Gå til innhold

Ettermontere servo i Polo 2F

Ranger emnet


polo-1992-xtreme

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nå kjøpt meg STORE og BREDE felger, og rattet er nok litt lite, så det kan bli ganske så tungt å snu bilen på trange og små plasser i lav hastighet, så derfor lurer jeg på følgende:

 

Går det ann å ettermontere servo i min bil(selvfølgelig går alt ann om man har penger og erfaring osv, men er det mulig å gjøre det selv)?

 

Har ikke så alt for mye teknisk innsikt, men har jo alltids venner og bekjente som kan hjelpe.

 

Så hva trenger man av deler, og hvordan skal man gå frem?

 

Takker for alle tips, idéer og tidligere gjennomførte løsninger!

 

Mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har nå kjøpt meg STORE og BREDE felger, og rattet er nok litt lite, så det kan bli ganske så tungt å snu bilen på trange og små plasser i lav hastighet, så derfor lurer jeg på følgende:

 

Går det ann å ettermontere servo i min bil(selvfølgelig går alt ann om man har penger og erfaring osv, men er det mulig å gjøre det selv)?

 

Har ikke så alt for mye teknisk innsikt, men har jo alltids venner og bekjente som kan hjelpe.

 

Så hva trenger man av deler, og hvordan skal man gå frem?

 

Takker for alle tips, idéer og tidligere gjennomførte løsninger!

 

Mvh Mads

 

store og brede?

polog40 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300mm ratt og 7-16 med 195/40-16 går jo greit.

 

synes det var greit med 8-14 ET20 også, så du må nok heller ta en tur eller 100 på helsestudio.......

 

Ikke mulig å ettermontere servo såvidt jeg vet.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300mm ratt og 7-16 med 195/40-16 går jo greit.

 

synes det var greit med 8-14 ET20 også, så du må nok heller ta en tur eller 100 på helsestudio.......

 

Ikke mulig å ettermontere servo såvidt jeg vet.

 

hehe, treningsstudio trenger jeg neppe, jeg er i relativt god form..men hvem vet! Jeg har nemlig ikke kjørt bilen med denne dimensjonen enda, så denne posten var mest for å se om jeg hadde noen muligheter for servo.

 

tyder vel bare på at du skulle valgt litt mindre hjul, men hvilken dim har du da

 

Nei, mindre hjul skal jeg ikke ha, vil prøve dette først, og se hvordan det blir. Synes det er alt for mange som kjører den samme stilen med doruller. Jeg digger Doruller på disse bilene, men vil nødig være som alle andre!

Jeg har 7x16" felger(som igrunn måler 8x17 kant i kant..hmmm) med 195/40-16" om alt går etter planen;)

 

det som avgjør mest, er hvor mye de bygger utover, og dekkbredde

195 er jo ikke akkurat bredt på Polo, heller er det normalen.

 

Ja, det er sant det. Jeg har ET 38 på disse felgene om jeg husker riktig. Etter prøvemonteringen ser det ut til at felgene går kant i kant med skjermene foran, men at jeg muligens bør space ut litt bak.

Men litt OFF-TOPIC: Når man bruker spacere, vil jeg ikke da ha bruk for litt lengre hjulbolter? Litt dumt i og med at jeg har fått tak i låsebolter i CHROM, men disse tror jeg blir litt korte..hva må gjøres?

 

Men som sagt; jeg ville bare sjekke mulighetene mine.

Jeg klarer meg sikkert fint uten :D

 

 

Takk for alle svar!

 

 

Mvh Mads Christensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
det vil bli vanskeligere når jeg skal få på sommerfelger, og oslos trange gater, når du skal parkere der, så blir det helvete;)

 

 

Hvis det er et problem, vil jeg anbefale deg å begynne å løfte mer enn bare fjernkontrollen, pizza, pølse og cola....:boxing

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke noen problem med å svinge jeg har null problem, men jeg lurte på det.

 

Jeg er bare vant til å kjøre bil med servo, og hightech bil, når jeg gikk over til denne så var det litt rart i begynelsen, men har blitt vant til det nå.

 

Jeg tenkte å kjøpe 14/195 til bilen, og da sa noen at da blir det helvete å kjøre, så tenkte jeg kunne gjøre noe med det?

Vw Polo 86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min polo har 195-15, jeg merker forskjell når jeg legger om fra orginale vinterdekk. Men det er kun frem til jeg har kommet ut av oppkjørselen, så merker jeg det ikke lenger. Absolutt ingen problem :)

 

Så har du en helt annen polo også da.Eneste de har til felles er girkasse og motor.

 

Din Polo er tyngre på rattet enn 86c Poloene

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår