Turboboost Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Som sagt vil tenningsanlegget mitt bestå av en multiplexer, 5 coiler med innebygget sluttsteg, hallgiver på kammen og hallgiver på veiva. Jeg har tro på at det blir en stabil løsning. Det blir helt sikkert bra. Hva slags coiler skal dere bruke? Hvor høy blir den nye compen? ca 11/1? Håper du er klar over at alle høycomp motorer på e85 slik som din, har hatt feiltenninger. Selv med autronic sine gromme/dyre tenningsbokser slukket gnisten hos vs på e-85 etter de passerte 0,8 bar. De klarte o,2 bar mer når de kjørte på msd sin digital 7 plus som er en av de råeste annlegga på markedet. Siter Mer ladd gir mer sladd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 artig da at det finnes C18DET motorer som har bremset 404 hk på E85, da med tileggsprut. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Det blir helt sikkert bra. Hva slags coiler skal dere bruke? Hvor høy blir den nye compen? ca 11/1?Håper du er klar over at alle høycomp motorer på e85 slik som din, har hatt feiltenninger. Selv med autronic sine gromme/dyre tenningsbokser slukket gnisten hos vs på e-85 etter de passerte 0,8 bar. De klarte o,2 bar mer når de kjørte på msd sin digital 7 plus som er en av de råeste annlegga på markedet. 11:1? Erru gæærn mann? Den blir vel sånn ca 9:1 vil jeg tro. Må sjekke i kompresjonsforholdkalkulatoren min senere i kveld. Men du som vet alt kan vel kanskje fortelle hvor stort volum ventillommene mine har du da? Jeg tar utgangspunkt i 1,4mm pakning, 1,4mm under deck, 46ccm forbrenningsrom, borring på 82mm og slag på 95,5mm. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Få no bilder ut snart a, blir litt for mye astronautspråk her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Han har kun motorbenk. Men hvorfor ikke bremse motoren før du setter den inn? :) Da slipper du problemer med oppheting av motor og fuelsystem under bremsing, dessuten er han vel den som er best på Autronic i norge Det har sine fordeler å bremse motoren i det miljøet den skal opptre til daglig. Det ville jo ikke være riktig å bremse og justere motoren under optimale bremsebenkforhold for så å sette den inn i bilen hvor den aldri vil oppleve de samme forholdene. Sånn umiddelbart synes jeg det i verste fall virker litt skummelt. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Få no bilder ut snart a, blir litt for mye astronautspråk her.. Hehe.. Astronautspråk, er det positivt eller negativt? Det minner meg om rocket science, og det bruker jo å være bra... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Blir litt for mye kompliserte forklaringer for oss vanlige dødelige..Savner noen bilder...sett litt farge på denne tråden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Det har sine fordeler å bremse motoren i det miljøet den skal opptre til daglig. Det ville jo ikke være riktig å bremse og justere motoren under optimale bremsebenkforhold for så å sette den inn i bilen hvor den aldri vil oppleve de samme forholdene. Sånn umiddelbart synes jeg det i verste fall virker litt skummelt. Du ser jo at motorene som blir levert av Ringstad og VS er kjørt i benk og fungerer perfekt. Etter at du har fått motoren inn i bilen din og alt fungerer fint, så reiser du til VS og tar gate- mapen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboost Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 artig da at det finnes C18DET motorer som har bremset 404 hk på E85, da med tileggsprut. På vilket sammenlignings grunnlag er det du mener hva? Siter Mer ladd gir mer sladd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboost Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 11:1? Erru gæærn mann? Den blir vel sånn ca 9:1 vil jeg tro. Må sjekke i kompresjonsforholdkalkulatoren min senere i kveld. Men du som vet alt kan vel kanskje fortelle hvor stort volum ventillommene mine har du da?Jeg tar utgangspunkt i 1,4mm pakning, 1,4mm under deck, 46ccm forbrenningsrom, borring på 82mm og slag på 95,5mm. Dere hadde jo 8-1 med ca 10cc feilmåling. Havner vel et stykke over 9-1 da:) Siter Mer ladd gir mer sladd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiniHansen Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Reodors Audi-toppede,eller en av de andre 4 toppene jeg har i hylla..? :) Audi ftw. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Dere hadde jo 8-1 med ca 10cc feilmåling. Havner vel et stykke over 9-1 da:) Ta regnestykket for meg da. Du har alle verdier tilgjengelig med unntak av volum på ventillommer og øvre ringland. Jeg får ca 9:1 i komp i min egenutviklede kalkulator, men så måtte jeg ligge meg til karakteren 2 i matte i sin også da... Jeg utelukker dermed ikke at kalkulatoren er feil. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 11:1? Erru gæærn mann? Den blir vel sånn ca 9:1 vil jeg tro. Må sjekke i kompresjonsforholdkalkulatoren min senere i kveld. Men du som vet alt kan vel kanskje fortelle hvor stort volum ventillommene mine har du da?Jeg tar utgangspunkt i 1,4mm pakning, 1,4mm under deck, 46ccm forbrenningsrom, borring på 82mm og slag på 95,5mm. De målene + -1.7cc dish/lommer gir 9.07:1... 7.24:1 med LC på 112 inn. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 Det blir helt sikkert bra. Hva slags coiler skal dere bruke? Hvor høy blir den nye compen? ca 11/1?Håper du er klar over at alle høycomp motorer på e85 slik som din, har hatt feiltenninger. Selv med autronic sine gromme/dyre tenningsbokser slukket gnisten hos vs på e-85 etter de passerte 0,8 bar. De klarte o,2 bar mer når de kjørte på msd sin digital 7 plus som er en av de råeste annlegga på markedet. Da kan vi tydeligvis bare kjøre noen originalkomponenter fra Subaru... Larry,en kar jeg snakker litt med som har forsket på E85 siden de fikk det der borte for en halv evighet siden, har en kompis som lader 26 psi på E85 i 'Preza WRX uten tenningsproblemer (etter plugg-gaps-endring) i Denver,CO,USofA. Hvorfor kan de og ikke vi? Gutta fra Junaiten er ikke guder de heller...og fysiske lover gjelder der også. Edit for de ikke-amerikaniserte: 26 psi er 1.76 bar. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mars 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2007 De målene + -1.7cc dish/lommer gir 9.07:1... 7.24:1 med LC på 112 inn. Ja så sannelig! Det samme får jeg. 9.07109274:1 ved 0 i ringlandsvolum og 1,7cc i ventillommevolum. Ganske langt fra 11:1 i komp dette. Hadde jeg hatt 11:1 i komp er det nok mulig at du måtte ha spandert noen nye stempler på meg ;) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg