pIMp Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Grunnen til at Ruud ikke fikk det til, var vel ikke fordi motoren hans satt i en BMW? Er vel heller det at han har trimma den motoren såååå jævlig, så det ryker no hele tiden Det er både riktig og galt. Når du driver på det nivået han holdt på tar det gjerne litt tid før alt fungerer. Det er ikke så enkelt som å hive i en 800hk cossi motor og bare kjøre. Bilen hans hadde sikkert fungert veldig bra om han hadde fått en sesong til på å luke ut feil :) Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Det er både riktig og galt. Når du driver på det nivået han holdt på tar det gjerne litt tid før alt fungerer. Det er ikke så enkelt som å hive i en 800hk cossi motor og bare kjøre. Bilen hans hadde sikkert fungert veldig bra om han hadde fått en sesong til på å luke ut feil :) Ja, det tror jeg nok. Man må ikke gi opp så fort:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 skal ha cossie i e36 selv jeg så bare le dere Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 skal ha cossie i e36 selv jeg så bare le dere Da må du legge ut bilder under arbeidet, og når du er ferdig da?:D Lykke til:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Hadde heller gått for e36 m3 motor i e30'en. De passer rett på motorfestene, men torpedovegg må hamres litt for girkasseplass, og mellom akslingen må tilpasses. Men nå skal det jo sies at en e36 m3 motor visstnok er vanskelig å skjøte inn i e30 el-systemet. Man må også lure hjernen til å tro at den enda står i den originale bilen, med original tenningslås. Derfor har jeg sett folk med 2 nøkkelhull in rattstammen, ett til e30 og ett fra e36 (donor-bilen). Siter "You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30. -M3 E30 Sport Evo '90 -E30 316i Sedan '91 -242L '76 B23 ([X] Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-4-EVER Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Hadde heller gått for e36 m3 motor i e30'en. De passer rett på motorfestene, men torpedovegg må hamres litt for girkasseplass, og mellom akslingen må tilpasses. Men nå skal det jo sies at en e36 m3 motor visstnok er vanskelig å skjøte inn i e30 el-systemet. Man må også lure hjernen til å tro at den enda står i den originale bilen, med original tenningslås. Derfor har jeg sett folk med 2 nøkkelhull in rattstammen, ett til e30 og ett fra e36 (donor-bilen). Er ikke så vanskelig med el-systemet, alt er fargekoder så må bare vite hva som er hva.. Har vært med på og bygge en E30 med E36 m3 moto(s50 3l)En på forumet her som eier den..Riktig mye av det du skriver her, men for og få riktig vinkel/høyde på motor bruker man ikke orginale motorfester. Vi brukte noen andre fester fra BMW, husker ikke helt hvilke i farta. Den bilen vi bygde går med e30 325 girkasse, passer rett på motor og rett i bilen. Slipper da og tilpasse(korte) mellom aksling. Bilen har sveisa diff og er veldig morsom og går MEGET bra...! Jeg mener dette er en av de rimligste måtene og få så mye effekt og ikke altfor mange arbeistimer. Siter -Strøken BMW 320i (bruksbil) Ser etter s50 motor (e36 m3 3 liter) noen som har?? -Volvo 240 89mod (solgt) -BMW E30 323 rieger GTS (solgt) -Golf 2 90mod (solgt) -Honda NSR 125 (180ccm) (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dalhback killer Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Mange meninger cheers Den bilen jeg dytte en cosw motor i var vel i utgangspunte en vanskelig bil å kjøre med så mye effekt ,Skal vel ikke se bort i fra at den også var vel litt følsom mot mye rart pga mye effekt Bilen ble første gang kjørt over to meter på vålerbanen så man har ikke fått luket ut feil ol enda da ....grunnen til at bilen ikke gikk mer en 2 runder var at trykket i vantanken ikke utgjevnet seg pga av feil ventil !!!Dette gjorde at slangen til eksansjonstanken hoppet av og vanne rant ut og tempraturen økte ......måtte da skru av motoren ,bilen ble testet senere med riktig ventil mm å for å si det sånn så tror jeg hadde følgt med en org lada :wave Bilen ble solgt av andre grunner ikke fordi det ikke fungerte ! En cosw motor passer rett oppi :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Ferrari: joa... men er å dårlig på data.. her det meste klart da men er jo endel tilpassing...... Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PK Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Er ikke så vanskelig med el-systemet, alt er fargekoder så må bare vite hva som er hva.. Har vært med på og bygge en E30 med E36 m3 moto(s50 3l)En på forumet her som eier den..Riktig mye av det du skriver her, men for og få riktig vinkel/høyde på motor bruker man ikke orginale motorfester. Vi brukte noen andre fester fra BMW, husker ikke helt hvilke i farta. Den bilen vi bygde går med e30 325 girkasse, passer rett på motor og rett i bilen. Slipper da og tilpasse(korte) mellom aksling. Bilen har sveisa diff og er veldig morsom og går MEGET bra...! Jeg mener dette er en av de rimligste måtene og få så mye effekt og ikke altfor mange arbeistimer. Mine punkter går utelukkende på hva jeg har lest og hørt. Aldri gjort noe lignende selv, enda! Siter "You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30. -M3 E30 Sport Evo '90 -E30 316i Sedan '91 -242L '76 B23 ([X] Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsYcHo Skrevet August 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Takk for deres meninger og innvendinger! TurboXs: Forklar litt mere om dette prosjektet ditt da? Har du noen hjemmeside som det står litt mer om det planer,bilder, tegninger osv? Og til Dalhback killer: Regner med at du ikke har ført en arbeidslogg på det du gjorde? Hehe :rolleyes: Eller om det står noe nærmere beskrevet noen andre steder på nettet? Siter Audi Coupe 2.3 Quattro x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg