Gå til innhold

noen spørsmål om commodore...

Ranger emnet


zews^^

Anbefalte innlegg

en kamerat skal modifisere sin commodore en del nå og lurer på noen småting... hvordan er det å tilpasse senator framfanger? den er vel enklere å få til å passe på commodore enn rekord?

 

er det sperret bakende på commodore? eller er det en annen grunn til at denne er brukt mye på rekord?

 

motorvalg... motoren skal skiftes siden denne er for lat... anbefalinger.? passer 3.0 12v rett i?

 

siste spørsmål, hvilken boltsirkel har commodore? vet bare at det er 5 bolts...

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fangaren veit ikkje eg, men 3.0 12v glir rettinni.. i allefall om en brukar i frå senator, frå omega kan det hende en må sette over bunnpanne og motorfester frå commoen.. Boltsirkelen er 5-120.. passar blant anna frå en drøss med bimmera så skal ikkje være problem å finne feite lisse.

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt hva en må gjøre med bremsene jeg,

men senator/monza som har 3.0 orginalt har i alelfall skivebremser bak.

 

det kom ingen commodore c med skivebrems bak,

så da må du nesten da bremser eller hel aksel i fra commodore b.

 

senator frambremser tipper jeg passer rett på.

 

om det er en 2.5s du har,

så er det grovere bakaksel på 2.5E du sikkert også må ha.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoppet bare opp på boltsirkelen jeg.. Vil nå heller påstå at det er nærmere 5-110 som Senator og (nesten) alle andre 5-bolta Opel har. Også er det jo en del å bytte for å plutselig få innsprutning da, det værste er vel ledningrotet. Jeg har bare pella ut en 2.2i. Du må vel bytte tank hvis du har gasser-motor idag..

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoppet bare opp på boltsirkelen jeg.. Vil nå heller påstå at det er nærmere 5-110 som Senator og (nesten) alle andre 5-bolta Opel har. Også er det jo en del å bytte for å plutselig få innsprutning da, det værste er vel ledningrotet. Jeg har bare pella ut en 2.2i. Du må vel bytte tank hvis du har gasser-motor idag..

 

 

Nå må ikke du snakke om noe du ikke kan! bolt sirkelen er 5x120

 

på omega er den 5x110

Rekord 3.0 24V

4stk.senator 3.0E selges i deler

tlf 41643425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senator B og Omega A var de første som kom med 5x110.

 

Commodore A/B/C, Senator A, Monza, Manta/Ascona 400, og Rekord C med 5-bolt har alle 5x120.

 

Tror KAD også har det.

 

Takk for irettesettelsen! En lærer noe nytt hver dag:)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår