Gå til innhold

Forskjell på Audi 80 B3 og B4?

Ranger emnet


TeeBone

Anbefalte innlegg

Hei, dette er kanskje noe jeg kunne funnet om jeg søkte litt på nettet, men var her inne, så da skriver jeg like gjerne her.

 

Jeg lurer på hva som er forskjellen på Audi 80 B3 og B4?

 

Ser jo selv at den har annet panser/grill, altså, at panseret går i ett med grill osv. Mulig det er noen andre motorstr. også. Noen som har noen fine svar til meg? :)

 

På forhånd takk.

'Audi for stoltheten, Quattro for sikkerheten og turbo for morsomheten.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette er kanskje noe jeg kunne funnet om jeg søkte litt på nettet, men var her inne, så da skriver jeg like gjerne her.

 

Jeg lurer på hva som er forskjellen på Audi 80 B3 og B4?

 

Ser jo selv at den har annet panser/grill, altså, at panseret går i ett med grill osv. Mulig det er noen andre motorstr. også. Noen som har noen fine svar til meg? :)

 

På forhånd takk.

 

Av det kosmetiske er det hovedsaklig det du har nevnt samt at skjermene er mer utbygde på B4. Noen motorer varte frem til ca 1990 der andre motorer tok over, men størrelsene er stort sett 1.6, 1.8, 1.9, 2.0 og 2.3 på begge modeller. + 1,9 TD på B4

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de største forskjellene som ikke er nevnt så godt enda, er litt forandring på hjulbuer, fester på støtfanger heller ikke helt likt (satt b4 bakfanger på min b3.. ble litt mod av det.. men bra resultat.. ellers så er eksosen megt anerledes på de to modellene..

andre ting er at drivstofftanken ligger i gulvet på en b4 mens i b3 har de funnet de5t så smart atte de har satt den bak baksetet, så da får du ikke det fine nedfellbare baksetet og så lager det sånn passe mye dårligere lyd ved bygg av annlegg og kabeltrekking blir et mareritt...

helt sikkert flere ting, menne det er de som slo meg sånn i farten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Mener blinklysbryterne ble litt mer runde f.o.m. '89-modellene, iallfall i forhold til legoklossene på 87 og 88. Men det kan jo hende de ble enda mer runde på B4...

 

De var enda mer avrundet på B4'n jeg hadda enn på min 89-modell Coupe som jeg har nå. Samt at nødblinken er plassert i midtkonsoll på B4, og ikke på lysbryteren som på B3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår