Gå til innhold

Noen bilder av min nye RX7 FD...

Ranger emnet


AJ82

Anbefalte innlegg

og når bilene våre fungerer som de skal så kjører vi fletta av dere alle.

hmm,,, ja det vil jeg kalle sjarm:)

 

ja når de fungerer vel og merke... neida.. skakke strekke strikken lenger jeg... men en wankel motor er mindre pålitelig enn andre typer maskiner... men jeg digger å se en rx7 på bane osv... pervers lyd og drag som regel ;)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil tørre å påstå at 90 prosent av alle wankelmotorene som ryker er på grunn av brukerfeil og har ingenting med motoren i seg selv. Det som skjer er enten at:

 

- Det er for lite olje

- Motoren blir hardt kjørt før den har fått driftstemp

- Det trimmes uten at forutsetningene for å ta ut mye effekt er tilstede (Hvor mange km tror du en original 200SX med orginale råder og stempler hadde gått på 2 Bar turbotrykk?) Det samme gjelder for en wankelmotor, det må FORSTERKES!

 

En annen ting som er verdt å huske på, er at så godt som alle wankelbilene som er produsert er sportsbiler, og behandles deretter. Mange tror også at det er bare å dra en original 12A opp på 10K RPM og la den være der et par min, uten at det er gjort noe med motoren..

 

Det er så vannvittig snevert å tro at en stempelmotor hadde holdt så forbanna mye lenger dersom den hver dag hadde blitt utsatt for det en gjennomsnittlig wankelmotor får gjennomgå, det vil si 8-9K RPM flere ganger daglig. En ting som er rart er at alle med Cosworth, 200SX, Audi og så videre, synes det er for dyrt å betale 16000 for en overhaling av en wankelmotor, mens en overhalt Cosworth topp, lett kan komme opp i femsifrede beløp uten at noen hever et øyenbryn. Og da har man ikke begynnt på blokka, rådene, stempler og alle de andre 40 pluss bevegelige delene som må byttes i ny og ne..

 

Just my 2 cents, flame on...

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa aldri at sjarmen var å skru jeg, men jeg syntes faktisk selv at det er litt av moroa.

 

Atle Vik kjørte 2 sesonger i rallycross med sin 13B Peripheralport uten å måtte gjøre noe annet enn å bytte olje, denne gikk jo da opp til 10000 runder.. syntes ikke det er så ille jeg..

brap-brap-brap

 

1984 Mazda 929

1980 Mazda RX-7

1976 Mazda 818 De Luxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn! Har du NOEN gang hatt problemer med motoren?

 

Har ikke hatt noen problemer med min... Skal ta gått vare på den også... Kjører den alltid varm før jeg gasser og lar den stå litt på tomgang etter jeg har kjørt... Er nøye med å bytte olje, filter og slikte ting også...

 

Andre

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noen problemer med min... Skal ta gått vare på den også... Kjører den alltid varm før jeg gasser og lar den stå litt på tomgang etter jeg har kjørt... Er nøye med å bytte olje, filter og slikte ting også...

 

Andre

 

Man må ta vare på ting man er glad i... sånn er det bare.. ellers hva er vitsen med garasje

----

Yes, it's fast i hope...

 

Ford Ka 97, Restaurerings Prosjekt (Pågår)

Audi TT Prosjekt (ferdig) selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil du har der, AJ82!

 

Så den når den sto til lakkering hos Bentsen da jeg hentet et par biler for et par uker (måned) tilbake...

 

Også sett den når utenfor Goberg der...

 

Anyways, smakfullt valg av styling og farger. Resultatet ble meget stilig, og flakelakken gjør seg siden den ikke er så "skrikende" på hvit lakk som på f.eks. sort...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil du har der, AJ82!

 

Så den når den sto til lakkering hos Bentsen da jeg hentet et par biler for et par uker (måned) tilbake...

 

Også sett den når utenfor Goberg der...

 

Anyways, smakfullt valg av styling og farger. Resultatet ble meget stilig, og flakelakken gjør seg siden den ikke er så "skrikende" på hvit lakk som på f.eks. sort...

 

Takk for det!! Du jobber som bilselger ja... Trenger vinterbil snart ;)

Skulle sagt hei da vettø, men var kanskje ikke der jeg da... Selv om jeg tror jeg var der fra morgen til kveld i hele sommer.

 

Andre

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår