Per-Henrik Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 16 ventil motor noe og sattse på? Hk er det i den?? det ser jo tøft ut da kiddie Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 16 ventil motor noe og sattse på? Hk er det i den?? det ser jo tøft ut da kiddie $$$ <- obs! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 koster en sånn motor da?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 er ikke motoren som er såå dyr.. men å få det nedi 240'en perfekt.. mye mer valuta for pengene å kjøpe FK motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosse240 Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 16 ventil motor noe og sattse på? Hk er det i den?? det ser jo tøft ut da kiddie B234F(16v): 150 eller 155 hk. Blir nok ikke billig men konne tenkt meg ein sjøl! Siter 08' S40 2.0D Summum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Det som er med 16v b234f, er at den har ekstern oljepumpe, etc. som da gjør at 240 motorfester ikke passer. så må du flytte fordeleren, etc. mao. 16v prosjekt er mest og best om man har feks b230ft blokk, etc. etc. men da snakker vi om $$$$$$$$$$$ igjen. det billigste du kan gjøre for 200hk, er ft/fk med chip og diverse. evnt en b230et eller en b21et (som begynner å bli vanskelig å få tak i, tror jeg). ft/fk: 10-15 230et: 8-10 21et: 6-8 snakekr om ca. snitt. faktorer vil dra opp/ned på verdi, som avhenger av km-stand, hvor komplett motoren er, årsmodell,e tc. om du kjøper b230et, kjøp helst 1989, da den er sterkere enn de eldre (siste året med b230et). ft/fk vil også gjøre bilen mer bensingjerrig og derfor vil du langsiktig spare, såfremt du kontrollerer foten da :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 noen som har eksakt mods som må gjøres for og få ned en B234F(16v)? Bil vell enten B234F(16v) ft/fk Åssen er det å turbo kovertere B234F(16v). thenker lang siktig Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 noen som har eksakt mods som må gjøres for og få ned en B234F(16v)? Bil vell enten B234F(16v) ft/fk Åssen er det å turbo kovertere B234F(16v). thenker lang siktig Jeg har hørt du tjener 10hk på å ta ut balanseakslinger i b234 toppen. b230 blokker er alle like, såfremt de er i samme årsepoke. om du tenker langsiktig, bør du ikke kjøpe b230 blokk, eldre enn 89. helst bør den være fra 90-tallet, feks. 93'-> med underspyling. http://www.ovlov.net selger kamreim strammehjul og har iltt info om b234 topp på b230ft blokk.. men, du må vel bytte stempler i blokken, for å få riktig komp. samt b230ft manifoil passer ikke på b234 toppen. ergo må du enten kjøre på b204gt manifoil, som er restriktivt selv på b204gt, ellers må du få laget custom. mao: topp: 3-4000kr blokk: xxxkr custom manifoil: 3-4.000+++ kamreim, reim, etc: 2000-3000kr? (estimert) FYI: du kan ikke hive b230ft topp på b234 blokk. så du kan ikke lage en "oppkok" motor som du kan selge videre. den eksterne oljepumpen er visst ikke nødvendig, den er visst bare der for å kunne holde tomgang så langt nede som 500rpm.. ps. angivelig!! jeg har aldri eid en 16v selv, bare 8v og den nåværende 24v jeg har. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 B234F(16v) for å få den ned i. må jeg flytte på noen motor fester eller noe? glir den rett ned i? girkasse må en bruke da?? hvordan flytte fordeleren? det er vel kansje biligere forsikring med en sånn motor en en trubo motor? (syns kansje jeg spør og garver mye, men det er sånn man lærer.? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Jeg har satt i en B234 blokk i 244 til en kompis... Viss du lar de originale motorfestene på B234 blokka sitte på. det motorfestet på høyre sida (viss u står å ser nedi motorrommet) passer nesten rett over, må bare vi gummin, slipe bort den styre tappen.. det på venste lot jeg også sitte, men sveisa en brakket fra gummin rett over i traversen.... bare ett flattjern mener jeg det var. girkasse passer den gamle driten du har. fordeleren må du banke plass till, eller bruke en annen tenning uten fordeler da (som jeg selv gjør) forsikringen skal du ikke tenke på.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Bilder av 16V i amazon og 140 Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 konge noen bilder? Koster fordlere løst tenning? Hvo ligger en sånn motor på i pris?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beachee Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Unnskyld meg, men nå drar dere ivei igjen gutter...... Hvis du skal ha en BILLIG og bra volvo motor, setter du nedi en b23e. Med et skikkelig luftfilter og headers og 2,5" eksos resten, så har du en billig og grei motor. Skal du da litt mer ut av den, så setter du på et justerbart kamdrev....b23e har standard en K kam. Hvis det er noen her som vet hvor mye K kammen åpner og løfter iforhold til de andre standard kammene, så skjønner dere hva jeg mener. En B23e kan du finne til en rimelig penge....total kostnad på det jeg har nevnt til nå vil ligge mellom 5 og 15 lapper...... En FT/FK vil ligge på alt ifra 35 - 75 lapper ferdig....... Du avgjør... Selv om b23e'n har k-jetronic, skal jeg love deg at det blir meget morsomt med en slik motor......Satt akkurat denne "pakka" i en 244 til en kompis i helga....... Og han var meget fornøyd. Og da tok vi ut en B21FT...... Beachee Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 skal du ha billig å bra så lar du den orginale 110Hk motoren stå, er ingen vits å bytte motor for å få 20 hester extra. En B230F med H-kam(B23E kammen) har ca. samme effekt som en B23E, og når du først skal bytte så setter du ikke inn en gammal K-jet motor, da setter du inn en B230 F / FK / FT. B23E er ikke akkurat økonomisk i forhold til F motorene. B23E`s forbruk er vel ca det samme som vanlig A. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Unnskyld meg, men nå drar dere ivei igjen gutter...... Hvis du skal ha en BILLIG og bra volvo motor, setter du nedi en b23e. Med et skikkelig luftfilter og headers og 2,5" eksos resten, så har du en billig og grei motor. Skal du da litt mer ut av den, så setter du på et justerbart kamdrev....b23e har standard en K kam. Hvis det er noen her som vet hvor mye K kammen åpner og løfter iforhold til de andre standard kammene, så skjønner dere hva jeg mener.En B23e kan du finne til en rimelig penge....total kostnad på det jeg har nevnt til nå vil ligge mellom 5 og 15 lapper...... En FT/FK vil ligge på alt ifra 35 - 75 lapper ferdig....... Du avgjør... Selv om b23e'n har k-jetronic, skal jeg love deg at det blir meget morsomt med en slik motor......Satt akkurat denne "pakka" i en 244 til en kompis i helga....... Og han var meget fornøyd. Og da tok vi ut en B21FT...... Beachee eh? 35-75.000 for ft/fk? har du sniffet bensin? en b23e + headers (grenrør) + just. kamdrev er nok samme pris som en ft/fk. om han har forgasser, kommer det selvsagt noen utgifter i tillegg til ft/fk, som bensinpumpe, retur til bensin, tankpumpe, bensinfilter, bensinpumperelè, etc. Men: han sparer det fort inn igjen på bensinen! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.