Gå til innhold

Her prater vi om alt ang. Volvo!

Ranger emnet


s90r

Anbefalte innlegg

  • Svar 720
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du kan jo bare ta en diger jekk og jekke torpedoveggen innover til du får plass...det er faktisk godkjent hos biltilsynet så lenge torpedoveggen er hel, men man bør kansje begrense seg litt da....hvis ikke får man et rart dasjbord

 

ville heller ha gjort det orntlig..skjær opp, og sveis.. blir jo ikke noe bra å jule inn torpedoen,stygt...

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikter på 4-500hk jeg.

hmm, da må du senke komp!

evnt. kan du jo gjøre det enkelt å hive i s80t6 motoren og litt større turboer.

 

lurer på om du får tak i komplett t6 motor for ca. 40k SEK.

960 motoren får du vel 10-15k for

ps. t6 = ODBII!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka litt med JB, de skulle ha 22500SEK for ny T6 motor, helt ribba motor, kun blokk og topp med innmat. I tillegg kommer turbo/grenrør det skulle JB ha 8000SEK for et par for. (nye) Men jeg tenker på litt større turboer, vet ikke helt hvor mye de orginale er gode for. Innsprøytninga er vel ikke noe å tenke på å flytte over engang, S80 er et softwarehelvette av en bil, så jeg tenker å satse på datasprut istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka litt med JB, de skulle ha 22500SEK for ny T6 motor, helt ribba motor, kun blokk og topp med innmat. I tillegg kommer turbo/grenrør det skulle JB ha 8000SEK for et par for. (nye) Men jeg tenker på litt større turboer, vet ikke helt hvor mye de orginale er gode for. Innsprøytninga er vel ikke noe å tenke på å flytte over engang, S80 er et softwarehelvette av en bil, så jeg tenker å satse på datasprut istedet.

s80t6 turboene duger ikke for mer enn 320hk tror jeg.

men motoren skal tåle en god del!

 

BSR sin chip lover:

Orig: 269Hp / 402Nm

Steg 1: 321Hp / 456Nm

 

kan godt være man kan vri litt mer ut, med skikkelig sprut.

men, turbo'ene må nok byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet fram til det samme jeg og, ser ut som at ingen chiper klarer så mye over 320hk, så regner med at begrensningene ligger i turboene. Er jo ganske små disse turboene, det er vel grunnen til den store krafta på lavt turtall.

Vet du hva slags turboer som står på orginalt, og hvor stor turbo det går ann å få på det orginale grenøret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet fram til det samme jeg og, ser ut som at ingen chiper klarer så mye over 320hk, så regner med at begrensningene ligger i turboene. Er jo ganske små disse turboene, det er vel grunnen til den store krafta på lavt turtall.

Vet du hva slags turboer som står på orginalt, og hvor stor turbo det går ann å få på det orginale grenøret?

hmm, nei.. vet ikke så mye om det egentlig.

men jeg har snakket med tuningfirmaer før og de har "disset" t6 turbo'ene.

grunnen til små turboer, er vel at s80t6, som 960, er liksom volvo sitt svar på mercedes, så de er bygget for jevn effekt isteednfor ketchup effekt.

 

var et firma som mente det beste ville være en stor singelturbo, men det kan vi sikkert sitte å diskutere her i en uke uten å bli enige alle mann.

jeg har lyst å se kompressormatet motor.. litt pga. det er spesiellt, men også pga man slipper å gjøre noe med eksos-siden, mindre varme, effekt fra bunn..

 

man får ikke samme "peak" effekt, men så får man jo effekt på hele registeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompressor høres jo helt jævlig ut spør du meg. Enkelte er det en helt forferdelig kvinelyd i. Sånn som Hilmerssons Manta A med volvo motor.

om de har tynne rør, blir det støy.

 

 

På grund av den höga lufthastigheten blir ljudnivån hög om du inte använder tjockväggigt material i luftkanalerna till och från kompressorn, det bör vara ca 4 mm godstjocklek och gärna aluminium. Undvik skarvar med gummislangar i möjligaste mån. Ibland måste man men se till att spalten mellan rören är så liten som möjligt. Det bästa är när kompressorn kan monteras direkt på insugningsröret med en adepter. Rätt monterad hörs den inte.

 

mao. hjelper å være litt fingernem!

 

Les gjerne her om skrukompressor:

http://www.enem.se/lysholm.asp

 

ikke forveksl den med andre typer!! det er som natt og dag :)

 

edit:

tenk mercedes 200 kompressor, den har da ikke noe støy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår