Gå til innhold

240 under oppussing=)

Ranger emnet


scb

Anbefalte innlegg

Her er da noen bilder av min 240 under oppussing; fikk dessverre ikke tatt så mange bilder før jeg begynte, men det var en del rust på den...=) Jobber nå med å få den så rustfri så mulig(blir aldri 100% da...) Skal fjerne nesten alle lister på den, har sveisa igjen alle hulla nede på høyre side; har lista opp på høyre igjen, og holder på akkurat nå på venstre side.

Her er noen bilder av venstre side:

36c21146.jpg

Hjulbua skal rettes og sparkles pga bulken dere ser=)

e0fc25a2.jpg

Så noen bilder fra høyre side:

før:

95bc4c67.jpg

etter:

c5aeda86.jpg

listehullene er tetta

58016cf1.jpg

før sveis og sprakel:

6265750c.jpg

etter sveis og sparkel

a01b2388.jpg

etter grunning:

Volvo240bilder006.jpg

Blei mye tunge bilder, men det håper jeg dere tilgir...

Oppdaterer tråden etterhvert som det blir no framgang i oppussinga.

Begynner å jobbe til mandag, så det kommer etterhvert=)

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

haha! så bra! kjenner at jeg begynner å bli litt lei rustsveising nå ja...=) Fant ut at npr jeg først skulle rustsveise kunne jeg like gjerne sveise igjen alle listehulla... fant ut at det var kanskje like greit uten..:D så nå etterhvert skal jeg hellakkere den...

det tar søren meg MYE tid med sparkling og pussing før man kan si seg godkjent med resultatet.. hehe.

Har du noen bilder av din eller?

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! så bra! kjenner at jeg begynner å bli litt lei rustsveising nå ja...=) Fant ut at npr jeg først skulle rustsveise kunne jeg like gjerne sveise igjen alle listehulla... fant ut at det var kanskje like greit uten..:D så nå etterhvert skal jeg hellakkere den...

det tar søren meg MYE tid med sparkling og pussing før man kan si seg godkjent med resultatet.. hehe.

Har du noen bilder av din eller?

 

Du har helt rett, karosseriarbeid tar et utall med timer, er så og si helt lei jeg nå. men begynner å bli ferdig, så ser lyset i den andre enden av tunellen :P Har egentlig mest lyst til å bygge motor jeg nå, men jeg MÅ få bilen gjennom eu og få på skilter først! Skal hellakkere min og til slutt i samme uoriginale farge (candyrød metallic). Da min skal bli bruksbilen om sommeren, så tror jeg ikke jeg sveiser igjen hullene til listene øverst, -kjekt å ha når man parkerer ved siden av ei gammal kjærring som hiver opp døra si, og da skader det ikke lakken min... Tenkte jeg skulle oppdatere hjemmesia mi nå i natt, har MASSE bilder... Gidder ikke lage noen prosjekttråd av det ennå, siden det ikke er så mye å skryte av synes jeg. skal nok lage prosjekttråd når jeg er ferdig...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut til å bli bra greier! Det eneste er at jeg ville ikke sparklet ut den hjulbua, bytt heller hele driten! Koster ikke mange kronene, også blir du sikkert kvitt litt rust samtidig.

 

-Er det jeg har gjort. Bytta begge. Er masse jobb, men fy å fint det blir, også kommer ikke rusta igjen med det første forhåpentligvis.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slipa ned til metallet på bak/oppsia hjulbuen innvendig, og sparkla der og grunner, så blir det bra nok.... rusta slepper ikke til med det først der.. men der du har rustsveisa så kommer som regel alltid rusta tilbake om ikke annet etter noen år likavell=(

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er riktig at det er en del steder en ikke kommer til bak etter at man har sveisa, men er fortsatt steder en kommer til da... så det kommer jo ann på hva slags del en sveiser på.

 

-Jeg har trua på at hvis man får dynket hjulbuer og kanaler med olje o.l. regelmessig og man bruker nok tektyl på understell og hjulbuer, så bør det vare en stund. Det kommer jo ann på om man bruker bilen på vinteren da. Norske vintere dreper jo karrosseri :P

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg har trua på at hvis man får dynket hjulbuer og kanaler med olje o.l. regelmessig og man bruker nok tektyl på understell og hjulbuer, så bør det vare en stund. Det kommer jo ann på om man bruker bilen på vinteren da. Norske vintere dreper jo karrosseri :P

Sant nok det der ja... Men litt blir det uansett etterhvert allikavel.. men om vintern, på feks en regnværsdag det har blitt salta, og man har vært yte å kjørt.., så vil man begrense rusta om man spyla av bilen spes under og i hjulbuer ol..?

Og mer bilder kommer etterhvert. var noen dårlige bilder pga. plass-mangel på høyre side (ikke så stor garasje se...:P) fortsetter vel imorra litt tenker jeg. Var en tur på torp idag, å fikk tak i haynes-boka, veldig mye kjekt som står der=)

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår