Gå til innhold

lector: Prosjekt Audi A4 "spider" \ RF \ Riger

Ranger emnet


lector

Anbefalte innlegg

  • Svar 505
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det noen her som veit hvordan jeg skal ta an crom merkene bak på bilen?

(a4 merket ++) Er redd for at lakken skal bli med av....

Noen som har gjort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som veit hvordan jeg skal ta an crom merkene bak på bilen?

(a4 merket ++) Er redd for at lakken skal bli med av....

Noen som har gjort dette?

 

 

 

har gjort det på en BMW,når vi tok det av satt det bare noe klister/lim igjen,og så brukte vi etter eller annet til å ta det bort,så så du ikke att det hadde vært noe der,ikke på litt avstand,men om du sto 10cm fra så så du at det var veldig reint der det hadde vært.

 

men om det er likt på audi tørr jeg ikke svare på.

Nå:Bmw E46

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig tøff bil, de felgene passet godt til dette karosseriet:D

 

Det ser ut som du har tenkt å la bassen spille bakover med bassportene opp gjennom hattehylla, stemmer? Hvis det er tilfelle så bør du sterkt revurdere denne løsningen da dette ikke kommer til å spille særlig bra. Bygg heller en trykkammer kasse som spiller bakover eller inn gjennom skihullet i midtarmlene bak. Spiller bassen din bakover i en slik løsning så er det viktig å ha litt gode åpninger i hattehylla ol.l så bassen kommer inn i kupeen. Lar du bassen spille fremover gjennom skihullet så er det viktig at det er helt tett mellom kassa og bakseteryggen, så ikke bassen spiller ut i bagasjerommet.

 

Er sikkert noen andre som har forslag til hvordan du kan gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig tøff bil, de felgene passet godt til dette karosseriet:D

 

Det ser ut som du har tenkt å la bassen spille bakover med bassportene opp gjennom hattehylla, stemmer? Hvis det er tilfelle så bør du sterkt revurdere denne løsningen da dette ikke kommer til å spille særlig bra. Bygg heller en trykkammer kasse som spiller bakover eller inn gjennom skihullet i midtarmlene bak. Spiller bassen din bakover i en slik løsning så er det viktig å ha litt gode åpninger i hattehylla ol.l så bassen kommer inn i kupeen. Lar du bassen spille fremover gjennom skihullet så er det viktig at det er helt tett mellom kassa og bakseteryggen, så ikke bassen spiller ut i bagasjerommet.

 

Er sikkert noen andre som har forslag til hvordan du kan gjøre dette.

 

Hmm.. Har ikke så peiling jeg.. Men bygget kassa akkurat som RF anbefalte det til denne basseren. Jeg kan godt lage hull i hathylla.. (men kan ikke ta bassrørene opp igjennom hathylla, for da blir dem over 35,5cm, å da blir vel frekvensen feil??) For den skal jeg montere rear sett i og bruke maaaassseeee glassfiber på. Men tror jeg bare må gå for denne løsningen nå...eller så må jeg kjøpe ny kasse :( Men folk jeg kjenner har bassen bakover og bass refleks rørene bakover, synes det fungerer bra jeg... så blir det egentlig no forskjell på om bass rørene står opp, enn at dem står bakover? hehe :) Har ikke så god peil jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente at du IKKE skulle ha røra opp i hylla! Har lest at det er best å ha dem på samme side som elementene står.

 

 

oki :) Men planen er IKKE å ha dem gjennom hathylla :)

Det jeg mente var å lagge hull i hathylla så lufta fra baggasjen skulle komme opp, uten at røran skulle opp der.

Ja jeg veit at de fleste har bass og rør på samme side...

Men RF anbefalte ikke det :\ Nå ble jeg usikker :D

Gikk ut ifra at RF viste hva dem snakka om jeg :P Så da

bygde jeg kassa som dem hadde tegnet den opp :\

 

Er det ingen her som har T2 basselementet som kan tipse meg?

Å fungerer den veldig bra? Er så spent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Har ikke så peiling jeg.. Men bygget kassa akkurat som RF anbefalte det til denne basseren. Jeg kan godt lage hull i hathylla.. (men kan ikke ta bassrørene opp igjennom hathylla, for da blir dem over 35,5cm, å da blir vel frekvensen feil??) For den skal jeg montere rear sett i og bruke maaaassseeee glassfiber på. Men tror jeg bare må gå for denne løsningen nå...eller så må jeg kjøpe ny kasse :( Men folk jeg kjenner har bassen bakover og bass refleks rørene bakover, synes det fungerer bra jeg... så blir det egentlig no forskjell på om bass rørene står opp, enn at dem står bakover? hehe :) Har ikke så god peil jeg :P

Hvis du skal bruke bassrefleks så bør du ha rørene og basseren på samme side. Det går sikkert greit om rørene står oppå kassa også, bare de ikke spiller gjennom hattehylla og inn i bilen, for det vil låte svært dårlig. En annen ting du bør tenke på når du skal montere høytalere i hattehylla er at basseren din kommer til å "spille gjennom" disse. Dvs lufttrykket fra basseren vil bevege høytaleren opp og ned og gjerne langt mer enn disse små høytalerne tåler. Prøv derfor å bygg en kasse under hattehylla til hver høytaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente at du IKKE skulle ha røra opp i hylla! Har lest at det er best å ha dem på samme side som elementene står.

 

men i sedan blir det mer lyd bak i bagasje rommet, og luka, enn i kupeen om du har elementet bakover kiddie :rolleyes: ble ihvertfall det i både chrysler neon jeg hadde og en primera en kamerat hadde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, forsto det som du skulle ha portene gjennom hattehylla, men da er jo saken grei. Men uansett så anbefaler jeg deg heller å bygge en trykkammer kasse og la denne spille inn gjennom midtarmlene i baksete. Du vil få en mye fastere og mer presis bassgjenngivelse ved den løsningen. Det er helt sikkert noen her på forumet som har erfaring med å bygge i akkurat sånn bil som du har som kan gi deg noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, forsto det som du skulle ha portene gjennom hattehylla, men da er jo saken grei. Men uansett så anbefaler jeg deg heller å bygge en trykkammer kasse og la denne spille inn gjennom midtarmlene i baksete. Du vil få en mye fastere og mer presis bassgjenngivelse ved den løsningen. Det er helt sikkert noen her på forumet som har erfaring med å bygge i akkurat sånn bil som du har som kan gi deg noen tips.

 

Ja det kan godt være mulig.. men da har jeg det problemet at jeg ikke har hull gjennom baksettet.. hehe :P Har midtarmlene , men er hard vegg bak :\

Å tror jeg skal vente litt med å kutte baksettet mit i 2 hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i sedan blir det mer lyd bak i bagasje rommet, og luka, enn i kupeen om du har elementet bakover kiddie :rolleyes: ble ihvertfall det i både chrysler neon jeg hadde og en primera en kamerat hadde...

 

Hmm.. Jeg snakket på det til 2 forskjellige bilstereo butikker.. å dem sa jeg ikke skulle ha bassen mot setteryggen.. pga noe med forlite luft.. Så sa jeg at jeg skulle bygge list, så dem hadde litt mer rom bak settet.. men det var vist ikke nok mente dem.. hehe.. Den gamle basseren hadde jeg mot setteryggen.. funka helt ok.. men var lukket kasse.. og brydde meg ikke så mye om liter mål.. osv.. så var dårlig kasse + ikke en RÅ basser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i sedan blir det mer lyd bak i bagasje rommet, og luka, enn i kupeen om du har elementet bakover kiddie :rolleyes: ble ihvertfall det i både chrysler neon jeg hadde og en primera en kamerat hadde...

 

Er fullstendig klar over det.. Men det finnes andre måter å fikse dette på, enn å ta røra i hylla.

 

Lector: Du har ikke kjangs til å ha basserne i hylla da, med kasse under? Så kan du heller ta de høytalerne du skulle ha i hylla, i døra?

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan godt være mulig.. men da har jeg det problemet at jeg ikke har hull gjennom baksettet.. hehe :P Har midtarmlene , men er hard vegg bak :\

Å tror jeg skal vente litt med å kutte baksettet mit i 2 hehe :)

Da er det jo bare å sette igang å sage:D hehe

 

Da bør du heller få laget litt kasse under bakhøytalerne dine, så ikke disse blir spilt istykker av bassen.

 

PS: syk pris på den kondensatoren din :wonder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår