safoll Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Har hatt en del ventiltikking-lignende lyder i bilen idet siste. Trodde først det var ventiltikking, men etter å ha brukt "stetoskop" og lyttet på motoren, merker jeg ikke noe særlig tikking. Men etter å ha hørt på dysene, så tikker det ganske kraftig og jevn i alle sammen. Kan alle dysene gå samtidig? Jeg trodde at det var vanligvis bare en som gikk i gangen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Går bilen som den skal? Dysene skal tikke alle sammen, i noen tilfeller ganske kraftig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Kan jo bare være det at du har blitt ekstra obs på tikkelyden fra dysene, sånn at du er veldig var for den.. Må bare spørre om det samme... Går bilen helt normalt? Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet August 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Syns egentlig at bilen går litt dårligere, i grunn. Ser også at pluggene utsettes for mye varme, i forhold til tidligere. Tikkingen har egentlig blitt bare kraftigere de siste 5000 km etter at jeg merket tikkingen først. Da jeg brukte "stetoskop" og hørte irundt på motoren, så var det i dysene at det tikket kraftigst. Hørte irundt på både blokk, topp, toppdeksel, og der var det ikke lyden noe særlig markant. Først når jeg lyttet på innsugsmanifolden, så var det litt svak tikking, men da jeg hørte på dysene, så tikket det veldig kraftig og jevnt i alle dysene. Går ut i fra at det er fra dysene at tikkingen kommer, i og med at lyden er mest markant der? Noen andre måter å finne ut at dysene bør skiftes, eller symptomer på at dysene bør skiftes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet August 10, 2005 Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Har du en mulighet for å kjøre diagnose på ECUen selv? Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet August 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2005 Har du en mulighet for å kjøre diagnose på ECUen selv? Nei, har dessverre ikke det. Må vel innom et Vag-verksted for å få gjort det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg