Gå til innhold

Banebil prosjekt.....

Ranger emnet


kjellendre

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis(Qee) tenkte på å gå til innkjøp av en bil og lage en fullblods banebil av den.

 

Har sett på diverse biler på mobile.de som f.eks Nissan sunny gt og Mazda 323 gt. Altså små, lette og opprinnelig hissige biler som er enkle å utføre mer tuning på....

 

Bilen skal selvfølgelig ikke registreres på noen måte, og er derfor gratis å ta inn i landet???? Vi har heller ikke tenkt å bruke noe særlig mer enn 20000.- på innkjøpet av bare bilen.

 

Hvis noen har noen gode websider med liknende prosjekter så post dem her......

 

 

Forslag til andre liknende modeller mottas med tusentakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kjellendre

Jeg og en kompis(Qee) tenkte på å gå til innkjøp av en bil og lage en fullblods banebil av den.

 

Har sett på diverse biler på mobile.de som f.eks Nissan sunny gt og Mazda 323 gt. Altså små, lette og opprinnelig hissige biler som er enkle å utføre mer tuning på....

 

Bilen skal selvfølgelig ikke registreres på noen måte, og er derfor gratis å ta inn i landet???? Vi har heller ikke tenkt å bruke noe særlig mer enn 20000.- på innkjøpet av bare bilen.

 

Hvis noen har noen gode websider med liknende prosjekter så post dem her......

 

 

Forslag til andre liknende modeller mottas med tusentakk!

 

Sørg ihvertfall for å kjøpe en bil med drift på riktig hjulpar..

 

Og husk at du må finne en klasse å bruke denna i, en fullblods banebil er jo ikke lov å kjøre på Rudskogen og Vålerbanen og sånt uten lisens og alt det styret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt rundt på de fleste online børser, har sett noen få Nissan Silvia S12 til salgs.

Finner 2 stk til 26.000kr på billisten.no, begge i Nordland.

 

Så også en annen annonse med en Silvia i Nordland med 220hk til 22.000kr. Vet ikke om det er skilter på de men.

Har vurdert noe sånt selv.

 

Ellers vurderer jeg salg av Alfasud'n min, til betydlig lavere pris enn 20k. Men vet ikke hvor mye arbeid dere er villige til å gjøre for å få en bil klar for veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mr2 mk1 er absolutt den bilen jeg hadde valgt som banebil!

lav vekt, rwd og midtmontert motor = genial banebil!

 

når det gjelder trim er ikke 4age som sitter i orginalt det helt store å satse på. men for 5k i danmark får du en 4agze, som er en kompressormatet versjon av 4age. denne kan enkelt turbokonverteres og yte over 200hk uten spesielle problemer. men det er vel mer optimalt med kompressor med tanke på respons osv som er viktig i en banebil. får ca 190hk ut av den med den orginale kompressoren. denne motoren passer rett på den orginale girkassa og den skal ifølge flere kilder på nett holde greit til et stykke over 200hk :)

har tenkt litt på å lage banebil selv jeg, men det får vente til jeg har penger til å ha flere prosjektet gående samtidig ;)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Sørg ihvertfall for å kjøpe en bil med drift på riktig hjulpar..

 

Og husk at du må finne en klasse å bruke denna i, en fullblods banebil er jo ikke lov å kjøre på Rudskogen og Vålerbanen og sånt uten lisens og alt det styret..

 

så det går ikke ann å "bygge" en bil og så bare hive den ut på bane, den må ha lisens for vi kan "Leke" kjøre med den på racerbaner rundt omkring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

 

så det går ikke ann å "bygge" en bil og så bare hive den ut på bane, den må ha lisens for vi kan "Leke" kjøre med den på racerbaner rundt omkring?

 

Du trenger skilter og at bilen er i god teknisk stand på vanlige banetreff for glade/gale amatører.

 

Har du ikke det, må du skaffe vognlisens på den til en eller annen racingklasse, og du må ha lisens.

 

Da kan du kjøre løp.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår