Gå til innhold

Clutsjspørsmål?

Ranger emnet


auto82

Anbefalte innlegg

Hvis clutchen ikke er skikkelig sentrert,vil du få problemer med å montere kassa igjen. Når du først har fått inn kassa,vil lamellplata gli på inngående aksel på kassa når du trår inn pedalen.Da får den ikke vært feilsentrert.

Når det gjelder trykkplata,sitter som regel den på styretapper,derfor skal det godt gjøres å få montert den feil.

Hvis utløserlageret er feil montert,kan cluthen slure.

Livet er ikkje berre orgasme, det ska knullast å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tar langt ute

 

prøv å juster den slik at den tar litt lengre inn på vandringa på pedalen. (slik at du er helt sikker at den har tatt skikkelig inngrep idet du slipper pedalen helt ut. (hater å sitte med beinet helt opp i tryne når clutchen skal ut..)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er enten selvjusterende ellers må man justere en wire. Vi må heller ikke se bortifra at det kan være hydraulisk inn og utkopling av clutchen som erstatter wiren. Hvis den ikke er selvjusterende så er det ett eller annet sted, mest sannsynlig på utløserarmen på girkassa, at du kan justere den. Der sitter det en slags klump med gjenger stortsett plastikk/nylon. Jeg er ikke helt sikker på materialet. Der kan man stramme og slakke, hvis den ikke er selvjusterende da. Ta å sjekk om det lekker olje fra bunnen av clutchhuset på girkassa. Da kan det være dårlig simring. Du får spørre kameraten din om han fant på noe lurt når han byttet dette her? Har han satt lamellen rett vei? Ellers virker problemstillingen litt spesiell da, når den slurer periodisk på den måten du beskriver.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan vente litt, å se om det blir noe bedre. men hvis det blir værre, så kan det eventuellt være stor lekkasje, eller at clutsjplata/lamellene er produksjonsfeil. var det originalklutsj, eller en jalla balla klutsj du kjøpte da?

men uansett: jeg har villa venta litt... prøvd å kjørt normalt.. å se om det går vekk snart.. hvis det foregår lenge(over ei uke), så er det ikke bra..

 

Hva mener du egentlig når du sier original klutsj da?

 

Så vidt meg bekjent er det mange forskjellige klutsj fabrikker som produserer innenfor de samme spesifikasjonene som bil produsenten har oppgitt. En "uoriginal" klutsj trenger ikke å være dårligere enn en "original"

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår