Gå til innhold

Audi A6 1999 For og imot handel

Ranger emnet


Zetec

Anbefalte innlegg

Mener å ha hørt at den motoren er helt elendig, driftsmessig. men skal ikke si noe for sikkert.. Søk litt

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å si noe slikt?

Er vel en meget driftsikker motor, er iallefall mine erfaringer...

 

Som jeg skrev så mener jeg å ha hørt det. Er ihvertfall en av de større bensinmotorene til audi som ikke er noe å skryte av.. Er det 2.4 kanskje?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe ros og ris om denne bilen?

 

Er snakk om en 2.8 liter

 

Rullet en plass over 155000km

 

Finn er nede for øyeblikket så noe mer specs har jeg ikke i farten...

 

A6 med V6 bensiner, gjerne kombinert med tiptronic, er jo en herlig kjøremaskin! generellt lite krøll med motor og driverk, men pass på at registerreima er skiftet! ( 120 000km int. ) Sjekk bremser, kan henge bak, som alle andre biler med skivebrems. Sjekk forstillinga, for slakke i bærekulene, er vel utvidet garanti på fremre nedre bærearm ( 200 000km om jeg ikke tar feil...) Kontr. motoren for oljelekasjer,spes. toppdeksel og pakning under kjedestrammer. Er det en quattro så kan du sjekke simmerring for utgående aksel til mellomaksel. servicehistorikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt at den motoren er helt elendig, driftsmessig. men skal ikke si noe for sikkert.. Søk litt

Har sjekket endel rundt og ser mest dårlige erfaringer med denne bilen, at den er lite driftssikker osv... Derfor jeg tenkte å sjekke litt her på forumet..

 

Er en kamerat som vurderer å handle..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min har en sånn 2,8 quattro, vi har hatt bilen i 2 år nå, og kjørt den ca 40 000km,ikke vært noe problem med den, er 2,4 literen som er en søpla maskin,går dårlig.

Eneste som har vært byttet utenom vanlig service er tennere til xenon lyset, men disse skal bare ha en levetid på 2000timer,2 mansjetter og en fjær, og 2 foringer. vil ikke si det er så ille. Bilen er helt topp å kjøre, spesielt på vinter, manuelt gir er ikke noe problem heller, ta i gang på 1,og putt i 5, ganske sterk bil. Prøv å få fatt i en med litt utstyr, rygge sensor,el seter med minne i nøkkel,og oppvarmet ratt er noe som sterkt anbefales. og når du kjøper en audi, kjøp quattro, du vil ikke angre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir sakt over her,bør du være ops på div oljelekasjer.Har vært borti mange som lekker fra toppdekselpakninger og kamkjedestrammere.

Vil vel også si at drivakselmansjetter,bærearmer og bremseslanger er svake punkter på disse bilene. Hvis det er automat,bør du prøvekjøre bilen en god tur.Hender seg at automatkassenen ikke er 100%

Utover det vil jeg si det er en god bil.Er ingen racer,men veldig fin å kjøre.

Livet er ikkje berre orgasme, det ska knullast å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår