s90r Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Er det noen her som har fått godkjent bilen sin på BT med mere effekt enn det Volvo har godkjent dem til? I så fall, hva må gjøres? Bilen er en 960 fra 91... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Er vel i hovedsak bremser og chassis som må forbedres..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Går ikke å få mer enn de 220 som dem i utgangspunktet har satt opp. Jeg og Bremseklossen her på forumet har prøvd ufattelig mange ganger over hele norge og pratet med alt av folk uten at noen kan bekrefte hva som må gjøres. Mener å huske Bremseklossen fikk til svar at et uavhengig laboratorium eller noe slikt måtte teste bilen det gjaldt for å se hva som skjedde med bilen under slike krefter. Og hvis dem da kunne bekrefte at at det ikke var mer farlig enn med de 220 hk som BT har så var det greit. Men hvem faen har råd til det og evnt vil utsette sin egen bil for noe slikt??? Ikke jeg iallefall! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Har snakka med BT om å sette inn T6 motor i 91" 960, fotalte om bremseprosjektet som nå er gjennomført og de hørtes veldig positive ut. Men jeg måtte sende en søknad til dem med eksakte planer om hva jeg skulle gjøre med bilen så skulle de ta ei vurdering. Blir vell kanskje mer problem å få godkjent senking på 960. Har tidligere sendt en søknad om å turbokonvertere en Amazon, men da skrev jeg ikke eksakt nok hva som skulle gjøres så jeg fikk ikke noe skriftlig, men når jeg ringte dem etterpå å fortalte litt mer så var det ikke noe problem å få godkjent 220hk i Amazon som egentlig er godkjent for 150hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Ja, er vel kanskje værre med senkinga på 960. Vet ikke åssen BT stiller seg til godkjenning av coilover... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Tror nok at du må ta deg en tur til volvo`s ingeniører i gøteborg hvis du skal ha mer enn 220HK i en 240 Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Tror nok at du må ta deg en tur til volvo`s ingeniører i gøteborg hvis du skal ha mer enn 220HK i en 240 BT kan godkjenne mere hvis de mener det er forsvarlig. Og hvis du får avslag, så kan du prøve å TUV godkjenne bilen. Men det er en lang og dyr prosess...:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Tror nok at du må ta deg en tur til volvo`s ingeniører i gøteborg hvis du skal ha mer enn 220HK i en 240 Prata med dem og. Og de hadde papirer sa dem men BT i Norge hadde aldri tatt dem seriøst sa dem. Så det var også bare å glemme! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-trimmaren Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Prata med dem og. Og de hadde papirer sa dem men BT i Norge hadde aldri tatt dem seriøst sa dem. Så det var også bare å glemme! Hehhehhe.. BT i Norge tar ikke Volvo sine ingeniører serriøst..? Er jo de som har bygd bilen jo..! Haha, BT i Norge tror de har mere greie på bilen enn Volvos egne folk..? Heia Norge!!! Siter Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 viss BT har godkjent bilen til 220hk så behøver de vel ikke vite at du har mere enn 220hk heller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 BT trenger ikke vite mer enn nødvendig. hehe Men når det står i vognkortet at bilen er godkjent trimmet/motorbytte ser jeg på det som att det er fritt fram med power. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Så det vil si jeg må lade 2bar mindre på den nye motoren min det da? :D hehe.. godkjenner ikke biltilsynet bilen min med 5'r, så kjører jeg uten godkjenning.. assholeS Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Bare å lade på å holde kjeft til BT da assman :cab hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Oktober 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2005 Bare å lade på å holde kjeft til BT da assman :cab hehe ....og unngå å være skyld i en evt. ulykke med personskade til følge... For hvis man er skyld i ulykke med ikke godkjent bil,og BT kan linke grunnen til ulykka til "modifikasjonene"(ja,de legger faktisk MYE jobb i å finne ut hva som ikke er godkjent mht til effekt,senking,bremser osv for å få tatt deg skikkelig),da har vedkommende eier et seriøst problem å håndtere. Men dette er helt sikkert noe som ikke skjer DEG.... :thumb Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.A. Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Sjekk side 23 her 238 Siter G68 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg