Gå til innhold

Eiriken

Bruker
  • Innholdsteller

    262
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Eiriken

  • Bursdag 04/11/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Nord Trøndelag

Eiriken's Achievements

  1. Hei! For å lufte kjølesystemet så setter du bilen litt i oppoverbakke så fronten med radiatoren peker lengs opp. Så lar du bilen gå og toppa på ekspansjonstanken være oppe. så fyller du på etterhvert som det krymper. da skal du få luftet den ganske godt, men kan være at du må holde på en stund eller gjøre det flere ganger.
  2. ok. er en kompis sin bil. hvordan resetter man hjernen på gdenne da? er siemens simtec 56.1 ja
  3. men ikke noe problem på opeln likevel da, tar jo en manuell sjekk på den. får jo opp koden da, + koble ut batteriet i over 1 min for å nullstille.
  4. Ok, trodde de ble obd2 kompatible i 96, mener ialefall at de amerikanske versjonene ble pålagt det. men kjøper overgang, koster 150kr ca i norge, og enda billigere i statene. Men kjøpte den ikke bare for opel. fikk plutselig spørsmål fra mange andre med motor problemer. finnes ikke noe sånn dilldall på min egen 1964mod VW ;)
  5. Tenkte å invistere i programvare. den gratisprogramvaren tar vist biler med ob2 fra 96, men får kjøpt adapter som passer til de gamle kontaktene. forsket å lest masse om derre i det siste=)
  6. Ja glemte å si det. er en 1.8 16v Husker ikke hva det heter i farten, kan sjekke senere vist du vil. Kan jo raportere om det fungerer ok også. Må koble den på bærbarmaskin, kan vel bruke de fleste diagnoseprogram da. det jeg har kjøpt er bare ledninger og scanneren skal se litt innpå vauxhallownersnetwork.co.uk
  7. Hei! Plagdes litt med turtalls "sperre" på ca 4500rpm. Har montert brukt ok rpm/veiv føler (CKP SENSOR)vet at den er ok Han som har holdt på med bilen før tok diagnose test uten at bilen gikk, men veiv følern "fungerer" ikke før etter noen sekunder etter at motoren går. da fikk han feilkode både på veiv føler og kam føler (CMP SENSOR)men vet at de kan overgå hverandre ellers også, på diagnose. Men problemet mitt nå er, at han forrige fyren som jobbet med bilen har satt inn en nytype kam føler, og den har andre farger på ledningene ut fra føler enn originalen, så jeg vet ikke om han har koblet rett. Noen som har koblet nytype kam føler og ev vet hvilke farger/nr på ledningene fra nytype føler skal på originale ledningsnett på bil. regner med han fikk med koblings skjema, men det finnes ikke lengre. kastet... Bruker autodata 3.18. men finner ikke noe om ettermarkedsføler der, seff. + at han som har montert nyfølern har brukt vanlige kabelsko, og ifølge opel guruene så skal dette helst loddes, ialefall skjermings kabelen noen som har koblet på nytype og vet fargekombinasjonene. Googlet litt, men ikke funnet noe fornuftig. Får nye diagnosescanneren og programmet i posten snart, så hadde vært kjekt å løst det der til vi skal begynne med bilen igjen. Takknemmelig for hjelp. -Eirik-
  8. http://www.bimmerdiy.com/dir/e36 se om dere finner noe svar på problemet her. ligger litt om alarm under Electrical.
  9. Har gjort det en gang, jeg skal ialefall ikke gjøre det flere ganger. Du må plukke ut midtkonsoll, og dekslene under dashbordet begge sider, står en "kasse" inni der som varmapparatregisteret i, wirer og luftkanaler i hytt og pine, "kassen" er skrudd fast i torpedoveggen, sitter vel noen plastmuttre der, inne i motor rommet. koble av vannslangene i torpedoveggen med det samme du er frammi der. De rørene slangene sitter fast i er rett i varmapparat registeret, hadde vært kjempefint med en luke der så man kunne byttet det fra motor rommet. men skal vel ikke herje for mye på torpedoveggen uten å vite hva man gjør.
  10. Trimmet en b20 for noen få år tilbake! Viktig at motoren er i god form, så jeg overhalte hele motoren, nye lager i bunn, nye stemel med ringer. fikk i en steg 3 topp, en S kam, kunne kanskje vært en annen kam. men bra dreimoment på den. kg sine kammer er jo bra, kg6 eller hva den heter. Den fikk 2 doble 45 weber med trakter, skal helst ha luftfilter på. grenrør og 2,5"eksos, selv laga. kanskje en 150hk. enkelt å trimme en b20, men ikke sett store gassere på en original motor, blir bare omvendt da, går dårligere og bruker et hav med bensin.
  11. er det ikke ved rettstilling man må bytte clutch hus, må bruke clutch huset fra en 240 fra 75 med org b20 motor
  12. Heihei! Inne på forumet igjen etter lang tid. Tenkte å skaffe meg en E30 og sette turbokitt på. Men husker ikke hva motorene heter i 320-323og325!? Hvilken motor er best å sette turbo på, må vel være 2.5 motorn? Solgte siste Bmw`n jeg hadde i fjor, en 86 745(3.5liter rekkesekser med original turbo) Så tenkte å skaffe meg en bil og fikse til jeg får igjen lappen neste år, mistet den i dagen derpå. damn! 19500,- i bot og 2 år uten kort, litt før det fikk jeg fartsbot med 745 på 6500,- Har en atv veiregga LTR jeg skal selge, noen som vet av noen som skal selge Bmw og vil ha atv? Takker for alle svar.. -Eirik-
  13. Leste igjenom hele tråden nå, vet ikke om det er fordi det er lenge siden jeg har brukt snus og tok meg en pris nå,eller om det er bilene. Men ble ialefall kvalm her jeg sitter. Det får da være måte på ufo styling og lexuslook. Er langt ifra noen tilhenger av det den her f.eks http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13804919&sid=xz6cbaJq2Yl136873&WT.svl=Bilde eller denne http://www.finn.no/finn/completeviewimage?finnkode=13799506&reference=6/137/995/06_1947321890.jpg&adheading=BMW+3-serie+325i+Personbil+1991%2C+233000+km.%2C+kr.+71.000%2C-&sid=xz6cbaJq2Yl136873&adTypeId=20&WT.svl=Hovedbilde GUSJ http://www.finn.no/finn/completeviewimage?finnkode=13755488&reference=8/137/554/88_748675806.jpg&adheading=BMW+3-serie+325i+Cab+m%2Flambo+Cabriolet+1994%2C+155000+km.%2C+kr.+224.000%2C-&sid=xz6cbaJq2Yl136873&adTypeId=20&WT.svl=Hovedbilde Dekorstylet, gusj http://www.finn.no/finn/completeviewimage?finnkode=13695566&reference=6/136/955/66_-1790256789.jpg&adheading=BMW+3-serie+318i+Personbil+1992%2C+196000+km.%2C+kr.+17.000%2C-&sid=xz6cbaJq2Yl136873&adTypeId=20&WT.svl=Hovedbilde Huff han GM har flere http://www.finn.no/finn/completeviewimage?finnkode=13670247&reference=7/136/702/47_-1176109343.jpg&adheading=BMW+3-serie+320i+150+HK+Personbil+1993%2C+165000+km.%2C+kr.+115.000%2C-&sid=xz6cbaJq2Yl136873&adTypeId=20&WT.svl=Hovedbilde Mere plastikk http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13669996&sid=xz6cbaJq2Yl136873&WT.svl=Bilde Nå gir jeg opp Sjekk denne http://www.finn.no/finn/completeviewimage?finnkode=13576435&reference=5/135/764/35_2060380121.jpg&adheading=BMW+3-serie+318is+Personbil+1993%2C+218000+km.%2C+kr.+49.999%2C-&sid=xz6cbaJq2Yl136873&adTypeId=20&WT.svl=Hovedbilde
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår