Ottesen Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Heisann ja..... Jeg har fått en rar ulyd i bilen nå, jeg skjønner ikke hvor den kommer ifra. Når jeg kjører bortover og ikke har noe gass er den der, og når jeg gir litt gass (eller mye) går den vekk. Den følger ikke turtallet... lyden høres ut som vind suser i noe... Jeg tenkte det kanskje var et hjullager, men siden den forsvinner ved gass så er det jo mest sannsynlig ikke det... Noen som vet ? Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Kan det være pinjonglagrene i bakakselen som begynner og bli slitt? Hører du ca. hvor lyden kommer fra, forran/bak? Forandrer den seg i svinger? Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 høres ut som forran, bakakselen er nyoverhalt så jeg tror ikke det er den. Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Hei Ettersom det høres ut som lyden endrer seg ved pådrag, bør du få en til å prøve bilen og høre etter bakaksellyder. Eller kan gi en pekepinn om hva det kan være. Hvis det er bakaksel, er du ikke den første som har fått ulyder kort etter overhaling! :rolleyes: Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Slik lyd hadde jeg i pickupen min også. Det viste seg å være en bit på en (fastklinket) låsemutter på 5.giret (4gir+5. "utvendig" på kassa(FWD)) som var brutt av. Muligens følgeskade av en kollisjon et halvår i forvegen. Fant heldigvis igjen biten i kassa. Når jeg ga gass ble vel drevene "satt i spenn" slik at de ikke vinglet frem og tilbake på akslingen. Aner ikke om det er det hos deg. Pinjongen høres også sannsynlig ut. Er iaff noe som er slarkete et sted. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Chevy350 skrev: Hei Ettersom det høres ut som lyden endrer seg ved pådrag, bør du få en til å prøve bilen og høre etter bakaksellyder. Eller kan gi en pekepinn om hva det kan være. Hvis det er bakaksel, er du ikke den første som har fått ulyder kort etter overhaling! :rolleyes: Åssen gikk det med akslingen da ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Faen, nå begynner jeg å irritere meg over denne lyden mye :( Nå syntes jeg den kommer når jeg gir litt gass og ikke når jeg ikke gasser. den forandrer seg noen ganger også, men jeg greier ikke å finne ut hva som gjør at lyden forandrer seg eller hvor den kommer ifra....??? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Oppdate om lyden idag... Den er der selvom jeg har bilen i gir eller i fri.... Selvom clutchen er ute eller inne... Under 10 km/t går den vekk... Lyden er ikke der når bilen står stille... Den er der om jeg bremser eller ikke... Går ikke etter turtallet... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Var tydeligvis bakakselen, ganske dumt/rart siden den er nyoverhalt og helt ny utveksling på den... var ikke lite olje i den heller. Noen som vet hva i akselen som lager lyden ? hva "pleier" å kødde ? Pinjonglageret som "Party" sier ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Det jeg tipper det kan være da er at annlegsflaten og/eller slakken (backlash) mellom kronhjul og pinjong er feil. Det kan også være feil press(preload) på pinjong lagrene. På denne siden står det litt om emnet: http://www.differentials.com/install.html Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Jeg snakket litt meg han som byttet utvekslinga og overhalte den, han trodde ikke det var noe galt ( ehh,ja ) Sperra kanskje trodde han... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Spør han om han sjekket anleggsflaten på drevene, og riktig shimsing av pinjong. Samt. slakke(backlash) melom kronhjul og pinjong. Sperra kan det vel ikke komme noe spes. lyd av når du kjører rett frem..? Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg