Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Syns det er smart av deg å begynne å tenke hardt på understellet ditt.

Jeg ser for meg denne store sleden me søkk i ræva på ene siden og ordentlig løft foran på motsatt side. Da blir det ihvertfall innerhjuls spoling.

Har du tenkt på andre diverse oppstivinger som compression struts, ett sterkere anti dive system osv osv.

Det vil være alfa omega for deg å få kraften på innerhjulet ditt langt ned i asfalten om du skal forsøke litt aktiv kjøring på en bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon tro om demper nr 3 fra venstre kunne være noe:

 

-|-bilde-|-

 

Bildet er hentet fra Konis racingsider og viser demperne i 28-serien. Ikke egnet for rally, men perfekt for racing og litt seriøs bruk opp og ned Flåklypatoppen...

 

Hvorfor ikke gå for noe ala den i midten? da trenger du jo ikke så mye leamikk...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er smart av deg å begynne å tenke hardt på understellet ditt.

Jeg ser for meg denne store sleden me søkk i ræva på ene siden og ordentlig løft foran på motsatt side. Da blir det ihvertfall innerhjuls spoling.

Har du tenkt på andre diverse oppstivinger som compression struts, ett sterkere anti dive system osv osv.

Det vil være alfa omega for deg å få kraften på innerhjulet ditt langt ned i asfalten om du skal forsøke litt aktiv kjøring på en bane.

 

Jasså Ollvar, du våger deg ut av meieriet ;)

 

Det der søkket i ræva på ene sia og løftet foran på andre sia tror jeg uansett skal godt gjøres på en bil med tverrstilt motor...

 

Den eneste erfaringen jeg har med struts er den frekke strutsen jeg slo til under et besøk i Amadeusparken i fjor sommer. Den kløp meg da jeg full av godhet matet den, og jeg reagerte prompte med å gi den et rapp over halsen - den lange stygge halsen. Skal si den ble overrasket... Men det var kanskje ikke denslags struts du hadde i tankene :D

 

For å få ned litt mer kraft i bakken vurderer jeg en ATB (Automatic Torque Biasing) diffbrems fra Quaife:

 

ATBdiff99248.jpg

 

Den er beregnet på X40 med M56, men passer også i 850/X70.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gå for noe ala den i midten? da trenger du jo ikke så mye leamikk...

 

Den i midten er vel en innsatsdemper for McPherson-oppheng, så den kan jeg i såfall ha foran etterhvert :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange HK regner du ca med i første omgang?

 

Rått prosjekt! :)

 

De seneste beregninger med toppen slik den fremstår nå, og det turboaggregatet gjør at jeg forventer 574 hk ved 7900 omdr og 1,3 bar på beste vanlige pumpebensin. Med større turbo burde det være mulig å krabbe betydelig over det.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De seneste beregninger med toppen slik den fremstår nå, og det turboaggregatet gjør at jeg forventer 574 hk ved 7900 omdr og 1,3 bar på beste vanlige pumpebensin. Med større turbo burde det være mulig å krabbe betydelig over det.
...pluss/minus noen prosent... og kamtiming nevner vi ikke. Basta. :watchout

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiling da?:idea:
Niks. Den er en av grunnene til at din ikke trenger mer enn 1.3 for den effekten,i motsetning til alle 550 @ 1.7...og den er ikke normal på en flekk. Men,den må bli sånn for at de kammene skal virke. Og den putter vi i "fabrikkshemmelighetsboksen". Ihvertfall på nett.. ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår