Gå til innhold

Får ikke satt bilen i gir!virker som clucthen er slakk

Ranger emnet


soundlord

Anbefalte innlegg

Jepp,har nylig kjøpt meg en kjempe grei og strøken audi 80 1990 mod.Syntes clutchen var litt rar allerede dag en,den tok omtrent bare ein halv cm ut fra gulvet.Tenkte at det sikkert skal være slik.Så var den litt vrien å få i første gir å revers,men tenkte at dette måtte være pga aldern.La også merke til at man mått ha clutchen helt nede for å skifte gir,noe som er sannsynelig når den tar tvert bare noen mm ut.

 

Kjørte 10 mil med den i går.Da jeg skulle flytte den idag fikk jeg ikke bilen i revers lengre,fikk det til et par ganger om jeg brukte makt som f.Når jeg prøver å få den i gir,flytter den seg bittelitt forover/bakover.Får den i alle gir utenom revers,men må bruke litt ekstra makt med de andre,mulig det går med revers også om man er BESTEMT.Hva er dette for noe?om jeg slår av motorn og prøver å gire.da går det som en drøm,skulle nesten tro girkassa var fra 2005;)alle gir funker å er lett å få inn.Om jeg skal rygge må jeg stoppe motorn å sette den revers og starte igjen da går det.Virker som clutchen er alt for slakk,mere som om clutchen ligger mot svinghjul bittelitt,siden den går litt fram over når jeg setter den i gir forover.Tror ikke clucthen er gåen,kjørte igår og den slapp ikke i det heletatt,hang som bare det.ga bånn gass i første og andre,men den slurte ikke i det heletatt.Har ikke kjørt noe idag,siden den ikke er helt seg selv,sø vet ikke om den slurer nå,tviler på at den gjør det.Virker bare som om den er slakk,vil ikke tro den er gåen siden den slipper tvert du får den i gir.Virker som om det skulle gått ann å trykt clutchen lengre ned.Hva er dette?hvordan fikser jeg dette?hva gjør at clucthen min tar så fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg deg under bilen, se i nærheten av girkassa, (hvis dette er wireclutch, noe jeg tror det er.) Der skal det komme en arm ned fra en av sidene, med ett gjengeparti og en mutter på hver side. Fungerer på samme måte som gasswiren din på spjeldhuset. Prøv å stramme inn wiren med mutterene og prøv deg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samma problemet som er på brodern sin 100 , det er enten slavesylindern eller hovedsylindern.

Han går ikke i bakre stilling.

Vi bytta hovedsylindern og da gikk det over.

Men hvis den ikke er gammel ville jeg nok luftet den

Volvo 240 b23e

har kjøpt 740 tic motor som skal inn

 

volvo 245(høgger)

Volvo 245(høgger)

Mercedes 230 te (høgger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er det noen enkel måte å finne ut om man har hydraulisk clutch eller ikke."

 

 

Hvis du ser under pedalene åpner opp noen deksler der el no , så sitter det en sylinder der hvis det er hydraulisk

Volvo 240 b23e

har kjøpt 740 tic motor som skal inn

 

volvo 245(høgger)

Volvo 245(høgger)

Mercedes 230 te (høgger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 6 months later...

Kult. Har samme problemet med hard kasse og pedal som må trøs gjennom gølvet, må ut og lufte snarest....

'88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI

'00 Spacestar,'95 Spacewagon TD,

'98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N

'66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621

'73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår