Gå til innhold

"Klunking" fra bakasjel

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

HMM, kanskje gamle-eieren av bruksbilen min har sveisa sperre eller noe, som har tatt kvelden.. gudane veit, hva folk finner på.. så mulig det er spon som kommer inni tannhjulene i diffen min eller noe.. hmm *tenke tenke* :deng :deng :deng

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. ny efaring (IKKE positiv!!!)

Når jeg kjører i dumper bråker det! :( merker det skikkelig godt når jeg kjører sakte på brostein! :(

 

 

 

Kommer det en skrangle lyd på brostein? (som om du har blikkbokser hengende etter bilen)

I så tilfelle er det nesten garantert lagrene

 

Hadde slik skrangle lyd fra bilen min i sommer, lagrene har vært dårlige og lagd dunkelyd i over 70.000 km. Lyden forsvant ved bytte av lager.

 

Lagrene må presses av og på. Om du tar ut stikkakslene kan du sikkert levere dem på et verksted så ordner de resten.

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klunkelyd i bakstillinga mi jeg oxo, men det er nokk fra bærearmane... Kommer når jeg går av og på gassen. Er jo bare bruksbil så så veldig farlig er det vel kansje ikke.. Hehe

Bensinlekk ved traversen har jeg oxo, ikke at det har no med dette å gjøre men :P

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde litt ulyd ifra akslinga mi, helt til jeg åpna den;) :hammer :drive2

 

slik så det ut:D :hammer

http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/delagtbakakslingen.jpg

 

http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/delagtdiffen1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaringer med at originale foringer holder ikkje mer enn et år... Det gjelder både dei 4 momentstag foringene og bakre bærearm foringene! Det er best å ha bilen på en 4-søyler løftebukk ved sjekk av foringer. Lagerslakk kontrolleres ved å "løfte" hjulet opp og ned etter å ha jekket opp.

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaringer med at originale foringer holder ikkje mer enn et år... Det gjelder både dei 4 momentstag foringene og bakre bærearm foringene! Det er best å ha bilen på en 4-søyler løftebukk ved sjekk av foringer. Lagerslakk kontrolleres ved å "løfte" hjulet opp og ned etter å ha jekket opp.

har ikke noe å si på mine foringer.. de har alle sittet der siden bilen var ny.. og det er 561000km siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår