jørn bergflødt Skrevet November 3, 2005 Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Har en 2000 S3 som jeg syntes oppfører seg litt rart om dagen:( Den går nok som den skal sånn rent effekt messig, men er lissom litt sånn fuskete når jeg skal akselerere rolig opp i fart så nøkker det litt og om jeg presser den rolig opp i fart på si 5 eller 6 gir i motbakke så er det lissom som om turboen slår seg av og på i rykk og napp! Har Green twister filter så hører godt når den lader og slipper ut tru\ykket! Har lest i tester fra S3 kom at den var litt " AV og på'ig på gassen" i følge en svenske i et svenskt bilblad! Noen som har not tips? Plugger når skal og bure de byttes? 30000, 60000? Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VazRacing Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Plugger skal skiftes på 60000km. Ville ha dratt på versted å sjekket feillageret på bilen jeg.Kan slippe mye unødvendig jobb da. Mulig det er en feil på en føler eller noe. Siter Livet er ikkje berre orgasme, det ska knullast å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Plugger skal skiftes på 60000km. Ville ha dratt på versted å sjekket feillageret på bilen jeg.Kan slippe mye unødvendig jobb da. Mulig det er en feil på en føler eller noe. Får ta en tur på MØller Horten og ta en diagnose jeg da! Så får jeg sjekke service heftet, men da er nok pluggene byttet på 60000 sannsynligvis! Takk for svar! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Første som slo meg var luftmengemåleren din. Mulig denne er gåen, veit de ofte ikke tåler åpent filter. Dette fører til at motoren ikke går skikkelig. Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet November 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Første som slo meg var luftmengemåleren din. Mulig denne er gåen, veit de ofte ikke tåler åpent filter. Dette fører til at motoren ikke går skikkelig. Har hatt Audi med luftmassemåler de siste åra, og er uhyre forsiktig med å sett inn filteret etter rens. Lar det tørke leeenge før jeg montere det. MEn ja jeg oxo har vært inne på tanken at det kan være den, for på min forrige bil en A4 tdi gikk den pga olje i filteret! Så jeg har lært... Men da gikk den jo super dårlig lissom det gjør ikke S3'n den er lissom bare litt rar!! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tdipower Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Jeg holder også en knapp på luftmengdemåleren.... min 1,9tdi var sånn også Siter '05 Audi A6 S-Line http://www.vwaudi-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Ja, LMM er vel en ting du burde sjekke.. Særlig om du har åpen dump og åpent luftfilter. Du får kjøre den å få lest av feilkoder.. Smooth ride da :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet November 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Smooth ride da :) Ja da får jeg sjekke feilkoder i løpet a uken!! Å takk for komplimentet Jonte hellothere Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
106s16 Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Du har 19" på S3'en? Skraper den på noen måte? Vurderer 18" på min til våren igjen, men jeg vil ha den senka også, og da helst uten skraping... hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet November 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Du har 19" på S3'en? Skraper den på noen måte? Vurderer 18" på min til våren igjen, men jeg vil ha den senka også, og da helst uten skraping... hehe Har aldri skrapet for meg!!! Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex_s3 Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 hmm.. var sånn på faren min sin også før.. bytta plugger det hjalp en liten stund, så ble en av de helt våte av olje etterhvert... så de trodde det var en liten olje-lekasje i sylinder.. men det gikk bort av seg selv etterhvert.. Siter OOOO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 hmm.. var sånn på faren min sin også før.. bytta plugger det hjalp en liten stund, så ble en av de helt våte av olje etterhvert... så de trodde det var en liten olje-lekasje i sylinder.. men det gikk bort av seg selv etterhvert.. Har kjøpt nye plugger Platina, så skal bytte de i løpet a uka!, så får vi se! Har renset LLM min, men hjalp ikke det så får håpe på plugger! Men du skriver at det kunne være lekkasje?? som gikk over a seg sjøl??Hmm. Takk for svar! Jrn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex_s3 Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Var på Audisentrum de trodde det.... men det gikk magisk bort av seg selv... Siter OOOO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet November 29, 2005 Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Har litt av det samme på min og, og jeg lurte på om det var LLM'en som var skyld i det. Kjører jo med KN filter i cold intake boksen min. Men det kan godt være en sensor et eller annet sted som trenger litt kjærlighet og. Hadde vært fint om du kom med en tilbakemelding om du finner ut av det. Du har 19" på S3'en? Skraper den på noen måte? Vurderer 18" på min til våren igjen, men jeg vil ha den senka også, og da helst uten skraping... hehe Kjører 19" BBS CH og Bilstein PSS9 på det laveste og mykeste på min uten at det subber. No problem. Men du får en litt syk camber bak, og bør montere nye foringer for å motvirke dette eller justerbare camberstag. Det har forekommet at de org stagene knekker ved for mye senk. Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet November 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2005 Har litt av det samme på min og, og jeg lurte på om det var LLM'en som var skyld i det.Kjører jo med KN filter i cold intake boksen min. Men det kan godt være en sensor et eller annet sted som trenger litt kjærlighet og. Hadde vært fint om du kom med en tilbakemelding om du finner ut av det. Hei espen! Har byttet plugger nå, og det hjalp ikke selv om de gamle pluggene ikke så særlig bra yt :mad: Men har koblet fra LLM og kjørt uten den litt og da går den jevnere lissom så tror nok det er saken! Men kjipt og bytte den oxo er det ikke den lissom oxo! De sa på VAG at det var en grei måte å sjekke den på på bensin biler! Men på diesel måtte man ha diagnose! Kan ikke du koble av din en dag da og prøve en liten tur! Er ikke farlig, bilen går bare i nød modus! Jeg trodde nødmodus gjorde så den gikk dritt dårlig, men detter eer oxo bare på diesel biler! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.