Gå til innhold

bytte motor i 242en

Ranger emnet

MercFreak

Anbefalte innlegg

noen få spørsmål før jeg setter i gang og bytte motor nå i helga

jeg har fått tak i et 740 turbo innsprut, lurer på om det skal ha noe spesielt svinghjul eller no for og funka da? planen var og bruke et b19 svinghjul inntil jeg fikk tak i et turbo svinghjul...

lurer også på den sensoren som skal sitte i røret rett ved intercoolern, holder det at den ligger løst i motor rommet? tenker altså på den som måler innsugs luft tempraturen

også er dysene fra en f motor, er det noe forskjell på de og dem fra 740 turbo? høy/lav ohm elns?

takker for svar, skal selvsagt ta en del bilder om folk vil ha det da ;)

foruten det så er motoren en turbo blokk med 531 topp, eneste oppgraderinger i selve motoren er 12,9 bolter og goetze pakning, så får håpe detta holder da..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Svinghjulet fra en F-motor passer sikkert, men b19 svinghjul hadde vel ikke opplegg for svinghjuls giver...

Er det ikke svinghjulet fra f motor som har mange hull rundt da..? 230et skal ha kun en pinne til giveren ivertfall... eller gjør som jeg å flytte føleren foran på blokka, har vanlig svinghjul jeg..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått litt mer klarhet i det, fant ut hva som var svinghjulsføler i hvertfall, men må borre og gjenge opp hull til den i blokka som jeg har, fant også et svinghjul fra 230k motor eller noe, regner med at det skal funke også, er sånn innsenking i hvertfall i svinghjulet og en menge hull rundt hele...

fant meg også nytt clutch hus, så da skal motor og gir skrus sammen i mårra i hvertfall... får lånt meg dyser i fra 740 turbo, så det løste seg også, er ikke noen som har sånne dyser dem ikke har bruk for liggende vel?

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått litt mer klarhet i det, fant ut hva som var svinghjulsføler i hvertfall, men må borre og gjenge opp hull til den i blokka som jeg har, fant også et svinghjul fra 230k motor eller noe, regner med at det skal funke også, er sånn innsenking i hvertfall i svinghjulet og en menge hull rundt hele...

fant meg også nytt clutch hus, så da skal motor og gir skrus sammen i mårra i hvertfall... får lånt meg dyser i fra 740 turbo, så det løste seg også, er ikke noen som har sånne dyser dem ikke har bruk for liggende vel?

Svinghjul med en mengde hull rundt funker IKKE... Det svinghjulet du skal ha er helt slett rundt foruten EN pinne som føleren skal reagere på..!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider