Gå til innhold

hvorfor \ hvorfor ikke montere kondis i mitt anlegg

Ranger emnet

Margarus

Anbefalte innlegg

mange sier at kondensator er prikken over ien på bilstereo.

så jeg vil høre fra dere bilstereo folk.

burde jeg gå til innkjøp av en kondensator og tilfelle hvorstor ? pris ? hvor kan jeg kjøpe ? og om en kondensator kan monteres på selve basskassen.

mitt stereo består av følgende:

jvc mp3 spiller 4x50W

tykk blå pluss kabel samt jordings kabel.

Caliber racing 4x75 rms amp

2x 6x9

2x pupper ( små diskander på dasjen)

subbkasse er en trykk kasse med 2 pieoneer elemter 10" hvert element er 400W står det på di.

bass elementene er parralell koblet slik at det går en pluss og en minus ut av kassen og det er brokoblet på ampen.

gi meg litt info om hvorfor jeg burde kjøpe kondensator ? hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Regelen" sier at man skal ha 1 farad kondensator per 1000watt, men i de fleste tilfeller er det lurere å kjøpe et bedre batteri av typen oddysey(samme som efx,stinger og div andre merker) eller liknende.

Oddysey går får å være de beste batteriene til stereobruk.

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med autod her på forumet, eller så kan du se på siden hans http://www.autod.no/

han kjører fast? tilbud på disse batteriene.

kondensator er mest for utseendets skyld, men kan også være en fordel hvis du bare har et batteri forran, men i ditt tilfelle så ville jeg satset på et nytt batteri!

mvh

hc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Regelen" sier at man skal ha 1 farad kondensator per 1000watt, men i de fleste tilfeller er det lurere å kjøpe et bedre batteri av typen oddysey(samme som efx,stinger og div andre merker) eller liknende.

Oddysey går får å være de beste batteriene til stereobruk.

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med autod her på forumet, eller så kan du se på siden hans http://www.autod.no/

han kjører fast? tilbud på disse batteriene.

kondensator er mest for utseendets skyld, men kan også være en fordel hvis du bare har et batteri forran, men i ditt tilfelle så ville jeg satset på et nytt batteri!

mvh

hc

I ditt tilfelle så hadde jeg heller brukt pengene på noe annet.. har du noen spesifikke problemer med strømmen i anlegget ditt ??

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med kun ca 40A strømtrekk er det ikke mer en at det skal gå helt fint uten noe som helst annet en det som er orginalt. både kondensator og oppgradering av batteri vil i dette tilfellet være totalt bortkastet. som Soundstream Arosa sa, bruk heller pengene på noe annet. gode kabler for eks.

oddysey batteri på et 300W annlegg? hmm... er som å kjøpe en bil med 600HK motor når man kun skal bruke den frem og tilbake til butikken det, hehe... er totalt unødvendig med et sånt batteri til dette bruket. selv et svakt blysyrebatteri holder fint til dette. du får jo hjelp av dynamoen også, så er minimalt som blir trekt fra batteriet.

og kondensator er Ikke mest for utseendes skyld.

men om man får noe nytte av en kondensator er en helt annen sak. har man hverken støy eller spenningsfall på strømnettet er det unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med kun ca 40A strømtrekk er det ikke mer en at det skal gå helt fint uten noe som helst annet en det som er orginalt. både kondensator og oppgradering av batteri vil i dette tilfellet være totalt bortkastet. som Soundstream Arosa sa, bruk heller pengene på noe annet. gode kabler for eks.

oddysey batteri på et 300W annlegg? hmm... er som å kjøpe en bil med 600HK motor når man kun skal bruke den frem og tilbake til butikken det, hehe... er totalt unødvendig med et sånt batteri til dette bruket. selv et svakt blysyrebatteri holder fint til dette. du får jo hjelp av dynamoen også, så er minimalt som blir trekt fra batteriet.

og kondensator er Ikke mest for utseendes skyld.

men om man får noe nytte av en kondensator er en helt annen sak. har man hverken støy eller spenningsfall på strømnettet er det unødvendig.

takker for gode svar her.

med andre ord jeg må bygge bedre anlegg en dette for at det skal vits og bruke kondensator ?.

kablene jeg bruker er gode di.

monster cable signal kable.

2.5kvadrats høytaler kabler

caliber pluss og minus cabler samt sikrigs holdere mellom amp etc

da dropper jeg kondis så langt vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider