Skody Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 Jeg vil bare tilføye at sandblåsing ikke må brukes på store (tynnplate) flater som panser,dører og tak. Det blir visstnok bulker. Men på alle slags strukturer og profileringer er det ingen fare. Men alt med måte seff. Angående syrebad. Hva slags firmaer er det som har så store kar at de sluker en hel bil?! Er ikke bare å fylle opp barnebassenget i hagen heller ;) Får ta med et dypp i zink med det samme da. (Audi). Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 BS Teknikk BS TEKNIKK utfører malingsfjerning av hele bilkarroserier og deler. Rammer til motorsykler, gokart, etc.. Malingsfjerning skjer i Norges største malingsfjerningskar (Syrebad) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 BS-Teknikk skulle hatt noen bilder med høy oppløsning slik at man kunne se hvordan det er der hvor rusta har vært. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Åssen syre er det man bruker her da? Jo lavere pH hvor bedre?:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heff_88 Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Koster 8000,- hos et firma her i Heggedal.Er genialt da... blir kvitt rusta også :rolleyes: hvor er det dette firmaet ligger? nede ved fabrikken? Siter - 80 quattro 5e x 85 Audi Coupe Gt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 damn....gjelder å ikke ha noe gjennomrust om man skal oppi det badekaret der. da vil vel hel bilen forsvinne? Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottoracing Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 hvor er det dette firmaet ligger? nede ved fabrikken? Syrebadet har de på Fornebu, ikke i Heggedal. Har forresten hørt at dette ikke fjerner rust, sandblåsing må brukes i tillegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Syrebadet har de på Fornebu, ikke i Heggedal. Har forresten hørt at dette ikke fjerner rust, sandblåsing må brukes i tillegg. Hvis det ikke fjerner rust så kan jeg jo like gjerne "sandblåse" bilen med et sniller medie enn sand i stedet.... Poenget for meg var jo å fjerne gammel lakk og rust slik at det var mindre sjangs for at rusta kom tilbake. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Her er bilder av min LR-ramme, sandblåst hos BS-teknikk, fornebu ;) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa gsi Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Rammer og sånt er jo greit og sandblåse. solid gods i det.. Værre med tynne karossplater. Er mulig og blåse det også. Bruk fint blåsemiddel Silica sand (36 grit) glass eller, om du har god råd plastkuler.. Som nevnt tidligere i tråden er valnøttskall bar, da dette hvistnokk ikke skader vindusruter og slikt. (Har ikke brukt det selv) Koster også litt ekstra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet April 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Rammer og sånt er jo greit og sandblåse. solid gods i det.. Værre med tynne karossplater. Er mulig og blåse det også. Bruk fint blåsemiddel Silica sand (36 grit) glass eller, om du har god råd plastkuler.. Som nevnt tidligere i tråden er valnøttskall bar, da dette hvistnokk ikke skader vindusruter og slikt. (Har ikke brukt det selv) Koster også litt ekstra... Men det kan da umulig koste like mye som syrebad, eller? Noen her på østlandet som selger eller driver med slikt (plastkuler/valnøttskall)? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa gsi Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Men det kan da umulig koste like mye som syrebad, eller?Noen her på østlandet som selger eller driver med slikt (plastkuler/valnøttskall)? Nei du får helt sikkert mye blåsemiddel for samme prisen som et syrebad... + at med bad, må det legges epoxy grunning så fort som mulig. karossen kan iværtfall ikke fraktes noe sted før dette er lagt. Å bare d å totalt demontere en bil før, og montere etter er masse jobb. Men om målet er en total gjennoppbygging av bilen, demonterer du sikkert den 100% først likevell... Om du ikke skal d, hadde jeg helt klart blåst... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 I sommer en gang fant jeg ei sjappe i usa som selger "media". Syns det var relativt dyrt jeg?! ca 350kr for en sekk. Herover koster det ca 50kr for en sekk sand og biltema tar 120-130kr for alusilikatet sitt som er en god del kvassere enn vanlig sand. Skal du importere ti sekker valnøtter er du halvveis til syrebadet, og da må du fortsatt ha en dugandes kompressor samt gjøre jobben. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 På american hotrod så syredyppet de en mustang... Den syren tok absolutt alt. Store mengder rust forsvant og den gamle bilen så ut som den var skutt på med hagle... mange små rusthull som de loddet igjen med messing. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Gutter! Har lest igjennom denne tråden.... Har noen av dere selv fått "badet" en bil?? Det ser helt forj... ut etterpå, tyter syre å skit ut i alle skjøter, De som har fått gjort det,må kline på nøytraliseringvæske...å for min del så hadde ikke jeg gjort det med mine biler... Hadde jeg har valget, så hadde jeg levert den til blåsing! Finnes MANGE dyktige sandblåsere som vet å bruke riktig middel og blåse redskap. Har en her i Porsgrunn på Vold havneterminal som har blåst 4-5 biler for meg, utvendig som innvendig, å kliner på zink etterpå! Å med zink på toppen, ja da er vel godbilen rustfri i mange år fremover! Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg