Gå til innhold

agunders: Toyota Corolla - TE71 Coupe RWD prosjekt

Ranger emnet


Flat Out Accord

Hva mener du er viktigst ved en bil?  

426 stemmer

  1. 1. Hva mener du er viktigst ved en bil?

    • Masse motor
      171
    • STYLING!
      24
    • Kjøre-egenskaper
      167
    • Merke
      10
    • Strøken original
      54


Anbefalte innlegg

Men, med fare for å gjenta meg selv. Er det noen som har peil om det er mulig/hensiktsmessig å bruke en 4AGE fra en forhjulstrekka Corolla? Er det evt mye som trenger å gjøres?

 

Du har vel lest sigheris tråd (her)

Han putter en 4Age inn i en KE35, jeg regner med at du vil ha de samme utfordringene som han.

 

- innsug fra AE86 til 4AGE

- motor fester som kan brukes/modifiseres til bilen

- Eksosmanifold til AE86

- Ledningsnett til 4AGE

 

Fremdeles en tverrstilt motor. Etter hva jeg husker har den og feil innsug. EN annen ting ndu kan få trøbbel med er vannuttaket bak på blokka (mot girkassa) da de ikke er beregnet på å stå vendt mot torpedoveggen. Bytter du de og innsuget, er du vel for det meste i mål

 

Konge prosjekt by the way, ikke så mange igjen av disse

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjedd no i helga da?

 

Desverre ble ingenting gjort på Corollaen i helga. Og nå er det en stund til neste gang vi skal innover. Drar til London på julebord på torsdag. Får prøve å snike meg unna julestria når jeg kommer hjem.

 

Dagens lyspunkt er at jeg sannsynligvis har fått tak i girkasse som tåler en del juling. W55. Og i går fikk jeg en HiAce bakaksel med diffbrems. Er fra en Diesel, men har ikke fått sjekket utvekslingen på denne, kontra en bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehey! Nå byner det å bli inte-ressant her. W55 tar ca 250hk mener jeg å husker. W50 ~200hk. W57-58-59 ~300hk/500+nm. T50 godt under 200hk, mens K40/K50 kun egner seg til lite trimma K-motorer.

 

HiAce aksel sier du. Hva modellår? 5/6bolt? Kan du måle sporvidden fra nav til nav på den? Jeg har selv en '79-84 'Lux aksel. Jo eldre, jo smalere. HiAce står det merkelig nok veldig lite om på nett. Selv om lux og ace er mye det samme..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltids greit med en ekstra aksling. Men Toyota har gjort et par "riktige" ting. Jeg har nemlig boltet sammen en '98/99 SXE10 mellomaksling og en '79-84 HiLux diff. Blir ikke overrasket om KE20 etc også har samme boltmønster. Er nok ikke bare Volvo, Ford og Opel hvor "alt" passer om hverandre :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er 5-bolt, da er det 5x114,3mm ja. Kan bruke alt av felger fra 70-90-talls japse før de går over til 5x100mm. Mazda Rx7, 626, Celica, Supra, HiLux/Ace 2wd 5bolt, Ford Mustang, div US-Ford... U name it. Volvo Amazon må vi ikke glemme! :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår