Probe GT Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Faen ass.. bremsene på høyre side forran ligger på som satan.. noen tips? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmann Skrevet Oktober 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Hva mener du? Er de rustet fast så de tar hele tiden, eller bremser de mye kraftigere enn de på venstre siden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 nei nei, alt er ok egenlig, ikke noe rust belegg ellerno.. men den ligger bare innpå da jeg kjører..litt hardere en hva det kan pleie og gjøre. Skifte til vinterdekk vettu, også prøvde jeg og snurre på det i forhold til andre siden.. det var STOR forskjell, men den drar ikke til siden verken da jeg kjører eller bremser så det er ok. tenker bare på bensin forbruket! Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Kan være calipteren det er treghet i da. Prøv å løsne den og få den igang igjen ved å presse stemplene helt inn med en tang. Eller helst ta ut stempelet og puss flatene glatte igjen. Med alt det saltet som er på veiene idag, ruster det ofte bak gummipakningen på calipteren. Måtte gjøre det samme på min Carina E her i fjor å. Alternativet er vel ofte å bytte calipter, så det er vel verdt å prøve. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Yup, tenkte jeg skulle bytte klosser, så da skal jeg jo presse tilbake stempelet uansett, tar det i samme slengen regner jeg med... burde jeg smøre godt med 5-56? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Noe annet som jeg burde vite? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 var med pappa da han hadde service på arbeidsbilen sin. Han tok å demonterte calipteren og pussa stempla glatte igjenn og smurte dem godt inn med ett spesielt fett(husker ikke kass). Så fekk han kjøpt pakningsett til calipteren å satte den enkelt isammen. Bremsene vart ivertfall mye bedre, ikke så rart da dem nesten var rusta sammen. :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Ok. kjempe flott og høre at det er ikke bare jeg som har hatt problemet.. Men det er ikke noe særlig rust da.. snodig dette, må demontere kalippern sikkert for og se... Men hvis han smurte med fett, så er det sikkert sånn du smører drivknuter og sånt med. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Sjekk boltene/gliderene og de hullene disse går i, sammler seg utrolig med guffe her! Gjør skikkelig rent, puss evnt med fint smergel7sandpapir og smør godt med kopperfett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmann Skrevet November 1, 2005 Rapporter Share Skrevet November 1, 2005 Hvis det er lenge siden sist bremsevæsken er skiftet, kan det har rustet fra innsiden. Bremsevæsken tar til seg fuktighet etterhvert som den blir gammel, og blir det nok av det, vil det ruste der som alle andre ubeskyttede plasser. Du må nok ta ut stemplet og se. Bare skaff ett overhalingssett med nye pakninger og sånt før du begynner. Og ny bremsevæske. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2005 Tviler på rust inni sylinderen.. Men lurer på om jeg må lufte bremsene snart, da skifter jeg bremseveske:) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Da har jeg demontert hele møkka... Gliderne var helt tørre.. uff.. og inni cylindern var det rust farge, men så ikke farlig ut.. Har smørt gliderne, men får ikke stempelet tilbake inn i cylinderen!:S Har åpnet hølet til bremserøret bakerst, men likevell så vill den inn inn.. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 De skal vel skrues inn igjen og evt. presses inn igjen. Hvis du ikke får presset stempelet inn igjen, så kan du trykke på bremsa eller dra i håndbrekket når caliper og klosser er montert slik at du får bevegelse i stempelet og deretter kan du prøve å tvinge det inn igjen med an relativt stor tang. Men det skal ikke være nødvendig med en realtivt stor tang, jeg gjorde det på min bil med hendene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 Det er forran, så det er ikke noe håndbrekk der! Men får bare prøve meg fram!Lurer også hva forskjellen er på bremseveskene, dot3,4 ect? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 ta en rør leger tang, og ha en plate på stemplet + stemplene. og press sammen før du setter på calipern på skiva ;) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.