg har en ok motor vist jeg har en FT med ET insprut da? Hvis du ikke skal ha mere hk en hva orginal blokk tåler så er vel kanskje ft sprutet like greit.. Men Et sprutet er mindre følsomt og lettere å modifisere en ft sprutet og derfor greiere å ha om du skal ha en del hk uten å bruke datasprut.. Men det skal vel sies at Et sprutet gir høyere bensinforbruk.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Ok, vet jeg har FT motor, men gamle gamle eier sier det er ET insprøytning på den!!! Gir blanke i bensinforbruk, må få det den trenger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjune Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 har planer om å piffe den opp til 300 hk ca.. kansje mere hvis jeg skulle få lyst på det i etter tid.. har f.eks. et. blokka det samme trim potensiale som som de andre eller er det noen som skiller seg ut? eller er det et fett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 ET blokka har svakere råder en FK\FT ! ET motor på over 1.2 bar = rådebank ( selv erfart ) 300 hk? da må du vel bruke et annet sprut en org gitt ;) kjøp fk blokk du, den har underspylte stempler ;) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 jeg har fått tak i dyser som jeg skal ha på min b230et når jeg har bytta blokk.. Må ha justerbar bensintrykksregulator å.. Kan ta ut ca 300 -> 320 hk i følge han jeg kjøpte de av.. Dette er da et ET sprut.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Hvordan er det med chip på FK motorer da? Har hørt snakk i at det er bare noen få årsmodeller du kan chippe tenning og sprut? Noen som vet noe om det??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 FK med LH 2.4 kan chippes. i en orginal 940, kun chippa og med 0.7bar ladetrykk (alt for lite, kan fint lade en bar. men da orker ikke orginalturboen lenger) så har du et MILDT SAGT VANVITTIG drag! er ikke noe turtallsmaskin, men hvem trenger det når det går så værst på lavt turtall. er det som er gøy. og ikke minst økonomisk!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 FK med LH 2.4 kan chippes. i en orginal 940, kun chippa og med 0.7bar ladetrykk (alt for lite, kan fint lade en bar. men da orker ikke orginalturboen lenger) så har du et MILDT SAGT VANVITTIG drag! er ikke noe turtallsmaskin, men hvem trenger det når det går så værst på lavt turtall. er det som er gøy. og ikke minst økonomisk!!! En i 240 da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 man kan kjøre på 1 bar med orginal FK motor? hva effekt økning kan man forvente med rett chipping av en FK med 3" JT og KN-filter? hvem leverer noe sånt? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Du bør chippe den før du kjører på 1 bar. kan regne med 200+hk men oppunder 300 tror jeg du bare kan drømme om med originalt sprut. På min er det bremset 166hk på hjulene 190hk/360nm på veiva (230ft). Det eneste som er gjort der er optimalisering(chipp), KN-innsatsfilter og ny wg-aktuator (0.8) + at den er shimset opp endel.. Aner ikke trykk (drar ut originalmåleren) Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg