Gå til innhold

På tide og borre egen olje brønn?

Ranger emnet

Turbo_FB

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bensingiftene vi har i dag kommer av oljeprisene. Mens fatet kosta ca 50 $ hadde vi en bensinpris på ca 10 kr\l. Nå nærmer det seg 70 dollar\fat. I mexicogulfen mangler det nå ca 70 oljeinstallasjoner som er savnet. Usa har mistet 1/3 av oljeproduksjonen sin etter orkanen. Det blir manko på olje som fører til større etterspursel, som fører til høyere priser... Det er utrolig mye som spiller inn.

Men frykt ikke, det ser bedre ut i framtiden. Nå driver USA å legger inn aksjer i det afrikanske oljemarkedet. De har en del militærøvelser der. Hvis USA får kloa i olje der, går prisene ned, og avgiftene går ned. Renta bør og settes opp litt for å få ned div avgifter. Norge balanserer avgiftene i forhold til hva de tjener. Høyere rente gir mindre avgifter.

Jeg fylte bensin i før i dag. 12,65 på Esso i Krokstadelva. Helt jævlig. Savner tiden da man fikk 10 liter for 100 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensingiftene vi har i dag kommer av oljeprisene. Mens fatet kosta ca 50 $ hadde vi en bensinpris på ca 10 kr\l. Nå nærmer det seg 70 dollar\fat. I mexicogulfen mangler det nå ca 70 oljeinstallasjoner som er savnet. Usa har mistet 1/3 av oljeproduksjonen sin etter orkanen. Det blir manko på olje som fører til større etterspursel, som fører til høyere priser... Det er utrolig mye som spiller inn.

Men frykt ikke, det ser bedre ut i framtiden. Nå driver USA å legger inn aksjer i det afrikanske oljemarkedet. De har en del militærøvelser der. Hvis USA får kloa i olje der, går prisene ned, og avgiftene går ned. Renta bør og settes opp litt for å få ned div avgifter. Norge balanserer avgiftene i forhold til hva de tjener. Høyere rente gir mindre avgifter.

Jeg fylte bensin i før i dag. 12,65 på Esso i Krokstadelva. Helt jævlig. Savner tiden da man fikk 10 liter for 100 kr.

skummelt det der med at oljeproduksjonen har gått ned og at oljeplatformer er savnet, har ikke hørt det før du skrev det nå, plattformene er borte altså?

vi får starte å pumpe olje som F her i landet da, for å holde prisene nede :).

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stem Frp ja!! om det blir 8 kr. literen, så hadde ikke det vært så dumt nei!

Faen for en tulling han Lem er, han er vel en sporty syklist, eller kjører rundt i en Elektrisk bil elns.

Herregud så debatten på tv, og Lem er jo syk, han kunne godt tenke seg en pris på rundt 25kr literen!

Men han kjører rundt i en 4x4 om ikke jeg hørte feil, så en elbil er det ikke...

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skummelt det der med at oljeproduksjonen har gått ned og at oljeplatformer er savnet, har ikke hørt det før du skrev det nå, plattformene er borte altså?

vi får starte å pumpe olje som F her i landet da, for å holde prisene nede :).

Hjelper ikke så lenge det ikke er raffenerier nok til å ta unna...

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På CNN forteller de nå at 90% av oljeproduksjonen i gulfen er nede for telling. Ingen refineri'er er oppegående, og transporten av olje til østkysten er nede i 10% av normalen. Prisene på bensin noen steder i USA er oppe i 6$ per gallon. Det er 100% økning på 2 uker..... Det samme som at bensina her hadde økt til 30 kr\l. Prisene og krisa i USA kommer til å påvirke hele verden. Kanskje jeg skal kjøpe meg en Toyota Prius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På CNN forteller de nå at 90% av oljeproduksjonen i gulfen er nede for telling. Ingen refineri'er er oppegående, og transporten av olje til østkysten er nede i 10% av normalen. Prisene på bensin noen steder i USA er oppe i 6$ per gallon. Det er 100% økning på 2 uker..... Det samme som at bensina her hadde økt til 30 kr\l. Prisene og krisa i USA kommer til å påvirke hele verden. Kanskje jeg skal kjøpe meg en Toyota Prius.

På grunn av orkanen, eller hva jeg nå skal kalle det? Tar jo helt av dette. Naturkatastrofer overalt.. 10 kroner literen hadde vært helt ypperlig. Eller helst 9,99 eller noe sånt, for å lure underbevisstheten litt. hehe

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er morsomt å leve i et land hvor jeg som er arbeidsledig faktisk synes bensinprisen er helt ok ..

mens dere som mest sansynlig har jobb synes den er for høy.. dette er patetisk .. bensinprisene i norge er faktisk blant de LAVESTE I EUROPA!!

(regnet i prosenter av inntekten..)

PS: nå burde dere bare fylle på hydro og statoil stasjoner .. shell og esso har mistet de platformene USA .. derfor er demmes priser høyere

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider