Gå til innhold

Opel Rekord 24V

Bruker
  • Innholdsteller

    347
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Opel Rekord 24V

  • Bursdag 02/12/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil opel
  • Modell (eks S4)
    Rekord
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Motor (eks 1.6)
    3.0 24V
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    denne rekorden er under ombygging til omega 3000 24v motor 204hk

Contact Methods

  • AIM
    rekord_racing@hotmai
  • Website URL
    http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=64
  • Bosted
    trondheim

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Opel Rekord 24V's Achievements

  1. Det er bare en måte å "fjerne" rust på, det er å sandblåse til metallet er helt rent, sveise inn nytt der blir hull, behandlet innsidene av kanaler o.l f.eks med hulrombeskyttelse og ei skikkelig 2-k grunning på utsia. personlig har jeg lite tro på rustmelk og andre rust "omvandlere"...
  2. Kjøpte for et par år siden en Omega A 24V som hadde stått ganske lenge, hadde fult av hvite prikker på seg etter at eieren hadde malt båten sin like ved:( -Slipte hele bilen med 2000 papir og polerte den opp igjen. Gjorde endel med den mens jeg hadde den som bruksbil: bla montert bilsteindempere, irmscherlykter, Rondell felger 8,5x18 (måtte jekke ut bakskjermene litt), byttet frontfangeren etter møte med grevling, nye topplager foran, satt i manuell kasse,bygd eksos, tårnstag, nye sideskjørt, ny vannpumpe+++ Ble slik!! Brukte bilen hver dag sommer som vinter, meget stabil og god bil med godt drag på vintern!! Men en dag på slutten av vintern endte det slik: Likte bilen såpass bra så det ble et prosjekt ut av den... Ops... Ny del kjøpt:) For å få satt inn den nye delen er det kjekt med ei slik ei:) Da kan det se sånn ut! Slipa reint å fuga på nytt mellom tårn og innerskjerm, Grunna med syre under fugemassen for best mulig beskyttelse mot R**t:happy2: Runde buer opp til vurdering tja... Biten som skal bli innerskjerm. innerskjerm ferdig laget for best mulig plass, bilde tatt fra baksiden av baklykt og framover mot bakdøra på innsida av bakskjermen. Her har jeg kappet inner og ytterskjermen og flyttet slutten lengre opp, kappet ytterskjermen slik den ligger utenpå som orginalt så du fremdeles ser at ytterskjermen ligger utenpå, knekte så til kanten som går innover mot hjulhuset igjen på den biten som går mot dørstokken. Ble endel knot men ble førnøyd tilslutt:) strekte også buen endel for å få den til å følge hjulet så godt som mulig. Banket også til den profilen som bakfangeren ligger i. Syntes ikke den passet slik som hjulbuen var orginalt Er her den rette buen starter som er flyttet lengre opp, det er gjort for å få det til å stemme med profilen i bakskjermen som bakfangeren ligger i. Hjulbuene er helsveist kant i kant... Andre siden. Sparkling.. Bilen hadde ellers rustfrie dørstokker og knær, ingen av karosseri delene som er satt på utenom plasten er aldrig vært skadet eller lakkert før. Antenne hullet måtte vike... Sveise påbegynt Ferdig sveist og slipet. Sandblåst alt av rustflekker som var rund knottene til støvlista på dørstokkene. Slipte bort fuga på bakluka da det var noe blemmer under den syregrunnet og laga ny fuge:happy2:. Var ellers mye arbeid med karosseriet da man må være nøye med grunnarbeidet når den skal lakkeres i en den fargen jeg skulle ha. Tak,panser og bakluke ble nesten platreint enda alt av hakk, riper og slikt som kommer på en gammel bil var borte. De orginale bulkene som orginalt er under dørhåndtakene ble også rettet opp. Spiller nye bakdører og forskjermer ble kjøpt, fordi det er så vanskelig å finne slike deler som ikke er full av rust.. Stor takk til Ole Meland (opelasconab) her på forumet for hjelp, både med bilen og ikke minst å skaffe det umulige:) Ellers litt random bilder... Bilen på tur til grunning. Irmscher frontfanger, 3000 bakfanger og sideskjørt. Grunning pågår, grunnet hele bilen med Epoxy først for å så legge på godt med slipefyller, alt ble deretter slipt med kloss for best mulig resultat. Da er vi kommet i en litt mere morro fase..:):) Grunning er ferdig slipt og bilen skal lakkeres;) Bilen plassert i lakkboksen. Maskering pågår. Nermer seg nå!!! Nye lamper til irmscher fangern. igjen takk til Ole. Har handlet nytt interiør ifra Irmscher Senator med el.justering:) ,Omega Evolution dørtrekk, irmscher baklykter, sota ruter, bakhjula ble alt for små så kjøpte 10x18" med et 19 + en spacer på 20mm, enda kunne de vert bredere...:knockout: Spacern Omega ferdig.... Ellers ble det 2. plass i Omega klassen på frøya, Siden det ikke ble noe kjøring med Asconaen, måtte jeg prøve svingen ut ifra premie utdelinga:P Nye bilen:) Fint med gode hjelpere:)
  3. Er en stund siden det er oppdatert her ser jeg, driver fremdeles på å pusler litt med gamle opler da.... for dere som er på Opelforumet er mye av dette gammelt nytt men. Har for en stund siden kjøpt drømme bilen! Nemlig en Lotus Omega!! Har ingen planer for den annet enn å ha den i god orginal stand, skal få ny lakk i motor-romm i løpet av vintern.. Har lenge lett etter en bra Rekord med takluke og lite rust. Denne bilen skal få seg en Lotus Omega motor med litt større turboer og datasprut. Dette prosjektet har gått litt treigt pga. av andre prosjekter. Nåverende bruksbil!! Bygd vintern 09?? Vectra Turbo 4x4 solgt:(
  4. Jepp skal komme med kombinasjonen diesel 4x4 og automat:)
  5. Godt å se at dere endelig har begynt på bilen! lykke til å stå på videre;)
  6. Har også bygd en Monza og en rekord 3.0 i det forrige året:) Ja skjer mere enn dere tror på denne fronten også Bil status -Vectra Turbo 4x4 går som en klokke med nye vinterdekk -Rekord 3.0i 12v sort. orginal farge kjøpte tidlig i sommer ett tomt karosseri satt 2,2i i den før. hadde en commodore stående med en C30NE motor i. så da begynte jeg og bygge om. det som er gjort er med den er: -5-bolts forstilling fra Senator A med 3.0 bremser. -Rekord sperreaksel med 5bolts stikk aksler fra commodore B GSE -2.5" Eksos med 2potter -Rekord 2,2i svinghjul og cluch -Getrag 240 gearboks -Vectra A radiator med el vifte. -Senket. -17" BBS rx felger -lakkert sort inne i hovedlykter -sotet blinklys -Røde baklykter -rubbet og polert. -+++ Bilen funket kjempe fint, gjikk også veldig greit deilig å høre å kjøre en bil med 6er igjen. Hadde sjåfør på bilen under ett gatebil treff og han glemte å skru på el vifta, bilen kokte og jeg ba han om kjøre en tur så bilen fikk kjølt seg ned, men desverre så kjørte han alt for langt helt alt sto i 7stein:S fikk etterhvert start igjen og fikk bilen hjem. reiv av toppen fikk overhalt og plana den med nye tettninger og greier kjøpte også ny vannpumpe . Satte motoren sammen igjen, startet opp og ingen oljetrykk. Ble nokk for mye vann i olja så d gjikk hardt utover rådelagerene Da var d bare å begynne å rive alt ut igjen, girboks å alt må ut er bare å glemme å skru av bare motoren. når alt var ute ville jeg bruke toppen som jeg hadde overhalt så da flytta jeg over toppen, servoen, dynamoen, svinghjulet, toppen, fordeler, starter, vannpumpe og insp. anlegg ville ha C30NE Motronic insprøytninga så da måtte jeg bytte over reimhjul og lage feste til veivføleren. lempa alt i bilen igjen startet opp gjikk fint i 2 minutter så forsvant oljetrykket. plukka ned bunnpanna å der lå d store biter av register sleiden, så om oljetrykket for forbi kjedestrammeren eller om det var noe annet feil vet jeg ikke. da var d pån igjen rive alt ut igjen!!! så kjøpe ny motor å flytte over alt rundt dein igjen for å få motronic insp. men flytta ikke med toppen denne gangen. har nå startet opp igjen og alt ser ut til å virke bra -Opel Ascona B 2.0E med 400felger står vinter lagret i garsjen -Rekord 3.0 24Ven står ute har fått nye hjulbuer bak og sund plukket motor. har kjøpt ny motor som skal inn snart. skal få ny lakk etterhvert også. -Rekord 2.0S km stand 60 000km står bare vinterlagret -Monza A 2,2i Hehe. Årets vinter bil! eller ehm. bilen hadde rustne forskjermer rustne hjulbuer knust fronrute baklyktene var ødelakt knust frontfanger knuste blinklys knust grøftlys bremsene hang ingen eksosanlegg en rusten dør+++ Kjøpte den av en kolega for ca en mnd siden. skulle bare brukes i vinter. men så begynte jeg å fantasere. dermed ble d kjøpt Azev a felger 10X17 og 8,5x17. og noen 225/45 vinterdekk. planen er at bilen skal lakkers Rød med sorte lister og hvite felger første helga på desember. gjort til nå: -Sveist inn nye hjulbuer som er valsa samt nytt blekk foran og bak bakhjul begge sider. -Nye forskjermer hadde liggende -bytta blinklys grøftlys og baklys med refleksplate med noen jeg hadde liggende. -Ny dør ferdig sparkla, hadde liggende -GSE vinge. hadde liggende. -Sveisa frontfangeren -ny eksos 2" med 2 potter -stabstag forann, hadde liggende. -v skjerm ferdig sparklet -startet sparkling på bakskjermer -sveist badlook. nesten ferdig sparklet. - har endel igjen også da men satser på å få på lakk første helga på desember. Så kort sakt denne bilen kommer til å bli rød med sorte lister og hvite felger ingen krom. sorte vinduer. senterkoppene kommer fra omega b tror jeg må få laget noen fester til de da. Kommer endel bilder hær.
  7. En Rekord som jeg har hjulpet en kompis å bygge. Min vectra A turbo 4x4 En omega A 2.6 cd jeg lakkerte pussa opp og hel-lakkerte rundt påsketider i fjor. blir senk og kantfelger på den denne sesongen:) Har bygd om til 5bolts understell og restaurert noen 400felger var ganske dyrt å få laget understellet, men jeg skulla ha de felgene:) satt samtidig på Monza GSE bremser.
  8. Briller er fin ting:) mangler jo biter i fremre hjulbuer da, samt begge bakdørene må byttes pga av rust begynne rust på vanger under, rust som er reparert under med skruer og plate. hull i kanal.++++
  9. Fin bil ja:) men tror du må gå over bilen en gang til viss det er bare det tårnet og litt overflate i hjulbuene bak:)
  10. Ja, jobber på maskinagentur. de siste bildene dær er fra før snøen kom, de er de nyeste, skal gjøre den helt ferdig før sommeren kommer.Du har Ole Fossum ja? Må hæls fra Emil Koren. :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår