Gå til innhold

lector: Prosjekt Audi A4 "spider" \ RF \ Riger

Ranger emnet


lector

Anbefalte innlegg

Er fullstendig klar over det.. Men det finnes andre måter å fikse dette på, enn å ta røra i hylla.

 

Lector: Du har ikke kjangs til å ha basserne i hylla da, med kasse under? Så kan du heller ta de høytalerne du skulle ha i hylla, i døra?

 

Da må jeg glassfibre opp ødra mi. Er faktisk ikke høytallere originalt bak i audien min :) Derfor jeg tenkte jeg skulle ha dem i hathylla.. fordi jeg har extra hathylla ligende :) Om jeg skal ha bassern opp i hathylla må jeg skjære så mye jern bak der.. å det er jo ikke lov :) :) :D :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 505
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er fullstendig klar over det.. Men det finnes andre måter å fikse dette på, enn å ta røra i hylla.

 

Lector: Du har ikke kjangs til å ha basserne i hylla da, med kasse under? Så kan du heller ta de høytalerne du skulle ha i hylla, i døra?

 

 

det hadde jo blitt helt sinnsykt Devil Devil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo bare å sette igang å sage:D hehe

 

Da bør du heller få laget litt kasse under bakhøytalerne dine, så ikke disse blir spilt istykker av bassen.

 

PS: syk pris på den kondensatoren din :wonder

 

 

Tenkte jeg skulle montere dem oppå hathylla.. ikke lage hull å sette dem nedi. Hathylla er vel tykk nok, eller trenger jeg planer under den også? Skal bruke glassfiber tenkte jeg... så dem blir retta utover i bilen, så ikke lyden går rett i bakviduet om du forstår... Kommer vel blider snart :)

 

Ja er litt drøy pris på den ja.. men har en venn som kjenner en fyr,som har en venn om du forstår :) Så da blir det ikke så dyrt alikevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns absolutt ikke at du skal la subben spille bakover! Snu heller kassa slik at den spiller mot seteryggen og ta rørene gjennom hattehylla. Jeg har opplevd at man da får lettest bassen til å spille i lag med frontsettet. Men her er det viktig at du bygger rundt frontplata slik at ikke noe lyd kommer seg i bagasjerommet. Bare min mening :P

Lykke til

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snu heller kassa slik at den spiller mot seteryggen og ta rørene gjennom hattehylla. Jeg har opplevd at man da får lettest bassen til å spille i lag med frontsettet. Men her er det viktig at du bygger rundt frontplata slik at ikke noe lyd kommer seg i bagasjerommet. Bare min mening :P

Lykke til

Helt enig, dette kan fungere veldig bra, men da er det forutsatt at det er helt tett mellom frontplata og baffelen på basskassa, men det må være litt "åpent" gjennom baksete og kupeen, hvis ikke hører du nok bare bassen fra portene. Det er bare å prøve seg frem til du finner en løsning som du er fornøyd med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle montere dem oppå hathylla.. ikke lage hull å sette dem nedi. Hathylla er vel tykk nok, eller trenger jeg planer under den også? Skal bruke glassfiber tenkte jeg... så dem blir retta utover i bilen, så ikke lyden går rett i bakviduet om du forstår...

 

Det du kan gjøre er å ta den orginale teppetrekte hattehylla og smøre den inn med polyester 2 ganger, slik at den blir hard. Så sliper du lett over den for å få vekk "toppene", så kan du lage deg 2 MDF ringer til mellomtone/midbass og 2 ringer til diskantene og sette i den vinkelen du ønsker, så trekker du bare fleecestoff over og smører dette to ganger med polyester. Dette blir stivt nok i massevis for ett komponentsett. Etterpå er jo valget ditt om du vil lakkere eller trekke den med alcantara, hud, teppe el.l.

 

Fordelen ved å bruke den orginale hattehylla er jo at du fortsatt klarer å ta den ut etterpå, uten å måtte ødelegge bil eller hattehylle.

 

Hold oss oppdatert med bilder, dette kan nok bli skikkelig bra :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å ta den orginale teppetrekte hattehylla og smøre den inn med polyester 2 ganger, slik at den blir hard. Så sliper du lett over den for å få vekk "toppene", så kan du lage deg 2 MDF ringer til mellomtone/midbass og 2 ringer til diskantene og sette i den vinkelen du ønsker, så trekker du bare fleecestoff over og smører dette to ganger med polyester. Dette blir stivt nok i massevis for ett komponentsett. Etterpå er jo valget ditt om du vil lakkere eller trekke den med alcantara, hud, teppe el.l.

 

Fordelen ved å bruke den orginale hattehylla er jo at du fortsatt klarer å ta den ut etterpå, uten å måtte ødelegge bil eller hattehylle.

 

Hold oss oppdatert med bilder, dette kan nok bli skikkelig bra :pray

 

Det var vel egentlig akkurat som jeg hadde planlagt :) Tror jeg skal lakkere det selv... Men fungerer det å lakkere selv? med sprayboks eller må jeg levere det til lakkering tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av planen jeg har med dvd skjermen.... Tror jeg skal skjære bort luftinga, å montere dvd skjermen der og bruke litt glassfiber rundt...

Tror dere om det? bedre enn at den skal stå på stativ vel?

Å under hanskerommet skal jeg montere en PS2 enhet. Skal lage monteringsramme av glassfiber. Tror det skal bli bra.. er ikke så mange andre steder å montere den.

 

a340b96b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel egentlig akkurat som jeg hadde planlagt :) Tror jeg skal lakkere det selv... Men fungerer det å lakkere selv? med sprayboks eller må jeg levere det til lakkering tro?

 

Hvis du går til en billakkerer så kan du få "trykket" orginalfargen til bilen på en spryboks og disse er som regel av høy kvalitet. Du bør klare å få et meget bra resultat med en slik boks, men ikke glem klarlakk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går til en billakkerer så kan du få "trykket" orginalfargen til bilen på en spryboks og disse er som regel av høy kvalitet. Du bør klare å få et meget bra resultat med en slik boks, men ikke glem klarlakk:)

 

Åååå det viste jeg ikke... det skal jeg sjekke ut... klarlakk må man jo ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som veit hvordan jeg skal ta an crom merkene bak på bilen?

(a4 merket ++) Er redd for at lakken skal bli med av....

Noen som har gjort dette?

 

Tips fra for fjerning av emblemer hos nordicaudi.com

 

Har også A4, så det er litt moro å se hvordan andre gjennomfører bilstereoprosjektene sine.

 

Lykke til videre med byggingen.....

 

-Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips fra for fjerning av emblemer hos nordicaudi.com

 

Har også A4, så det er litt moro å se hvordan andre gjennomfører bilstereoprosjektene sine.

 

Lykke til videre med byggingen.....

 

-Terje

 

Oi SUPERT :) Takk for linken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette her! :)

 

Eneste jeg må kommentere er at du må kvitte deg med trepanelene! :P

 

Synes trepanelene ser bra ut jeg... Ser kanskje litt rart ut på bilde...

Men betaler ikke 2500kr for å bytte dem til svart plast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som skal selge originale gulvmatter i "stoff" ?? eller

veit om et sted jeg kan kjøpe det?? helts brukt... gidder ikke å betale så mye for det :) (Skadder ikke om dem er litt brukt limz, bare det er billig, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår