Gå til innhold

Best lydmessige cd spiller til rundt 10 000kr. Hvilken?

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Hei, ny på denne delen av forumet. Har fått i anlegg i colten nå og stortrives med det, har hatt alpine spiller (den til ca5000kr, husker ikke tall osv) den likte jeg VELDIG godt, men byttet den ut med en pioneer dvd spiller med skjerm, men syntes lyden ble mer kjedelig enn alpinen, da lurer jeg på hvilken spiller jeg bør velge om jeg skal ha best mulig lyd av spilleren?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er, hold deg til Alpine! De har en helt herlig lyd :) Har selv eid en CDA-9813R og var stråålende fornøyd! Nå har jeg en CDA-9835R (ca 8000,- fikk jeg høre. Correct me if I'm wrong) og klarer ikke vente med å få den inn i det kommende prosjektet :D

Har dog også hørt en del bra om Pioneer. Hvor mye ligger denne ODR spilleren dems på?

Edit: Hva med denne?

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ODR spilleren koster ca 14 lapper,men du er jo helt hjelpesløs med bare den,den har ikke rca utganger engang...lydmesig så er alpine hakke vassere en pioneer ja,men menyen på pioneer er litt enklere da....synes jeg...

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er, hold deg til Alpine! De har en helt herlig lyd :) Har selv eid en CDA-9813R og var stråålende fornøyd! Nå har jeg en CDA-9835R (ca 8000,- fikk jeg høre. Correct me if I'm wrong) og klarer ikke vente med å få den inn i det kommende prosjektet :D

Har dog også hørt en del bra om Pioneer. Hvor mye ligger denne ODR spilleren dems på?

Hvor kjøpte du din spiller?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt flere som fortsatt sverger til p99 spilleren til Pioneer, og rangerer den forran de nyere 8600 og 9600.

Nå er jo ikke det akkurat noen ny spiller, men jeg vet om en butikk som fortsatt har en stående.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt flere som fortsatt sverger til p99 spilleren til Pioneer, og rangerer den forran de nyere 8600 og 9600.

Nå er jo ikke det akkurat noen ny spiller, men jeg vet om en butikk som fortsatt har en stående.

mvh

Glenn

Den så litt urgammel ja :P

Men hvordan kan pioneer lage nye "toppmodeller" som spiller dårligere enn en eldre en?

Forresten, jeg har en DLS Big three 3kanaler (Link) som jeg har 1 stk jbl 12 subb (den som det står 1600w på) og 1 stk DLS UP6 (Link) og tenkte da om jeg kjøpte Alpine CDA-9812RR, om jeg kunne kjøre 1 stk DLS UP6 til, men igjennom cd spiller. funker det fint?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan pioneer lage nye "toppmodeller" som spiller dårligere enn en eldre en?

det som er nytt,behøver slettes ikke å være bedre enn det som er litt eldre,i bilstereo verden finnes det maaaange eksempler på det,tipper mr.sq kan si seg enig i det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er nytt,behøver slettes ikke å være bedre enn det som er litt eldre,i bilstereo verden finnes det maaaange eksempler på det,tipper mr.sq kan si seg enig i det....

Det han mener er vel det at det er litt rart at Pioneer ikke bygger videre på den brae spilleren og gjør den bedre, enn å gjøre den dårligere.. Og om den er så bra at det ikke går å få den bedre, så kan man jo bare gjøre en facelift og beholde teknologien :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han mener er vel det at det er litt rart at Pioneer ikke bygger videre på den brae spilleren og gjør den bedre, enn å gjøre den dårligere.. Og om den er så bra at det ikke går å få den bedre, så kan man jo bare gjøre en facelift og beholde teknologien :)

ikke noen som har sagt att de nye er dårligere...vet bare att p99 låter MYE bedre enn den nyere 9400 ! p99 har IKKE mp3,IKKE flyvende delfiner,kun ett skikkelig netwerk/delfilter/tidskomp/eq - p99 har også mere muligheter på delefiltret enn fks 8600....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres selvsagt veldig enkelt og greit ut. Desverre så har det seg slik at mange av produsentene har funnet ut at dem kan redusere den lydmessige kvaliteten på utstyrert sitt og få en rimeligere produksjon. det eneste dem trenger å gjøre, er å hype produktene opp, og lage et kult design, så klarer ikke den største andel av kundene.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noen som har sagt att de nye er dårligere...vet bare att p99 låter MYE bedre enn den nyere 9400 ! p99 har IKKE mp3,IKKE flyvende delfiner,kun ett skikkelig netwerk/delfilter/tidskomp/eq - p99 har også mere muligheter på delefiltret enn fks 8600....

P9/P90 er "Referanse" spilleren til Pioneer, ODR er enda dyrere men den er så vidt jeg husker beregnet for bruk med samme utstyr hele veien, da ODR står for Optisc Digital Referanse og det betyr helt enkelt at alt er koblet sammen med optisk kabel, fra spilleren fram til effekt forsterkern som har innbygd konverter og DSP. P9 og P99 (eldre modell enn P9) begge har en såkalt Sign Magnitud konfigurasjon i D/A konverter og med 2x Burr Brown konvertere per kanal. P9 har større dynamikk og 4 veis delefiltre med kaftigere og separert DSP (Q9) enn P99. Slike kretser er meget dyre i forhold til en vanlig konverter da det krever extrem høy presisjon når man lager disse konvertere og dessuten alle komponentene rundt dette er også av høyere kvalitet, mange detajel i spillerne er også mer solide og har støpte deler med aluminiums fronter -generelt mer kvalitet tvers gjennom-, derfor er disse modelene dyrere og 100% bedre en de "mindre modellene" selv P99 er bedre lydmesig enn hvilken som helst Pioneer model som er mindre enn P9, enda P99 er snart 3-4 år(?) gammel spiller... hellothere

Av de modellene du nevnte er bare DSP som har noe "innovativ" og interesant og ikke minst de kule displayene som kan snart vise film og har mye å gjøre med lyden... Ellers har jeg prøvd de mot mitt sist "gamle" spilleren P77 og den er best rent lydmesig men noe "begrenset", tungvint og enkel bruker grensersnitt og enkelt display i aluminium. Men den modellen har faktisk mer "påkostede" og dedikerte lyd del med mer vellydende komponenter enn de andre modellene. Alpine har jeg også hatt gjennom åra og brukt under konkurranser men det begynner å bli mange år siden nå, så etter min siste 7939 har jeg ikke prøvd flere. Til sist kan jeg nevne at nå sist har jeg skaffet meg en P99 men blir en P9/P90 om ikke så altfor lenge og det først og fremst pga 4 veis delefilter... alacocaina og alt er prøvd på samme anlegg/oppsett og med rent fulltone siganl ut da jeg bruker innebygde delefiltrene i forsterkerne.

Så er det Beste lyd du er ute etter så er valget P99 (gammelt) eller P9/P90 som er det beste alternativet. Hvis Jan Ove (Tl Audio) slutter å konkurrere så kan du høre med han om sin P99. Alpine er også en bra alternativ men da har du også Clarions topp modeller og... uansett lykke til med valget!! hellothere

forresten så går det også å bruke ODR spilleren sammen med PQ9 Eq/Dsp da den har digital inngang, husker jeg ikke feil så har Rizla akuratt det oppsettet. :dj

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde denne spilleren. Var kjempefornøyd med den. Dummem meg som solgte den. Fikk et anfall at jeg skulle ha meg skjerm. Det har ikke skjedd... Og nå har jeg skrinlagt skjerm. Så da blir det høyst sannsynlig Alpine CDA9855R. Ligger en på jobb og skriker til meg. hellothere

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider