Gå til innhold

Bilder fra hverdag!...rare ting i trafikken

Ranger emnet


monsterfoot

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Skulle innimellom ønske jeg hadde sånne selv jeg. Vasker bilen så den er ren og pen. Kjører 500 meter så ser den like jævlig ut igjen. Funksjon forran form gutta:)

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Merkeleg kjøretøy.

Ein Morgan trehjuling bil/sykkel i danmark.

Utrykkingspolitikjøretøy nummer 120?

DSC00598.JPG

DSC00599.JPG

Nix, det er ingen Morgan, selv om den ligner på Morgan Super Sport.

 

Det er en britisk nybygd Triking med en sprek V2-motor fra Moto Guzzi mellom forhjulene og drift på bakhjulet. Triking ble konstruert av en Lotus-ansatt på slutten av 70-tallet, og den er visstnok fortsatt i produksjon. En av bilens særegenheter er at sittebrønnen er 5 cm bredere på førersiden enn på passasjersiden for å få plass til 3 pedaler og nødvendige beinbevegelser. Det går minst 3 stk Triking i Norge, de er registrert som motorsykkel, derav kun krav til nummerskilt bak her til lands. Men en sånn kjører man altså bl.a gratis på bomveier og i bomringer. Dessuten er den så lav at man ved å bøye hodet kan passere under bommen i mange parkeringshus, altså parkere gratis.

 

Den norske biljournalisten Jon Winding-Sørensen hadde en rød Triking i mange år, og den har jeg prøvesatt. Den var trang og svært åpen.

 

http://www.3wheelers.com/triking.html

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max senk :D

 

86_-1872309618.jpg

 

Hydropneumatisk fjæring kalles det. Når en Citroën med den typen fjæring blir stående noen dager synker fjæringen sammen på den. Straks man starter motoren så hever den seg igjen, helt automatisk. Bilene har også en spak som kan slippe ut trykket i fjæringen, da legger den seg ned på magen sånn som på bildet. Det kan synes som en dum funksjon, men er smart ved hjulskift. Da hever man bilen så høyt det går og setter under medfølgende bukker. Så senker man fjæringen og hjulene løfter seg fra bakken. Man kan si at bilen har innebygd jekk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår