Gå til innhold

Hvilken olje bruker dere? Felleskjøpet eller Castrol?:p

Ranger emnet


Kmo

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilken olje dere bruker på Corren?

 

Jeg har brukt Castrol Formula RS 10w/40

 

Kjøpte den tydeligvis på tilbud for den var sykt dyr når jeg kjøpte ei ny kanne nå damndamn

 

Noen gode argument for at jeg fortsatt skal bruke 700,- på ei kanne med 4-liters olje?

Hadde en liten diskusjon med farsan her, han mener at den hadde gått like godt på helsyntetisk Felleskjøp olje.. den koster ca 600,- for 10-liters kanne

 

Forsåvidt så kan det godt hende da kanskje, oljen som ble brukt når Corrado var helt nye biler var sikkert generellt dårligere enn de vi har i dag..

Er Statoil som lager oljen til Felleskjøpet..

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det. Bare du sørger for å få en god helsyntetisk olje som beskytter godt fra du starter bilen.

Har hørt noen klage på at noen oljer gir mer ventilpekk, fusk enn andre. Men da trur jeg det ikke er feil på oljen, men noe annet.

Helsyntetisk 10W40.

Vet ikke om felleskjøpet olja funker, men høres noe fjøs ut :p

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den felleskjøp olja er vel tiltenkt landbruksredskap som traktorer osv.. Mange av disse har avanserte turbodiesel motorer, dessuten er det ganske viktig at disse maskinene til en hver tid er i god stand slik at man slipper å miste hele avlinga pga motorras.

 

Skjønner ikke hvorfor den oljen skulle være noe "dårligere" enn de fleste andre oljer..

 

Selv bruker jeg vanlig mineralolje på volvoen, mens på ford`n kjøpte jeg noe castrol greier til 300kr / 5 liter.

 

Bruker også kjøleveske fra felleskjøpet, 4iter konsentrat til 60kr.. I stedet for 4liter ferdigblandet til kr 100 på de fleste andre steder..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en eller annen plass her på forumet, en stor diskusjon om akkurat dette.. Det jeg synes var mest intresant i den, var at en av brukerne her fant ut at felleskjøpet sin olje er identisk med statoil lazerway som koster det dobbelte... ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en eller annen plass her på forumet, en stor diskusjon om akkurat dette.. Det jeg synes var mest intresant i den, var at en av brukerne her fant ut at felleskjøpet sin olje er identisk med statoil lazerway som koster det dobbelte... ;)

 

Sant, Statoil lager jo Felleskjøpoljen ;)

 

Har ikke ment at den er noe dårligere, bare lurte om noen visste forskjellen..

Har brukt den på alle bilene vi har hatt vi..men når jeg kjøpte meg Corrado har jeg brukt Castrol Formula..

Dette er vel vanskelig å måle, men skulle gjerne visst hva som gjør den ene nesten tre ganger så dyr enn den andre..

 

Noen som kan forklare meg hva forskjellen på 10w/40 og 10w/60 er? Hva er tallene til? 10w er tykkelse? Det andre da?

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår