Gå til innhold

Syrebad/sandblåsing hva er best?

Ranger emnet


Mk2-16v

Anbefalte innlegg

Gutter!

 

Har lest igjennom denne tråden....

 

Har noen av dere selv fått "badet" en bil??

 

Det ser helt forj... ut etterpå, tyter syre å skit ut i alle skjøter, De som har fått gjort det,må kline på nøytraliseringvæske...å for min del så hadde ikke jeg gjort det med mine biler...

 

Hadde jeg har valget, så hadde jeg levert den til blåsing!

 

Finnes MANGE dyktige sandblåsere som vet å bruke riktig middel og blåse redskap.

Har en her i Porsgrunn på Vold havneterminal som har blåst 4-5 biler for meg, utvendig som innvendig, å kliner på zink etterpå!

 

Å med zink på toppen, ja da er vel godbilen rustfri i mange år fremover!

 

Å hva kostet det?

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gutter!

 

Har lest igjennom denne tråden....

 

Har noen av dere selv fått "badet" en bil??

 

Det ser helt forj... ut etterpå, tyter syre å skit ut i alle skjøter, De som har fått gjort det,må kline på nøytraliseringvæske...å for min del så hadde ikke jeg gjort det med mine biler...

 

Hadde jeg har valget, så hadde jeg levert den til blåsing!

 

Finnes MANGE dyktige sandblåsere som vet å bruke riktig middel og blåse redskap.

Har en her i Porsgrunn på Vold havneterminal som har blåst 4-5 biler for meg, utvendig som innvendig, å kliner på zink etterpå!

 

Å med zink på toppen, ja da er vel godbilen rustfri i mange år fremover!

 

 

Jeg har hatt bil hos bs-teknikk og vil anbefale det på det sterkeste! Jeg ville aldri ha sendt bilen min til noen form for blåsing. Bilen min ble veldig ren og den var helt tørr når jeg hentet den. De har på et middel på bilen/delen som holder rusta borte en liten stund såfremt den ikke blir utsatt for vann eller veldig fuktige omgivelser.

Jeg kjørte bilen min hjem pakket inn i presenning på åpent lasteplan. Til tross for noen regnbyger underveis så var det ikke noe oransje farge på bilen når jeg kom hjem.

Og skulle det bli litt rust så er det så mikroskopiske mengder at det ikke er noe å snakke om.

Når jeg fikk bilen hjem pusset jeg lett over den før den ble grunnet. Det var litt behov for sveising på bilen men pusset jeg bare vekk grunninga på det aktuelle stedet. Funker kalas det.

 

For de som lurer på hvor bs-teknikk ligger så er det godt gjemt bak golfsenteret/hallen på fornebu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Når det gjeld syrebad, korleis går ein fram om ein ynskjer å syre ting sjølv? Kvar får ein tak i syre, og kva kostar det? Tenkte på mindre ting, som kalipperar, topper, slike ting.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Gammel tråd men bumper den med mitt spørsmål jeg :)

 

Er det en ide å først syrebadet en bil så sveise hull etter rusta så da syrebad igjen samt grunne rett etterpå? Eller blir det smør på flesk? Ser for meg at man da har god tid til å sveise alt og at man har en 100% rustfri bil etter 2. gangs bad.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåsing tar kun bort ting på overflaten, Syre tar bort alt innvendig i kanaler, plateskjøter med mere. Kostnaden med å blåse en hel bil bra uten å skade paneler med friksjonsvarme er mye dyrere enn ved å syrevaske en bil. Hvis noen krever mindre så blir resultatet deretter..

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting du IKKE vil er å sanblåse! jeg har blåst min bil for halvannet år siden. etter uendelig vasking og støvsuging renner det enda sand overalt! du kan ikke sandblåse tak og dører. skjermene blir ødlagte og bulkete. det er for grovt. skal du gjøre det skikkelig bør du bruke noe mykere som f.eks bakepulver blåsing.

 

jeg peronlig ville tatt syrebad om du har rå til det. koster ca 18.000kr

 

sandblåsing kan du fikse for under 8. men det er IKKE verdt det!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjeld syrebad, korleis går ein fram om ein ynskjer å syre ting sjølv? Kvar får ein tak i syre, og kva kostar det? Tenkte på mindre ting, som kalipperar, topper, slike ting.

 

dette hakke du hverken plass , rå eller tid til. bilen dypped i et bad. se for deg 30.000l syre bilen din heises nedi.

 

dder skal den stå gjerne noen dager eler en uke. når det er gjort må den spyles med en spesiell væske sm gjør at bilen ikke begynner å ruste. så kan du gjerne gå løs med syregrunning før du begynner å bearbeide bilen

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bil hos bs-teknikk og vil anbefale det på det sterkeste! Jeg ville aldri ha sendt bilen min til noen form for blåsing. Bilen min ble veldig ren og den var helt tørr når jeg hentet den. De har på et middel på bilen/delen som holder rusta borte en liten stund såfremt den ikke blir utsatt for vann eller veldig fuktige omgivelser.

Jeg kjørte bilen min hjem pakket inn i presenning på åpent lasteplan. Til tross for noen regnbyger underveis så var det ikke noe oransje farge på bilen når jeg kom hjem.

Og skulle det bli litt rust så er det så mikroskopiske mengder at det ikke er noe å snakke om.

Når jeg fikk bilen hjem pusset jeg lett over den før den ble grunnet. Det var litt behov for sveising på bilen men pusset jeg bare vekk grunninga på det aktuelle stedet. Funker kalas det.

 

For de som lurer på hvor bs-teknikk ligger så er det godt gjemt bak golfsenteret/hallen på fornebu.

 

jeg ville ALDRI i helvete brukt zink på bila! det er en grunn til at galvaniserte biler nå til dags har lakk slipp!!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår