Gå til innhold

En som la seg oppå panseret mitt i fylla, taksert til 11k. Hva skal jeg gjøre?

Ranger emnet


MeSs

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

No har det seg slik at så lenge man bor i Norge er det ikke no selvfølge at man vinner slike saker. ifjor ble mopeden min stjålet. Tok tyven på fersk gjerning og mens jeg sto der kom politiet forbi slik at jeg fikk overrekket tyven til de. han ble tatt på fersk gjerning og innrømte alt. Det var skader på sykkelen for 5000kr og det hele endte opp med at tyven slapp unna uten straff mens jeg måtte betale skadene på sykkelen. Så ta det ikke som en selvfølge at man vinner saker i dette landet selv om man har nok av vitner!!! Har gitt opp alt som heter rettferdighet i det systemet der.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig synd vis han må betale 11000, er jo en ulykke og det er mye penger. Men han skal i det MINSTE betale det du har i egenandel!

 

Ulykke.....Røyka du eller? en ulykke er f.eks. når 2 biler kræsjer i en rundkjøring..... ikke når en full kar legger seg på panseret ditt for å posere foran et eller annet kvinnemenneske som sansyligvis ikke synes han var noe særlig digg der han lå..... du skjønner forskjellen, ikke sant?

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ET råd i denne saken: ring naf og skaff deg medlemskap I DAG. Da betaler du kun egenandel på 300kr for advokat i tvister som denne.

FOr 4 år siden kjøpte jeg bil av en bruktbilhandler, etter 3 uker røyk motoren. jeg skaffet meg nafmedlemskap, fikk en advokat, og hele saken endte med at forhandleren måtte ut med nesten 15000kr til min konto. han måtte dekke alle utlegg jeg hadde hatt også, for å slippe stevning med påfølgende rettsak.

om skadevolder skal betale det det vil koste deg å ta det på forsikringa, må han i tillegg til å betale egenandelen din, erstatte det beløp som bonustapet vil koste deg. Og det blir MANGE penger over flere år.

TA kontakt med skadevolder og si at du har skaffet deg advokat via naf, om han ikke er villig til å betale fullt ut for skaden, vil han bli stevnet for både skadebeløpet og alle utlegg du har hatt/kommer til å ha i forbindelse med saken, noe som sikkert vil komme på MYE over 11000. i tillegg vil han få en dom fra forliksråd/namsmann, som vil gi han problemer med lån osv. i fremtiden.

Sier han ja til å betale, sørg for å få det skriftlig, slik at du har ditt på det rene om pengene ikke dukker opp alikevel.

 

evt. kan du bare gi faan i hele greia, og ødelegge noe dyrt som han har kjært.

:deng :deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ET råd i denne saken: ring naf og skaff deg medlemskap I DAG. Da betaler du kun egenandel på 300kr for advokat i tvister som denne.

FOr 4 år siden kjøpte jeg bil av en bruktbilhandler, etter 3 uker røyk motoren. jeg skaffet meg nafmedlemskap, fikk en advokat, og hele saken endte med at forhandleren måtte ut med nesten 15000kr til min konto. han måtte dekke alle utlegg jeg hadde hatt også, for å slippe stevning med påfølgende rettsak.

om skadevolder skal betale det det vil koste deg å ta det på forsikringa, må han i tillegg til å betale egenandelen din, erstatte det beløp som bonustapet vil koste deg. Og det blir MANGE penger over flere år.

TA kontakt med skadevolder og si at du har skaffet deg advokat via naf, om han ikke er villig til å betale fullt ut for skaden, vil han bli stevnet for både skadebeløpet og alle utlegg du har hatt/kommer til å ha i forbindelse med saken, noe som sikkert vil komme på MYE over 11000. i tillegg vil han få en dom fra forliksråd/namsmann, som vil gi han problemer med lån osv. i fremtiden.

Sier han ja til å betale, sørg for å få det skriftlig, slik at du har ditt på det rene om pengene ikke dukker opp alikevel.

 

evt. kan du bare gi faan i hele greia, og ødelegge noe dyrt som han har kjært.

:deng :deng

Vettu.. Det frista.. Gir han en frist på å betale 3000 og skaffe lakkering, hvis ikke gjør jeg som du sier! Er naf medlemskap :pimp

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MeSs.. du skal ikke betale noe som helst!!

 

Han fucka opp bilen din, han får fikse den slik at den blir minst like fin som den var!

 

3000 + oppretta bil høres greit ut..

 

om ikke gå via politi eller advokat eller hva det nå enn som måtte være mest hensiktsmessig..

 

balltreèt bør vel ligge på hylla..

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MeSs, les igjennom Piriums innlegg en gang til.

Jeg hadde gått for det forslaget...

Og hvis du allerede er medlem i NAF, ka' faen venter du på??? Take him DOWN:D

 

Mvh Andreas

Gutten har ikke mye penger, får heller ikke penger, der problemet er.. ikkeno vits liksom.. Får jeg 3000 og oppretta/lakkert bil er jeg fornøyd.

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...jo,du har jo et poeng der... Er vel egentlig bra for gutten at du er så snill :rolleyes:

MEN jeg hadde nok ikke tatt så lett på det. Mener fremdeles at siden han er så idiot å ødelegge for så mye, så bør det svi godt når han betaler tilbake. Betaler for alt.

Uansett, dersom du blir happy, bør jo alle være happy!:D

 

Mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel foreldre? Ring dem. Du skal ikke tape noe som helst på dette.

 

Ja, ta kontakt med foreldrene hans, og fortell om sitvasjonen!

Og si også at om han ikke betaler, melder du til politi og alt det der..

 

Få også med at betaler han, slipper han alt styret!

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår