Gå til innhold

Auto-Union^A6^

Bruker
  • Innholdsteller

    166
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Auto-Union^A6^

  • Bursdag 07/02/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    TT MK1 Coupe
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    99`
  • Yrke eller sivil status
    Gift med TT`en
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 Turbo
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    BSR optiflow luftfilter, forge 007DV, milltek eksos turbo back m/3" downpipe, ES-tuning chip, Barracuda VR5 9,5x19 og 8,5x19 +++
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    East Coast :)

Auto-Union^A6^'s Achievements

  1. Hei igjen! Forskjell på TT`er: 1998-2000: 6. trinns girkasse er tilgjengelig, mer utstyr 2000-2003: facelift kommer i form av oppgradert frontgrill og flere fargevarianter fra fabrikken, som iceblue, invendig speil blir oval i stedet for firkantet PS! når TT først kom ut i 1998 kom den uten bakspoiler og ESP. dette ga ekstremt mye oppdrift og dårlig aerodynamikk i høye hastigheter, noe som førte til mange ulykker og noen måtte desverre bøte med liver sitt. i 2001 ble alle TT`er tilbakekalt og fikk installert ESP og bakspoiler. hvis du kjøper førstegenerasjons TT er det en ting du IKKE gjør, og det er å fjerne bakspoileren! spørr hvis det er noe mer ellers lykke til
  2. Jeg byttet min. Det er to spesialnøkler som stikkes inn i to åpninger (en på hver side), vri om og dra ut. disse har møller og kan åpne dette for deg på 10 sekunder. når den er ute er det bare til å sette inn det du ønsker og kjøpe deksel så du ikke har noen åpning på siden. bokstavelig talk plug-and-play:D lykke til mvh
  3. desverre en barnesykdom som koster en flesk her i landet, men det er jo alltid lov å ta seg en tur over grensen;)
  4. skal du kjøpe den, kjøp på ebay eller tt-shop, tt-stuff, ecs-tuning. hold dere langt UNNA MØLLER, amatører som melker folk for penger og bestiller feil i tillegg. håper mine svar var til hjelp.
  5. Til alle TT-eiere: Dette er en barnesykdom og vil skje uansett hvor mange ganger du skifter termostaten. Den feilmeldingen om motortemperaturen vil komme opp uansett. "Live with it or get rid of it" :D Mvh
  6. Hei popza! Jeg har prøvd begge to og kan si følgende: TT 225hk har quattro, noe som gir 200kg ekstra. den er i tillegg fra bygget fra 2000-2005, dvs siden den er minst 7 år gammel er det noe slitasje på dem, dermed blir det noen hk mindre, men UTROLIG morsom å kjøre! TT 2.0TFSI har som regel spreke 200hk og uten quattro, du sitter da igjen med den samme vekt/effekt fordelingen på disse to bilene da 2.0 veier ca 1260kg, mens TT 225 veier ca 1400kg. I tillegg er det nyere turbo på 2.0 motoren med bedre utviklet teknologi og gassresponsen er MYYYYEEE bedre, selv i 6. giret:D Interiørmessig synes jeg begge er tidløse, spesielt TT 8N, altså den første generasjonen. Den nye er noe lengre, bredere og tyngre. I tillegg har den hevbar spoiler, som jeg synes er meget TØFT:D og det gir selvfølgelig mye bedre aerodynamikk enn forgjengeren, som slet med dette. Det er i også mye mindre understyring på den nye TT`en. Nå er det opp til deg å bestemme hvilken av dem du personlig liker og om du MÅ ha quattro. Mvh Ado
  7. hei! enig med todleif, men her får du litt mer beskrivelse. pris: fra kr 6000 og oppover. jeg går ut i fra at du kun skal ha vanlig chip. jeg betalte 8200 for min hos es-tuning, men det er med avlastningsventil i stål og bsr luftfilter med varmeskjold. jeg ville anbefalt mtm chip, slike får du blant annet hos B.O.-racing! det er STOR forskjell og jeg har ikke hatt noe problemer siden. det er gått to år, men ja det er større slitasje på blant annet turbo, clutch, girkasse osv. så det er opp til deg å vurdere videre. uansett, lykke til!
  8. det er omtrent nedsider ved alt som ikke er OEM desverre:driving raskere slitasje i forstilling er typisk nedside, men det er nå ikke slik at du må skifte ut deler hvert år. men uansett hva du går får så må du ha lykke til:win
  9. første tipset: hold deg unna møller, unødvenig dyrt! ellers mulig å skaffe gode felger på finn.no, ebay og andre nettbutikker. hvis du absolutt må ha de felgene der, som jeg egentlig ikke er noe fan av (hver sin smak), så kan du jo kjøpe overgangshub som gir deg en boltsirkel på 5*112. dette får du kjøpt hos ecstuning.com ville anbefalt noen kantfelger og helst 18. 19 går fint men da får du ikke senket så mye og det kan subbe av og til, får heller ikke 100% styreegenskaper, men funker helt greit. tipset mitt er: hold deg unna riegerfronter og alt det der som ikke hører hjemm på TT. senk den, kjøp noen feite felger og fjern emblemer: slam it:D det enleste er ofte det beste;)
  10. det har du nok desverre helt rett i, men en ting jeg vil påpeke er at det ikke nødvendigvis må koste skjorta. går an å kjøpe deler på ebay og gjøre jobben i sverige hvis man har muligheten for det. kan plutselig bli halv pris i forhold til norske priser;)
  11. noen ting: - instumentpanel, om denne ikke er byttet da er det mulighet for at den svikter, noe som koster en flesk, (barnesykdom) - stereoanlegget lever sitt eget liv når det er kaldt (barnesykdom) - sjekk endeledd, hjullager og styrestag - servicehefte (utfylt selvfølgelig;) ) bør foreligge, ellers tar du sjans! (som kan koste deg) - luftmengdemåler tar natta om det er lenge siden den ble skiftet - ellers se og hør etter uvanlige ting under prøvekjøring lykke til:)
  12. hei. om det fortsatt er interesser, så har jeg en frontfanger liggende:) send pm om du er interessert
  13. en NAF test er absolutt å anbefalle. Har en TT, som er bygget på omtrengt tilsvarende platform som A3. kan for det første nevne at 1.8T motorene er ganske slitesterke og holder lenge hvis du tar vare på dem. a3 sliter med understyring, men det er jo i utgangspunktet ikke noe kostnad for deg. klimakompressoren er ganske dyr å skifte hvis den tar natta. kulelager, endeledd og slike ting må du nesten regne med å bytte om ikke så alt for lenge hvis det ikke er gjort noe med det før. prisen varierer, men handler du på e-bay så sparer du bøttevis av penger i forhold til her hjemme. kan gi deg et. eks: min klimakompressor røk, møller skulle ha 11 000 kr for å bytte og utføre AC service. jeg kjøpte delen på ebay for 1900kr og byttet denel i sverige for 2900kr, sparte masse penger. ellers er det luftmengdemåleren som bør renses/skiftes regelmessig, spesielt hvis bilen er chippet. jeg renser min hver 10 000km og byttet den sist gang for 3 år siden. hvis bilen i tillegg er en quattro må du regne med at servielappen ikke blir så billig som du først hadde trodd, men som sagt, masse penger å spare hvis du handler på ebay og utfører rep. og service hos SØTA BROR:D hehe lykke til iallefall
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår