jhouge Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Trenger en varmevifte til bilen. Stooort rom og dårlig varmeapparat gjør at det er dårlig sirkulasjon og ikke minst dårlig varme bak. Noen som vet hvor jeg kan få fatt i en 12v vifte med varmeelement, som egner seg til å montere i bil? Bilen er en Voyager, 7 seter. Hadde tenkt å montere vifta under den bakerste seteraden. Siter Jaman 2002 VW Sharan 1,9Tdi (mti) 1994 Plymouth Grand Voyager(Til salgs) N 59° 49' 53.47" E 10° 47' 16.47" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Har du sjekket på sjapper som selger ymse bilrekvisita? Problemet ditt ligger vel i å finne en på 12 volt kan jeg tenke meg... Biltema solgte for noen år siden en sånn varmevifte til bakruta på gamle biler uten varmetråder.. EDIT: mekonomen selger en 150W varmevifte til 275,- produktnummer: 40-6151. Sjekk ut den du ;) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jhouge Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Akkurat hva jeg trenger. Thanks... Siter Jaman 2002 VW Sharan 1,9Tdi (mti) 1994 Plymouth Grand Voyager(Til salgs) N 59° 49' 53.47" E 10° 47' 16.47" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Er ikke mye futt i disse viftene gitt... 12v er litt lite til varme, blir så høy strøm hvis du skal ha mye effekt... du kan jo prøve, men tror du blir skuffet. En slags diesel/bensinvarmer ala webasto er en myye bedre (og dyrere) løsning... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 kan ikke akkurat annbefale og kjøpe en sånn liten viftesak.. muttern kjøpte i fjor noe lignende på bilextra for viften på bilen gikk.. hadde den plasert på dersjen, tok ikke vekk doggen en gang av ruten.. Hadde heller ville prøvd å "renska opp" varmeregistere.. alså ta av slangene som går inn i torpedon, sette vannslangen på den ene og la det sprute gjennom.. Virket bra på "goførtin" til fattern.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jhouge Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Problemet er ikke manglende guffe i anlegget. Snarere størrelsen på kupeen. Siden alle dysene sitter i dasbordet, er det lite sirkulasjon i lufta bakerst i bilen. Gulvet er helt flatt, så jeg har ingen steder å legge slanger bak. Derfor har jeg eksludert et eget register bak i bilen. Dersom viften har "lunk" og grei sirkulasjon, gjør den nok jobben... Siter Jaman 2002 VW Sharan 1,9Tdi (mti) 1994 Plymouth Grand Voyager(Til salgs) N 59° 49' 53.47" E 10° 47' 16.47" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jhouge Skrevet November 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Noen som vet hvor mye strøm disse viftene trekker? Syns jeg leste en tråd her som antydet 40A under oppstart... Må jo trekke monsterkabel fra batteriet da... Siter Jaman 2002 VW Sharan 1,9Tdi (mti) 1994 Plymouth Grand Voyager(Til salgs) N 59° 49' 53.47" E 10° 47' 16.47" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Man trenger ikke dimensjonere kabler etter startstrømmen. De dimensjoneres etter strømmen som trekkes under drift. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Bare glem de små viftene, du vil ikke merke at de er der engang. Måtte i så fall hatt 10-15stk bak der. Har ikke mulighet for å trekke rør til varmeapparatet på undersiden av bilen da? Må i så fall bruke isolerte rør selvsagt. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Trenger en varmevifte til bilen. Stooort rom og dårlig varmeapparat gjør at det er dårlig sirkulasjon og ikke minst dårlig varme bak.Noen som vet hvor jeg kan få fatt i en 12v vifte med varmeelement, som egner seg til å montere i bil? Bilen er en Voyager, 7 seter. Hadde tenkt å montere vifta under den bakerste seteraden. Jeg har hva du trenger ;) En Webasto Thermotop T 5KW bensinvarmer. Kombiner den med et ekstra register under bakerste seteraden så har du flust av varme. i tillegg har du også muligheten til å sette på Webastoen med fjernkontroll inne fra din egen stue, slik at du kommer ut til en varm og isfri bil når du skal kjøre noe sted. Hadde dette i gamle bilen, men det ser ikke ut som om det blir plass i min nåværende bil, så et salg kan være aktuellt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jhouge Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Da må jeg vel trekke rør bakover uansett.. Men, må man så må man.. Salg... Til den nette sum av? Siter Jaman 2002 VW Sharan 1,9Tdi (mti) 1994 Plymouth Grand Voyager(Til salgs) N 59° 49' 53.47" E 10° 47' 16.47" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg