Azzido Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 og når bilene våre fungerer som de skal så kjører vi fletta av dere alle.hmm,,, ja det vil jeg kalle sjarm:) ja når de fungerer vel og merke... neida.. skakke strekke strikken lenger jeg... men en wankel motor er mindre pålitelig enn andre typer maskiner... men jeg digger å se en rx7 på bane osv... pervers lyd og drag som regel ;) Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Jeg vil tørre å påstå at 90 prosent av alle wankelmotorene som ryker er på grunn av brukerfeil og har ingenting med motoren i seg selv. Det som skjer er enten at: - Det er for lite olje - Motoren blir hardt kjørt før den har fått driftstemp - Det trimmes uten at forutsetningene for å ta ut mye effekt er tilstede (Hvor mange km tror du en original 200SX med orginale råder og stempler hadde gått på 2 Bar turbotrykk?) Det samme gjelder for en wankelmotor, det må FORSTERKES! En annen ting som er verdt å huske på, er at så godt som alle wankelbilene som er produsert er sportsbiler, og behandles deretter. Mange tror også at det er bare å dra en original 12A opp på 10K RPM og la den være der et par min, uten at det er gjort noe med motoren.. Det er så vannvittig snevert å tro at en stempelmotor hadde holdt så forbanna mye lenger dersom den hver dag hadde blitt utsatt for det en gjennomsnittlig wankelmotor får gjennomgå, det vil si 8-9K RPM flere ganger daglig. En ting som er rart er at alle med Cosworth, 200SX, Audi og så videre, synes det er for dyrt å betale 16000 for en overhaling av en wankelmotor, mens en overhalt Cosworth topp, lett kan komme opp i femsifrede beløp uten at noen hever et øyenbryn. Og da har man ikke begynnt på blokka, rådene, stempler og alle de andre 40 pluss bevegelige delene som må byttes i ny og ne.. Just my 2 cents, flame on... Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frooode Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Sa aldri at sjarmen var å skru jeg, men jeg syntes faktisk selv at det er litt av moroa. Atle Vik kjørte 2 sesonger i rallycross med sin 13B Peripheralport uten å måtte gjøre noe annet enn å bytte olje, denne gikk jo da opp til 10000 runder.. syntes ikke det er så ille jeg.. Siter brap-brap-brap 1984 Mazda 929 1980 Mazda RX-7 1976 Mazda 818 De Luxe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet September 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Morn! Har du NOEN gang hatt problemer med motoren? Har ikke hatt noen problemer med min... Skal ta gått vare på den også... Kjører den alltid varm før jeg gasser og lar den stå litt på tomgang etter jeg har kjørt... Er nøye med å bytte olje, filter og slikte ting også... Andre Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet September 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Da er polert Greddy IC og elbow, samt HKS luftfiltre og rør på vei i posten... Skal bli digg å få montert dette. Få fjernet katalysator i samme slengen også.... Andre Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Blir pent dette... spørs om ikke vi må sette av en helg til cruising til våren/sommern når jeg selv kommer med ny bil ;) Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet September 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Det høres jo bra ut hellothere Andre Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endless Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Har ikke hatt noen problemer med min... Skal ta gått vare på den også... Kjører den alltid varm før jeg gasser og lar den stå litt på tomgang etter jeg har kjørt... Er nøye med å bytte olje, filter og slikte ting også... Andre Man må ta vare på ting man er glad i... sånn er det bare.. ellers hva er vitsen med garasje Siter ---- Yes, it's fast i hope... Ford Ka 97, Restaurerings Prosjekt (Pågår) Audi TT Prosjekt (ferdig) selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 hva heter de speila du har på bilen? Har leta etter sånne drit lenge, men aldri funnet ut hva dem heter;) Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet September 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Vet ikke helt hva dem heter... De sto på bilen, men har sett mange FD fra Japan med disse... Andre Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joastarlet Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 ok.. Vet at den apexi D1 rx-7 også har sånne c.. da er det vel bare å lete videre;) Siter http://www.turbo-kid.com '94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM '93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM '93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt- '82 Toyota StarletR.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vil ha skyline Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Speilene heter Ganador. Siter [x] 2000 Topkart Yamaha 100 1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC [x] 1987 Fiat Croma Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Speilene heter Ganador. og du finner de her http://www.takakaira.co.jp/ Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Meget pen bil du har der, AJ82! Så den når den sto til lakkering hos Bentsen da jeg hentet et par biler for et par uker (måned) tilbake... Også sett den når utenfor Goberg der... Anyways, smakfullt valg av styling og farger. Resultatet ble meget stilig, og flakelakken gjør seg siden den ikke er så "skrikende" på hvit lakk som på f.eks. sort... Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet September 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Meget pen bil du har der, AJ82! Så den når den sto til lakkering hos Bentsen da jeg hentet et par biler for et par uker (måned) tilbake... Også sett den når utenfor Goberg der... Anyways, smakfullt valg av styling og farger. Resultatet ble meget stilig, og flakelakken gjør seg siden den ikke er så "skrikende" på hvit lakk som på f.eks. sort... Takk for det!! Du jobber som bilselger ja... Trenger vinterbil snart ;) Skulle sagt hei da vettø, men var kanskje ikke der jeg da... Selv om jeg tror jeg var der fra morgen til kveld i hele sommer. Andre Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg