Gå til innhold

Min 740TIC 88

Ranger emnet


Mogwai

Anbefalte innlegg

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjøpte min på eabay, av en kar som heter AutoWurks, konge mann! sender med en gang, og det til meg ble sendt som vareprøve, så slapp alt av moms og sånn.. kosta 500dollar..

det som er så fint med ekstern wg og elektronisk boostcontroller, er at en kjører med sinnsykt slakk fjør i wg'n, så styrer evc'en trykk på oversiden av stempelet også, så en får DØNN stabilt og nøyaktig ladetrykk.. er ca ingenting variasjon eller spiker uansett.. men klart det skal jo høre til å funke fint med intern også, tenkte bare om du skulle videre med ny sterkere bunndel og trimme videre og sånn

*og kun et eksoshus tror jeg ikke er så veldig dyrt heller på ebay, men ja det blir jo en del arbeid og penger utav det til slutt..!

 

og dne løsningen til henrik er jo sinnsykt lite optimal, og det var vel igrunnen bare en nødløsning før et banetreff da, var det ikke? en får jo utnytta fordelene minimalt med ekstern wg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah stemmer! kikka bare på mailen, den er autowurks.. så gikk litt fort.. men er den ja, anbefaler på det sterkeste å handle fra han, tror ikke du finner den billigere heller..det gjor ikke jeg når jeg skulle bestille.. tror ikke jeg har noe bilde, men den skjermen er ca 1.5cm dyp, og en greier akkurat lure den inn uder spilleren, der med lighteren. da står den bom.. så det er ikke store saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. der har jeg en DVD spiller stående for tiden, men har en lei tendens til å komme seilende bakover ved pådrag...kanskje noe med effekten å gjøre?! heh. Tror uansett at den snart forsvinner likevel, evt. til et annet sted i bilen.

 

Om det blir boostcontrol nå eller til våren vet jeg ikke helt, men slik ting er akkurat nå er jeg litt skrapet for penger. Den som kverker skattefuten skal få 10% av siste restskatt-avdraget mitt :P (spøk ja...)

 

Det er jo egentlig ganske morro å kjøre bilen bare slik den er nå, så haster jo egentlig ikke så mye med noe som helst enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

bbcf_1.JPG

 

HKS EVC bestilt og betalt, på vei i påsten fra Ængland!

 

Ellers har jeg fyrt igang igjen skuta (takk Ronny V.) nå med 4bars mapsensor, begge dyseutgangene aktive og den nye High-resolution-koden til MegaSquirt. Nå har jeg ikke lenger bare 2.1 og 2.2ms åpningstider, men 2.173 og 2.241ms osv! Skal bli lettere å få til en jevn tomgang nå tenker jeg.

 

Men siden jeg nå mangler skrulokale står bilen ute og da er det begrenset hvor mye jeg får gjort. Skulle så absolutt fått byttet girkasse på den snart da 245'en min skriker etter ny clutch og da blir det nettopp getrag 262cr'en fra 740 som skal opp sammen med paddleclutch. 740'en får getrag 265!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

graphdatalog200802132026.png

 

Pådrag i 4.gir - på bane selvfølgelig... :)

 

9 sek på den aksen der er ikke så dumt...og hvis man ser stigningen der det lades 1.6bar og man tenker seg en slik virkning fra HKS EVC'en jeg skal montere:

turbotrykk.jpg

 

Da skal det vel kunne kortes inn cirka 2sek på den akselarasjonen. Blir det kjapp bil da eller? Jeg synes i alle fall den går som f. allerede!:spin :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Noen småting å oppdatere med, får komme med en større update når jeg får anledning

 

printscreenlittjusteringerzoom.jpg

printscreenlittjusteringer.jpg

 

Begynner dog å bli en liten stund siden. Det er forresten etter at jeg har montert HKS EVC, og den fungerer konge.

 

Testet 0-100 med en måler ala G-Tech (dette ble da 110 på speedo), klarte 6,45 alene i bil. Trenger sårt turteller da startene mine varierer noe veldig. Pluss at 1.gir = enten ikke ladetrykk, eller ladetrykk og spinning!

 

Men 130-180 går forøvrig på 6,8 sekund på 4.gir

 

Fra 3. til 5.gir har jeg stort sett fullt (~1,5) ladetrykk, men 1. og 2. går det oppom 1,5 for å legge seg ned på rundt 1,2 etter en kort stund. Skal se om jeg finner en prinscreen for å illustrere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

andretredjefjerde.jpg

 

Her er et pådrag i andre, tredje og fjerdegir slik som mappet er nå. Den går bra, men virker som baktrykket struper den litt på topp. Tenkte å prøve å montere på originalt kamdrev og se hvor langt den drar på turtall (vil ikke ødelegge settingen på det justerbare) en dag, men når det blir vites ikke. Med unntak av ventilen jeg måtte få skifta har bilen fungert så og si problemfritt siden i fjor sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk har dratt 350hk ut av .63 steg1 skulle det da gå med .63 steg2. Hvis jeg skal prøve .82 må jeg bestille, porte og kanskje maskinere dette til å passe(??), så tror jeg prøver å få det jeg har til å fungere bedre først. Hadde nok vært bedre med .63 steg3 eller steg5 aksel på eksosen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår