Gå til innhold

240 under oppussing=)

Ranger emnet


scb

Anbefalte innlegg

Jepp, det hjelper å spyle/vaske bilen etter at en har vært å kjørt på dårlig føre/saltet vei.

 

Den haynes-boka har jeg og, og jeg skal og fortsette i morra. Da skal mer tektyl på i hjulbuer + slip & sparkel. :P

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe riktig.... skal prøve å spyle bilen med jevn mellomrom heretter ja...

Imorra får jeg fortsette der jeg slapp torsdagskveld.. har vært så sinnsykt forkjøla at jeg ikke har orka å holde på i garasjen... hehe

Gøy med litt framgang i prosjektet!

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* å kalle en 240 Diesel for 240 TDI blir vel "noe" drøyt? hvilken moderne TDI motor på 2.4liter yter i dag 80 hester?

 

Hold kjeft på deg locked, TDI = Turbo Diesel Injection, og det er akkurat det det er, -ikkeno nedrakking på volvodiesel her ass! , som om XC70 med 165 dieselhester er noe å skryte av! Heller volvo d24tic da ass :D :D hehehehehehe lol

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heller v70 med volvo diesel enn 240 med vag diesel

 

hehe, er gromt med god gammel diesel da, bare ser skodda ligger 5 meter bak bilen! Skal prøve å få fixa noen filmer av 240diesel'n til en kamerat av meg. Han hadde hvite blinkers bak, nå er dem sorte :P Blir grom lyd da. -Han har strakrør hele veien med en potte bak med 4" endestuss. (sånn riskoker-potte, hvis du skjønner hva jeg mener)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold kjeft på deg locked, TDI = Turbo Diesel Injection, og det er akkurat det det er, -ikkeno nedrakking på volvodiesel her ass! , som om XC70 med 165 dieselhester er noe å skryte av! Heller volvo d24tic da ass :D :D hehehehehehe lol

hold kjeft selv :p 240 har aldri blitt levert med turbodiesel.. men kun diesel.. dessuten så er D5'en på 163 hester veldig god å kjøre! noe helt annet enn en dieselmotor fra sent 70tall, evt. begynnelsen på 80 tallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

locked: hehe, må ærlig inrømme at det hadde vært fett med den aller nyeste D5-motoren i en 245 og ha det som bruksbil!

 

scb: Kjøpt (splitter nye) av en dekkforhandler langt oppi dalen her for 6000,- med 215/45ZR17 dekk og kvittering ferdig omlagt og avbalansert :P Handler aldri hos eiker motorshop, dem er så bedritne.

 

Må bare få lov til å sitere det jeg sa i en annen post her & linke til tråden.

 

Kjøpte nye eiker-felger med dekk for 6000,- inkl moms, med kvittering jeg.

 

Dem eiker-felgene er helt ubruklig overprisa spør du meg. Dem må ha vært på fylla når dem har satt pris på dem, de på eiker motorstopp. Ikke kan dem gi rabatt heller! Ubruklig sjappe! Det som irriterer meg mest er at eiker E1 for bmw koster 998? mens samma felgen for volvo koster 1298? Fanken heller skulle vært lik pris på dissa. 998 for begge!

 

Her finner du tråden: HER !!

 

Men hadde jeg vært deg, så ville jeg vurdert JP MK18-felgene (dem har gått ut av produksjon, men søk på blocket.se eller liknende, så kanskje du finner noen strøkne. Var et par sett som lå ute det om dagen.)

 

Vurder også compomotive-felger, 16" 17" eller 18" hvis du vil. Fåes i et utall farger, hvit, sølv, grå, gull o.s.v......

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal dere få en liten nøtt å tygge på her. Hva synes dere om en 2,3 TD ifra en Pajero i en 240? Jeg har ombygd en 2,3 TD motor, med tilhørende girkasse, ifra en Galant og montert den i en volvo 245 -86. Bilen er ennå ikke kommet på veien, men har kjørt den ca 5 mil etter oppstart, og det var ganske morsomt.....Dro godt...prosjektet er pågående så det er noen små ting som må fikses ennå.... blant annet ombygging av innsuget, slik at jeg får brukt intercooler'n.....og da blir det en TDI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår