Gå til innhold

Friberg: Ford Mondeo 97 - Prosjekt gubbebil

Ranger emnet


fribbern

Anbefalte innlegg

  • Svar 329
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kvelden tok en kjedelig vending. ødela litt av gleden av å få senkefjærer.

Hadde slitet hele dagen. endelig fått byttet den ene fjære foran. og skulle begynne på den andre. fikk etter mye strev løs alle boltene utenom en....

Den satt dønn fast. vi fikk tak i en latmansarm. satte på pipe og dro til. den løsnet. trodde vi. men det viste seg at bolten knakk. så nå sitter andre delen av bolten igjen. og jeg har ikke kunskaper til å få den ut. kan ikke kjøre bilen til et verksted heller. så da må jeg ha falken eller noe. og jeg har mangel på medlemskap:(

 

Noen i drøbak omr. som har lyst til å tjene en peng?

Borre ut bolten og gjenge den opp???

 

Nå tar jeg kvelden og håper morgendagen blir bedre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har viking vært og hentet bilen min. Fant ut at jeg har redning på forsikringen min. Bilen har blitt kjørt på ford for å se om dem kan få gjort noe med det. Men dem har mangel på folk så kan hende bilen må så der natten over.

Og det kjipe med alt dette et at felgene mine kommer i dag. de ringte fra posten og sa dem var på vei. kommer på døra snart. Får bare håpe de får ordnet noe på ford. Liker ikke å være uten bil.

 

Bilder kommer senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er en gledens dag. Alt har ordnet seg og jeg er fornøyd.

Som sagt tidligere. Viking hentet bilen min i dag morres, og kjørte den til ford.

Der hadde dem egentlig ikke tid til å fikse bilen min. De manglet 3 mekanikere. og kunne da ikke gjøre noe på bilen min.

Svigerfar, han er økonomisjef på min lokale ford forhandler, så han ringte opp på verkstedet for meg, og spurte om noen kunne jobbe overtid på bilen min.

Fikk hentet den ca kl 20:00 i dag. Så nå har jeg fått på senkefjærer foran. og felgene mine er på bilen. det var veldig mørkt så har ingen bra bilder.

Nå er jeg trøtt og sliten, så biler av bilen og senke prosserssen får vente til i morgen.

Alt ordner seg til slutt :drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er en gledens dag. Alt har ordnet seg og jeg er fornøyd.

Som sagt tidligere. Viking hentet bilen min i dag morres, og kjørte den til ford.

Der hadde dem egentlig ikke tid til å fikse bilen min. De manglet 3 mekanikere. og kunne da ikke gjøre noe på bilen min.

Svigerfar, han er økonomisjef på min lokale ford forhandler, så han ringte opp på verkstedet for meg, og spurte om noen kunne jobbe overtid på bilen min.

Fikk hentet den ca kl 20:00 i dag. Så nå har jeg fått på senkefjærer foran. og felgene mine er på bilen. det var veldig mørkt så har ingen bra bilder.

Nå er jeg trøtt og sliten, så biler av bilen og senke prosserssen får vente til i morgen.

Alt ordner seg til slutt :drive2

 

 

Haha, det lønner seg å ha rette dama ja :)

Godt at det ordnet seg!

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg en STOR takk til dinglevims. uten han hadde det ikke vært nye fjærer på mondeon.

 

Mondeon ble satt i loven og jekket opp på bukker, der med begynte demontering av den første demperen.

0ae760d0.jpg

 

De skruene som var der satt noe så inni h******..... Alt løser seg med litt makt:) Den kom nå av til slutt.

Diglevims med demperen min

8e8de9bb.jpg

 

Etter denne delen, var det bare det enkle med å klemme sammen fjære. trodde jeg.... (Meg i blått)

067d287d.jpg

 

8f45d5bf.jpg

 

397d9f01.jpg

 

20ecd930.jpg

 

Glade gutter med en demontert demper:)

bc7db214.jpg

 

Så var det inn med dem nye fjæra og tilbake med demperen.

8070cd17.jpg

 

På neste fjær knakk jeg dem ene bolten, så bilen måtte inn på ford og borre den ut. Har kunn fått senket den foran. dette var en drittjobb så skal roe meg ned og ventelitt før jeg setter på fjærer bak.

Felgene har jo også kommet.

Noen bilder av bilen kanskje, senket og nye felger cheers

2fc81784.jpg

 

e2464105.jpg

 

711284db.jpg

Igjenn takk til dinglevims.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt det en tanke. Mondeon er jo orginalt høyere foran enn bak.

Den står litt merkelig plasert. er noe bakker og greier. står den på rett flate ser man at bilen heller fremover nå. Men det blir ikke gjort så mye mere på en ukes tid nå(arbeidsuke). Får se på det til nestegang.

 

Nå venter jeg bare på penger. så skal det bli action i bagasjerommet.

Skal på treffe i drammen den 11 september. Hadde vært kult å ha det ferdig. Eller man blir vel aldri ferdig kanskje.

Skal også lakke trommelene snart. Liker ikke den rustene dingsen bak der.

Noen som vet priser på soting av ruter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min bil er helt lik når det gjelder mellomrom fremme å bak.. du kan se at bilen står noe frammover lent, men synes egentlig det ser litt tøft ut :D

 

den er senka 55-40.

Mk 2 har høyere hjulbuer foran enn mk 1, så hvis mellomrommet skal bli likt på mk 2 blir den lav foran

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår