Gå til innhold

Biltilsynet hater Accorden min (digresjon).

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Hvorfor godkjenne den hos en trafikkstasjon?

Hvorfor ikke finne et lugubert verksted som godkjenner alt uten å blunke?

Kom hit til Asker så får du godkjent den med en gang :P

 

Mulig det var noe jeg ikke leste godt nok da...

 

jeg kan komme til asker..trenger å fikse bimmern.hihi..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

forstillingskontroll 1000,-

 

lydlaboriatoriumtest: ca 1200,-

 

=

 

godkjent bil!

 

så var det vel dette med camber vinkel som ikke lot seg fikse uten videre. Men det går vel å finne ett verksted som ikke bryr seg om camberen ikke blir etter hondas specs, stod ingen vinkler og sånn på det papiret jeg viste til tilsynet når jeg godkjente mitt senkesett. Stod faktisk bare "tatt forstillingskontroll Kr600" :hammer (skulle ha betalt mer, de visste ikke at jeg hadde senket slik at de måtte justere camber. Men hadde avtalt pris:))

Virker som det er mye forskjellsbehandlig under slike kontroller. Var inne på etterkontroll pga felg og senk, og når tilsynsmannen prøvekjørte bilen sa han bare "hmm, bråket ganske mye denne" og sa ikke mer. Så også på pedalene mine og sa at de ikke var lovlig, så hvis jeg ble stoppet kunne jeg få beskjed om å ta de av..

Jaja, lykke til.

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ganske langt nede i går, dét skal være sikkert. Men idag er en ny dag, og jeg er en smule mere motivert. Fritid har jeg jo mere enn nok av, så. Jeg er rimelig sikker på at jeg ender opp med å gjøre bilen (100%) original igjen for så og selge. Må bare kjøpe et sett fjærklemmer. Og et eksosanlegg. Og ei hovedlykt. Og et prøveskilt, slik at jeg kommer meg til bestemor sin gård på Storsteinnes 11 mil unna (der jeg bruker å skru).

 

Igår truet jeg forresten Audikjøperen med politianmeldelse hvis han ikke kommer tilbake med bilene mine, så dette kræsjer jo litt med mekkeplanene. Jeg regner med at jeg selv må kjøpe et prøveskilt og hente dem, for så å kjøre den også til Storsteinnes til lagring mens jeg venter på en ny, mere seriøs kjøper. Problemet er jo bare at han har SOLGT og fått penger for MIN delebil. Og den delebilen kan jeg ikke bevise eierskap på, og han solgte den til broren til han jeg først kjøpte den av (jeg kjøpte den av en kompis av meg, og jeg hadde ikke regnet med at man skulle trenge kontrakt mellom kompiser - Igjen - Jeg er bare så teit og idiotisk godtroende.) Men et problem av gangen.

 

Men mon tro om jeg er nødt til å ta en ny hjulstillingskontroll før han peisen hos BT blir fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor godkjenne den hos en trafikkstasjon?

Hvorfor ikke finne et lugubert verksted som godkjenner alt uten å blunke?

Kom hit til Asker så får du godkjent den med en gang :P

 

Mulig det var noe jeg ikke leste godt nok da...

 

Asker er IKKE jeg gjentar IKKE en plass du får godkjent sånnt. Om det så er kongen som skal ha noe godkjent så funker det ikke. Drammen er plassen da i såfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å høre at man er flere som blir unødig plaget av de som jobber på norges tryggeste arbeidsplass..

 

Store forskjeller ute og går...

 

Ble stoppet i teknisk.

Fikk mangellapp som i utgangspunktet var kostbar nok den.

Fikse.

Opp og vise bil til BilTrangsynet.

Få UTVIDET MANGELLAPPEN med enda ett par punkter.

Jada.

Fornøyd?

Ikke veldig.

Fikse.

Koste.

Fikse.

Opp og vise.

Fikk da godkjent bilen med alt, inkludert ulik bredde på felgene fremme og bak, KUN pga at det ikkje var samme mannen som hadde med meg å gjøre.

F****.

 

Men eg fikk da god kaffe de gangene eg var der. Sikkert ikkje mer enn 8 timer gammel og nesten 23 grader.

 

Alt i alt kostet den opprinnelige mangellappen på sommerdekk, senkesett og for lite kjennemerke meg litt over 13000 i deler, hjulstilling, kontrolltimer, nytt vognkort, forelegg for "forfalsking og/eller etterligning av offentlig utstedt/godkjent kjennemerke" tapt arbeidsinntekter tre dager osv osv...

 

Herlig.

 

De er fin sånn.

 

Får plassert pengene man har til overs på en sikker plass (sikker med tanke på at man aldri ser noe til de igjen) og brukt opp den skarve fritiden man som hardt slitende skattebetaler har tilegnet seg.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke stresset med å kjørt rundt til biltilsynene.

send epost til dem, si hva du vil godkjenne.

 

sier de at du får godkjenning, så er det jo greit.

men du trenger nok tüv på fjærer uansett hvor du skal godkjenne.

hjulstilling trenger du også.

 

vanlig pris på hjulstilling er vel ca. 800kr

500kr koster biltilsyn timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra en tredagers mekke-session på Storsteinnes. Jeg satte på de originale fjærene igjen, og bilen min ser ut som en Hilux; det skjærer i hjertet. Den ble 8 centimeter høyere bak og omentrent 6 foran. Jeg har nesten plass til å sette en Colaboks på høykant mellom skjermkanten bak og toppen av dekket. Kvalmende. Ikke nok med at jeg egenhendig måtte berøve min bil en stor del av dens personlighe karaktér og identitet, men jeg plagdes som faen også. Fastrustede muttere/bolter, skitne understellsdeler som støver meg i øynene, gjenger som røk etc. etc. Nå er iallefall ikke bilen min til å kjenne igjen - dét skal være sikkert og visst. Den er ikke min kjære Accord lengre - nå er den bare en kald boks av metall - og et slags symbol på hvor liten man er når man blir sendt med lua i hånda foran en person som har fått tildelt alt for mye makt, og holder bukta og begge endene.

 

Nå gjenstår iallefall bare eksosanlegget ($$$), venstre frontlykt ($), hjulstillingskontroll ($$), årsavgift ($$$) og forsikring ($$$$), så er kjelken på veien igjen. Med mindre jeg skulle få flere mangellapper mens jeg er hos BT; skulle egentlig ikke forundre meg - de jævlene elsker å knivstikke oss unggutter i ryggen. Men hvorfor skulle de dét da? Fordi de kan.

 

Vi burde kanskje danne en slags støttegruppe for unggutter som blir utsatt for BT's maktmisbruk? Jeg er iallefall med; jeg trenger å få litt støtte og sympati i denne harde, grå og kyniske hverdagen hvor vi bilelskende mennesker konstant blir minnet om hvor verdiløse vi er i Myndighetenes øyne. Vi skal bare se til å ti stille, kjenne vår plass, og prøver man å inspirére til et snev av empati eller medmenneskelighet blir du straffet enda hardere av Myndighetens droner (les: "dæn bilsagkyndige mand" som innehar holdningen "Hær i Norge er dær MIG dær forvalter eders lovfæstede ræt til at føre motorvogn. DU HAR AT FINDE DIG I MIT RÆGLEMENTE - Ingen skitten bondeknægt skal komme hær og fortelle mig hva jeg kand og ige kand gøre i MITT embede).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Da er jeg tilbake fra en tredagers mekke-session på Storsteinnes. Jeg satte på de originale fjærene igjen, og bilen min ser ut som en Hilux; det skjærer i hjertet. Den ble 8 centimeter høyere bak og omentrent 6 foran. Jeg har nesten plass til å sette en Colaboks på høykant mellom skjermkanten bak og toppen av dekket. Kvalmende. Ikke nok med at jeg egenhendig måtte berøve min bil en stor del av dens personlighe karaktér og identitet, men jeg plagdes som faen også. Fastrustede muttere/bolter, skitne understellsdeler som støver meg i øynene, gjenger som røk etc. etc. Nå er iallefall ikke bilen min til å kjenne igjen - dét skal være sikkert og visst. Den er ikke min kjære Accord lengre - nå er den bare en kald boks av metall - og et slags symbol på hvor liten man er når man blir sendt med lua i hånda foran en person som har fått tildelt alt for mye makt, og holder bukta og begge endene.

 

Nå gjenstår iallefall bare eksosanlegget ($$$), venstre frontlykt ($), hjulstillingskontroll ($$), årsavgift ($$$) og forsikring ($$$$), så er kjelken på veien igjen. Med mindre jeg skulle få flere mangellapper mens jeg er hos BT; skulle egentlig ikke forundre meg - de jævlene elsker å knivstikke oss unggutter i ryggen. Men hvorfor skulle de dét da? Fordi de kan.

 

Vi burde kanskje danne en slags støttegruppe for unggutter som blir utsatt for BT's maktmisbruk? Jeg er iallefall med; jeg trenger å få litt støtte og sympati i denne harde, grå og kyniske hverdagen hvor vi bilelskende mennesker konstant blir minnet om hvor verdiløse vi er i Myndighetenes øyne. Vi skal bare se til å ti stille, kjenne vår plass, og prøver man å inspirére til et snev av empati eller medmenneskelighet blir du straffet enda hardere av Myndighetens droner (les: "dæn bilsagkyndige mand" som innehar holdningen "Hær i Norge er dær MIG dær forvalter eders lovfæstede ræt til at føre motorvogn. DU HAR AT FINDE DIG I MIT RÆGLEMENTE - Ingen skitten bondeknægt skal komme hær og fortelle mig hva jeg kand og ige kand gøre i MITT embede).

 

Tror ikke du trenger 4 hjulskontroll med orginale fjærer altså. Til meg sa de at jeg trengte det bare hvis det var senkesett på bilen

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp denne gamle tråden, rett å slett fordi det er flott lesestoff :lol

 

Hvordan gikk det med accorden?

Jeg solgte Accorden rimelig til en kar fra Harstadområdet. Fra hva jeg har hørt har han den på veien igjen snart; bra for ham.

 

 

 

 

Tror ikke du trenger 4 hjulskontroll med orginale fjærer altså. Til meg sa de at jeg trengte det bare hvis det var senkesett på bilen

Det kan selvfølgelig tenkes, men jeg orket ikke mere og bare ga opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en kompis som har kjøpt bilen.. Han har nå sveiset 12 rusthull.. Ferdig i dag forresten. Og bilen planlegges godkjent med eff.anlegg og senkefjærer når han får tiden.

Personlig så synes jeg han virker veldig fornøyd med kjøpet.

 

Leste gjennom tråden din nå og må bare si at jeg ikke har sett uheldigere person tidligere. Lykke til med fremtid bilkjøp..

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en kompis som har kjøpt bilen.. Han har nå sveiset 12 rusthull..

 

Personlig så synes jeg han virker veldig fornøyd med kjøpet.

12 rusthull? Nei og nei; jeg hadde virkelig ingen anelse om at det sto så dårlig til med min stakkars gamle Accord. Men det virker iallefall som Herr Elde er en kar som får ting gjort, og det er jo gledelig å høre at han snart har den klar igjen. Det ville jo vært sørgelig å se den ende opp på skraphaugen; for etter min mening er det ennå en masse bil igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår