Gå til innhold

ka kan gjøres når b230a bruker for mye bensin?

Ranger emnet


MortenK

Anbefalte innlegg

har tidligere målt min b230a til 1,25l/mil på blandet kjøring (inkluderer sladding og tomgangskjøring), og i helgen målte eg den til 0,96l/mil på langkjøring (hjem fra rudskogen, fra rakkestad til lærdal).. det e jo egentlig jævli mye! selv om det var litt gassing (må jo til for å få fart på droget :D)

 

lurte på om det fins noen tiltak for å få den til å gå billigere? skal se på luftfilter og plugger..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å få en gassermotor til å gå normalt på under litern er ikke lett..aldri hatt noen 240 med gasser som har gått noe særlig under litern.. kjøp fiesta..hehe

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tidligere målt min b230a til 1,25l/mil på blandet kjøring (inkluderer sladding og tomgangskjøring), og i helgen målte eg den til 0,96l/mil på langkjøring (hjem fra rudskogen, fra rakkestad til lærdal).. det e jo egentlig jævli mye! selv om det var litt gassing (må jo til for å få fart på droget :D)

 

lurte på om det fins noen tiltak for å få den til å gå billigere? skal se på luftfilter og plugger..

 

 

vil ikke akkurat påstå at det der er stort forbruk til å være 2,3 gasser... den 240`n j hadde, fikk j aldri under liter`n, så vil nok heller påstå at du har et ganske så greit forbruk på din...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,96 e egentlig nærmere 1,0 enn 0,9.. men eg har blitt fortalt at disse motorene i utgangspunktet gikk billigere enn det min gjør no.. om det stemmer vet eg ikkje.. kompis sin b21at gikk billigere enn min b230a..

 

tror nok eg står over fiesta :P

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i jevn fart. i rundt 70-90 km/t (litt avhengig av hvordan bilen er giret, og effekt/dreiemomentskurven) så går faktisk en 2.3 forgassermotor (ex. B23A eller B230A/K) ned mot 0.7 på mila..

 

men da må det vere tørt (mye overflatevann gir stor økning i rullemotstand), ingen vesentlig høydeforskjeller og ikke motvind.

 

men så fort du begynner med bykjøring, så renner suppa gjennom. spesielt med automatgir.

 

min B230F med 4trinns automat (stasjonsvogn) går på 0,8 på langkjøring. da har både motoren og girkassen gått 560 000km! har forøvrig aldri vert over 1.2l/mil med den. ikke en gang på råning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde 240en til locdog .Så brukte den 1,67 flushit ved blandet kjøring fikk ned forbruket ved og bytte plugger luftfilter og bytte en vakkumslane som var sprekk på .Så trenger ikke bytte luftfilter og slikt er rimelig nytt

 

brukte ca 1.4 før Locdog overtok bilen

 

Er derfor eg nå har en f motor, mye rimeligere som bruksbil :wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår