Gå til innhold

Løpsk turtalls måler, noen som veit?

Ranger emnet


Mariius

Anbefalte innlegg

Turtalls måleren ligger ofte 2500rpm foran motoren! Altså.. Når bilen står på tomgang står den på mellom 2500-3500 selv om jeg hører motoren går rolig på det den skal.. Kan ligge i 5 gir i 50km/t og turtallsmåleren viser 5000rpm. men hører at motoren ikke jobber mer enn den skal! og ofte når jeg skrur av motoren "henger" lissom måleren igjen og når nøkkel og alt er tatt ut og jeg er ute av bilen kan fortsatt turtallsmåleren stå på 2500.. Noen som veit hva detta er!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg veit hva det er,men jeg tipper problemet ligger i selve instrumentet.

Ta deg en tur til et audi/vw verksted å få tatt ut feillager og en aktordiagnose på instrumentet.

Har vært borti at det hjelper å ta ut og sette inn igjen sikringen til instrumentet. Er jo vært et forsøk det å.

Livet er ikkje berre orgasme, det ska knullast å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Hadde store problemer med dette selv, i tillegg hadde bilen gått 125000 km en dag og 270000 en annen dag. Det hele er stort problem på 1.gen TT og er tatt opp i forskjellige forum og forbrukerombud i flere land, da de mener at et instrumentpanel skal leve lengre enn 10 år og Audi har sagt at dette er en svakhet. Endte opp med bytte av hele panelet til en pris av småpene 16.000,- inkl montering og programmering på Audi i Bodø. For det må programeres til bilen din...

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde store problemer med dette selv, i tillegg hadde bilen gått 125000 km en dag og 270000 en annen dag. Det hele er stort problem på 1.gen TT og er tatt opp i forskjellige forum og forbrukerombud i flere land, da de mener at et instrumentpanel skal leve lengre enn 10 år og Audi har sagt at dette er en svakhet. Endte opp med bytte av hele panelet til en pris av småpene 16.000,- inkl montering og programmering på Audi i Bodø. For det må programeres til bilen din...

 

det har du nok desverre helt rett i, men en ting jeg vil påpeke er at det ikke nødvendigvis må koste skjorta. går an å kjøpe deler på ebay og gjøre jobben i sverige hvis man har muligheten for det. kan plutselig bli halv pris i forhold til norske priser;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår